Zestawienie obejmuje dwa rodzaje kryteriów – bezpieczeństwo osób podróżujących oraz szkody, jakie czyni samochód innym użytkownikom dróg. Spośród 305 samochodów znajdujących się w zestawieniu, 35 uzyskało noty „zdecydowanie lepszy niż średnia”, 87 „lepszy niż średnia”, 77 „gorszy niż średnia” a 77 „znacznie gorszy niż średnia”. Nie jest chyba zaskoczeniem fakt, że spośród dużych aut większość okazała się być stosunkowo bezpieczna, podczas gdy sporo mniejszych aut trafiło do grupy poniżej średniej.
Spośród aut małych i najlepiej ocenionych, wyróżnić należy Peugeota 306 (roczniki 1994-2001). Uzyskał on najwyższe noty w segmencie małych samochodów.
Jakie wyniki miały inne auta francuskie? Peugeot 405 z lat 89-97 został oceniony jako średni. Ale już Peugeot 406 z lat 96-04 ma ocenę lepszy niż średni. Co ciekawe, Peugeot 505 z lat 82-93 uzyskał takie same noty. Peugeot 205 ma tą samą ocenę, co 405. Dwa obecne w zestawieniu modele Renault, tj. Renault 19 (91-96) i Renault Fuego (82-87) uzyskały notę średni. Żadne auto z Francji nie uzyskało w zestawieniu oceny gorszej niż średnia. Za to fatalnie wypadły stare niemieckie auta – np. taki Golf z lat 82-94 został oceniony jako gorszy niż średnia, podobnie jak wiele samochodów japońskich. I znowu francuska technologia okazała się lepsza. Nie tylko przyjemniej się jeździ francuskimi samochodami, ale też jest w nich bezpieczniej.
Badania zostały przygotowane w Australii, przez Akademickie Centrum Badania Wypadków w Monash.
Najnowsze komentarze