W przyszłym roku do salonów powinien trafić nowy Peugeot 208 w wersji elektrycznej. Ciężko będzie go odróżnić wizualnie od klasycznego 208, chociaż pewne zmiany czekają nas we wnętrza i dotyczy to nie tylko napędu. Możecie być wręcz zaskoczeni zapowiedziami producenta.
100% elektryczny Peugeot 208 jest jedną z tych premier, na które czekamy z dużą niecierpliwością. Samochód zostanie zbudowany na platformie e-CMP, czyli elektrycznej odmianie Common Modular Platform, która powstaje we współpracy pomiędzy PSA a Dongfeng. Uniwersalna platforma umożliwia budowę szerokiej gamy modeli. Znajduje się na niej odpowiednie miejsce dla napędu oraz akumulatorów, które zlokalizowane są w taki sposób, aby zapewnić właściwe rozłożenie masy. Z uwagi na brak ciężkiego silnika z przodu samochód ma jednak inną charakterystykę jazdy co wymusiło wprowadzenie pewnych zmian w zawieszeniu.
Czym jeszcze nowy Peugeot 208 będzie się różnił od klasycznej wersji? Nie ma tego zbyt wiele. Na zewnątrz będzie to tylko brak wydechu oraz niewielka informacja na nadwoziu. W środku pojawią się dodatkowe opcje w menu. Ciekawsze rzeczy dzieją się z wygłuszeniem wnętrza – z uwagi na to, że nie ma silnika spalinowego, producent musiał je dodatkowo wyciszyć. Dlaczego? W czasie jazdy pojawiły się odgłosy, które wcześniej były niejako „przykryte” przez silnik. Dlatego nowy elektryczny Peugeot 208 będzie cichszy od klasycznej wersji.
Samochód trafi do salonów w przyszłym roku i będzie oferowany w różnych wersjach zasięgu. Najtańszy model będzie oferował 300 kilometrów. Gama zasięgowa będzie rozszerzana wraz z dodawaniem kolejnych generacji akumulatorów.
Najnowsze komentarze