sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Używany Renault Megane 1.4 TCe 130 KM 2011 Grandtour – auto dla rodziny?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2018-07-30
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 6 minut
3.2k 67
22
Renault Megane
2.8k
UDOSTĘPNIEŃ
9.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Peugeot 308 SW Hybrid – pierwsza jazda. Opinie, spalanie, dynamika. Kombi dla rodziny i dla biznesu

Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?

Test: Peugeot 308 SW III PureTech 130 EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi

Dynamiczna, sportowa sylwetka i dodatki stylistyczne wzmacniające to wrażenie, pojemne kombi, bardzo bogate wyposażenie. Czy używane Renault Megane GT Line z benzynowym silnikiem 1.4 TCe może pełnić rolę samochodu rodzinnego? Oto wrażenia jednego z naszych Czytelników.

Jeśli kiedykolwiek szukaliście auta używanego, to wiecie, jaka to loteria. Wcześniej w rodzinie długo jeździł Ford Focus I generacji z silnikiem diesla, również kombi. Renault Megane został kupiony 2 lata temu, jako używany, po bardzo długich poszukiwaniach. Najpierw było standardowo, „nie kupię Francuza”, potem jeszcze dylemat związany z odwiecznym pytaniem diesel czy benzyna, ale gdy pojawiła się okazja nabyć auto z niskim przebiegiem, z bardzo dobrym wyposażeniem w przyzwoitej cenie, Meganka przekonała do siebie kilkoma ważnymi z punktu widzenia kierowcy i całej, czteroosobowej rodziny, cechami.

renault-megane-2011-1-4-tce (102 of 5)

Po zakupie w aucie nie trzeba było zbyt wiele robić. Było serwisowane regularnie, więc standardowo: olej, klocki hamulcowe, wycieraczka z tyłu nadawała się też do wymiany. Niedługo przyjdzie czas na tarcze hamulcowe. Koszty – bardzo rozsądne. Auto zostało zakupione z bardzo niskim przebiegiem, około 40 tysięcy kilometrów. W ciągu dwóch lat pokonało ponad 30 tysięcy, więc można już coś powiedzieć o tym, jak się sprawuje.

Używany Renault Megane GT Line – zalety

Pierwszym istotnym atutem był wygląd na zewnątrz i w środku. Wersja GT Line wygląda po prostu świetnie. Niewielkie stylistyczne smaczki, nieco obniżone zawieszenie, dla miłośnika sportowego stylu jazdy jeszcze utwardzone, tworzą jedno z najładniejszych kombi na rynku. Do tego to wnętrze! Duże, wygodne sportowe fotele z przodu, w zasadzie pełne wyposażenie poza szklanym dachem i bardzo dobry silnik.

Megane 2011 wnetrze

Nawet szybka jazda pozwala docenić nieźle wyciszone jak na tę klasę wnętrze. Jak na samochód z rocznika 2011 wnętrze wygląda praktycznie jak nowe i stosunkowo nowocześnie, mimo intensywnego użytkowania z dziećmi. Jazda w wersji 2+2 nie nastręcza żadnych kłopotów z miejscem, nawet na dwutygodniowy wypad w góry można sprawnie się zapakować, mimo dwóch pełnowymiarowych fotelików. Bagażnik ma 524 litry i jest pakowny oraz ustawny. Dodatkowym atutem jest niski próg załadunku.

Jak na auto rodzinne, to Megane III GT Line świetnie nadaje się do dynamicznej jazdy po zakrętach i trzyma się drogi jak przyklejone. Ma to swoją cenę, na gorszych drogach dziury i nierówności są wyraźnie odczuwalne. Na szczęście plomby nie wypadają, bo to jednak nadal samochód z Francji. Przednie fotele w wykonaniu sportowym zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne. Z tego powodu, jak będziecie jechać na wakacjach krętą drogą w kilka samochodów ze znajomymi, Meganka zwykle jest najszybsza.

Silnik 1.4 TCe – awaryjność, spalanie

Silnik 1.4 TCe ma bardzo dobre opinie i był to zresztą jeden z powodów zakupu. Oferuje 130 KM oraz 190 Nm przy 2.250 obrotach, co pozwala jeździć dynamicznie przy niższych obrotach. Mimo to przy nadwoziu typu break lubi paliwo. Aktualny właściciel zanotował najniższe średnie spalanie 7,5 litra na 100 kilometrach, jednak w trasie przy przejazdach z prędkościami około 140-150 km/h i załadowanym samochodzie (bez bagażnika na dachu) dochodzi nawet do 10 litrów. W mieście, w zależności od pory roku, między 9,5 a 11 litrów, przy czym samochód jeździ zwykle na stosunkowo krótkich, kilkukilometrowych odcinkach.

Samochód jeździ na benzynie, ale są osoby, które montują do silnika 1.4 TCe gaz.

GT Line oznacza nie tylko stylistyczne usportowienie i obniżone o 12 mm zawieszenie ale również bardzo bogate wyposażenie, czyli pełen pakiet elektryczny, bardzo ładna tapicerka skórzana wewnątrz, karta hands free czy też nawigację oraz bardzo skuteczną dwustrefową klimatyzację automatyczną. W zasadzie niczego nie brakuje.

Megane 2011 wnetrze

Używany Renault Megane GT Line 1.4 TCe – a co z wadami?

Po tej porcji zachwytów przyszedł czas na kilka zauważonych minusów lub cech, które mogą nie wszystkim się spodobać. Pierwsza rzecz to krótka skrzynia biegów. Przy jeździe w mieście biegi trzeba zmieniać dość często. W niektórych miejscach, np. na boczkach drzwi, przydałoby się więcej miękkiego materiału. Są części, których wymiana powoduje więcej kosztów – np. tylne tarcze hamulcowe zintegrowane z łożyskami.

Ile kosztuje używany Megane 1.4 TCe?

Samochody z tego rocznika osiągają w ogłoszeniach cenę między 26 a 30 tysięcy złotych w zależności od stanu i pochodzenia, przebiegu oraz wyposażenia.

Megane 2011 wnetrze

Podsumowanie

Zakup Renault Megane 1.4 TCe GT Line był dobrą decyzją. Samochód służy do codziennych dojazdów do pracy i zawożenia dzieci do szkoły, w weekendy rusza na podmiejskie drogi a kilka razy w roku pokonuje dłuższe trasy wakacyjne. Jak na razie sprawuje się bezproblemowo i powinien posłużyć nam jeszcze kilka dobrych lat.

tekst i zdjęcia: Jacek

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault-megane-2011-1-4-tce (102 of 5)Renault MeganeMegane 2011 wnetrzeMegane 2011 wnetrzeMegane 2011 wnetrze
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: MeganeRenault
Udostepnij1134Tweet709Udostepnij198
Poprzedni

Rowerzyści – kwestia warta uporządkowania

Następny

Czterystatysięczny Renault Duster z moskiewskiej fabryki

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Czterystatysięczny Renault Duster z moskiewskiej fabryki

Unikat: Dacia 1300 na ulicach Nowego Jorku

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 31/2018

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
22 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • R70 - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Michal - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Dudek - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
22
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.