Dacia pracuje nad nowymi silnikami dla swoich samochodów. W związku ze zbliżającym się, chociaż nadal nie mającym daty, wejściem normy Euro 7, pojawią się nowe napędy.
Nowe jednostki napędowe będą się niedługo pojawiać jak grzyby po deszczu. Jeśli Komisja Europejska zaakceptuje wejście w życie normy Euro 7, to będziemy świadkami wysypu silników we wszystkich markach. Dacia nie będzie tu wyjątkiem.
Największą zmianą będzie zapewne wprowadzenie silnika 1.2 LPG. Zastąpi on znany z dotychczasowych modeli 1.0 TCE, który nie będzie w stanie spełnić nowych norm. Silnik 1.2 z fabryczną instalacją gazową będzie występował w wersji mild-hybrid 48V z turbiną bez łopatek o zmiennej geometrii. Uproszczona budowa ma zapewnić niższe koszty dla klientów.
Silnik 1.2 LPG będzie dysponował większą mocą, niż aktualnie stosowane 1.0 TCE. Według zapowiedzi, które pojawiają się zarówno po stronie producenta (nieoficjalnie) jak i w mediach, będzie to prawdopodobnie 115 KM, być może – w zależności od modelu – zmieniane elektronicznie. Dacia Sandero mogłaby mieć wtedy bazową wersję 100 KM, natomiast większy Duster i Bigster 115 KM lub nawet więcej.
Ale Dacia ma w zanadrzu jeszcze jeden pomysł – silnik 1.8 Full Hybrid. Nie wiadomo jednak czy ta jednotka trafi pod maskę mniejszych modeli, jeśli już, to zobaczymy ją w samochodach typu Jogger, Duster oraz Bigster.
Zobacz: Nowe samochody Dacia. Promocje
Dacia rozważa też wprowadzenie napędu elektrycznego, najprawdopodobniej po roku 2028. Pierwszym zelektryfikowanym samochodem byłaby Dacia Sandero na nowej platformie grupy.
Najnowsze komentarze