Przedstawiamy wyniki jakie uzyskały francuskie samochody w badaniach przygotowanych przez Akademickie Centrum Badania Wypadków Monash University w Melbourne.
Zestawienie obejmuje dwa rodzaje kryteriów – bezpieczeństwo osób podróżujących oraz szkody, jakie czyni samochód innym użytkownikom dróg. Spośród 305 samochodów znajdujących się w zestawieniu, 35 uzyskało noty „zdecydowanie lepszy niż średnia”, 87 „lepszy niż średnia”, 77 „gorszy niż średnia”, a 77 „znacznie gorszy niż średnia”. Nie jest chyba zaskoczeniem fakt, że spośród dużych aut większość okazała się być stosunkowo bezpieczna, podczas gdy sporo mniejszych aut trafiło do grupy poniżej średniej.
Zobacz: Ray Charles jeździł Peugeotem 306 Cabriolet
Spośród aut małych i najlepiej ocenionych, wyróżnić należy Peugeota 306 (roczniki 1994-2001). Uzyskał on najwyższe noty w segmencie małych samochodów.
Zobacz: Citroën ZX i Peugeot 306 – zapomniane kompakty w bardzo niskiej cenie
Jakie wyniki miały inne auta francuskie? Peugeot 405 z lat 89-97 został oceniony jako średni. Ale już Peugeot 406 z lat 96-04 ma ocenę lepszy niż średni. Co ciekawe, Peugeot 505 z lat 82-93 uzyskał takie same noty. Peugeot 205 ma tą samą ocenę, co 405. Dwa obecne w zestawieniu modele Renault, tj. Renault 19 (91-96) i Renault Fuego (82-87) uzyskały notę średni. Żadne auto z Francji nie uzyskało w zestawieniu oceny gorszej niż średnia. Za to fatalnie wypadły stare niemieckie auta – np. taki Golf z lat 82-94 został oceniony jako gorszy niż średnia, podobnie jak wiele samochodów japońskich. I znowu francuska technologia okazała się lepsza. Nie tylko przyjemniej się jeździ francuskimi samochodami, ale też jest w nich bezpieczniej.
Zobacz: Aktualna oferta Peugeot
Najnowsze komentarze