Używany Renault Mégane 1.4 TCE daje radę! Dynamiczna, sportowa sylwetka i dodatki stylistyczne wzmacniające to wrażenie, pojemne kombi, bardzo bogate wyposażenie. Czy używane Renault Megane GT Line z benzynowym silnikiem 1.4 TCe może pełnić rolę samochodu rodzinnego? Oto wrażenia jednego z naszych Czytelników.
Jeśli kiedykolwiek szukaliście auta używanego, to wiecie, jaka to loteria. Wcześniej w rodzinie długo jeździł Ford Focus I generacji z silnikiem diesla, również kombi. Renault Megane został kupiony 2 lata temu, jako używany, po bardzo długich poszukiwaniach. Najpierw było standardowo, „nie kupię Francuza”, potem jeszcze dylemat związany z odwiecznym pytaniem diesel czy benzyna, ale gdy pojawiła się okazja nabyć auto z niskim przebiegiem, z bardzo dobrym wyposażeniem w przyzwoitej cenie, Meganka przekonała do siebie kilkoma ważnymi z punktu widzenia kierowcy i całej, czteroosobowej rodziny, cechami.
Po zakupie w aucie nie trzeba było zbyt wiele robić. Było serwisowane regularnie, więc standardowo: olej, klocki hamulcowe, wycieraczka z tyłu nadawała się też do wymiany. Niedługo przyjdzie czas na tarcze hamulcowe. Koszty – bardzo rozsądne. Auto zostało zakupione z bardzo niskim przebiegiem, około 40 tysięcy kilometrów. W ciągu dwóch lat pokonało ponad 30 tysięcy, więc można już coś powiedzieć o tym, jak się sprawuje.
Używany Renault Megane GT Line – zalety
Pierwszym istotnym atutem był wygląd na zewnątrz i w środku. Wersja GT Line wygląda po prostu świetnie. Niewielkie stylistyczne smaczki, nieco obniżone zawieszenie, dla miłośnika sportowego stylu jazdy jeszcze utwardzone, tworzą jedno z najładniejszych kombi na rynku. Do tego to wnętrze! Duże, wygodne sportowe fotele z przodu, w zasadzie pełne wyposażenie poza szklanym dachem i bardzo dobry silnik.
Nawet szybka jazda pozwala docenić nieźle wyciszone jak na tę klasę wnętrze. Jak na samochód z rocznika 2011 wnętrze wygląda praktycznie jak nowe i stosunkowo nowocześnie, mimo intensywnego użytkowania z dziećmi. Jazda w wersji 2+2 nie nastręcza żadnych kłopotów z miejscem, nawet na dwutygodniowy wypad w góry można sprawnie się zapakować, mimo dwóch pełnowymiarowych fotelików. Bagażnik ma 524 litry i jest pakowny oraz ustawny. Dodatkowym atutem jest niski próg załadunku.
Jak na auto rodzinne, to Megane III GT Line świetnie nadaje się do dynamicznej jazdy po zakrętach i trzyma się drogi jak przyklejone. Ma to swoją cenę, na gorszych drogach dziury i nierówności są wyraźnie odczuwalne. Na szczęście plomby nie wypadają, bo to jednak nadal samochód z Francji. Przednie fotele w wykonaniu sportowym zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne. Z tego powodu, jak będziecie jechać na wakacjach krętą drogą w kilka samochodów ze znajomymi, Meganka zwykle jest najszybsza.
Silnik 1.4 TCe – awaryjność, spalanie
Silnik 1.4 TCe ma bardzo dobre opinie i był to zresztą jeden z powodów zakupu. Oferuje 130 KM oraz 190 Nm przy 2.250 obrotach, co pozwala jeździć dynamicznie przy niższych obrotach. Mimo to przy nadwoziu typu break lubi paliwo. Aktualny właściciel zanotował najniższe średnie spalanie 7,5 litra na 100 kilometrach, jednak w trasie przy przejazdach z prędkościami około 140-150 km/h i załadowanym samochodzie (bez bagażnika na dachu) dochodzi nawet do 10 litrów. W mieście, w zależności od pory roku, między 9,5 a 11 litrów, przy czym samochód jeździ zwykle na stosunkowo krótkich, kilkukilometrowych odcinkach.
Samochód jeździ na benzynie, ale są osoby, które montują do silnika 1.4 TCe gaz.
GT Line oznacza nie tylko stylistyczne usportowienie i obniżone o 12 mm zawieszenie ale również bardzo bogate wyposażenie, czyli pełen pakiet elektryczny, bardzo ładna tapicerka skórzana wewnątrz, karta hands free czy też nawigację oraz bardzo skuteczną dwustrefową klimatyzację automatyczną. W zasadzie niczego nie brakuje.
Używany Renault Megane GT Line 1.4 TCe – a co z wadami?
Po tej porcji zachwytów przyszedł czas na kilka zauważonych minusów lub cech, które mogą nie wszystkim się spodobać. Pierwsza rzecz to krótka skrzynia biegów. Przy jeździe w mieście biegi trzeba zmieniać dość często. W niektórych miejscach, np. na boczkach drzwi, przydałoby się więcej miękkiego materiału. Są części, których wymiana powoduje więcej kosztów – np. tylne tarcze hamulcowe zintegrowane z łożyskami.
Ile kosztuje używany Megane 1.4 TCe?
Samochody z tego rocznika osiągają w ogłoszeniach cenę między 26 a 30 tysięcy złotych w zależności od stanu i pochodzenia, przebiegu oraz wyposażenia.
Podsumowanie
Zakup Renault Megane 1.4 TCe GT Line był dobrą decyzją. Samochód służy do codziennych dojazdów do pracy i zawożenia dzieci do szkoły, w weekendy rusza na podmiejskie drogi a kilka razy w roku pokonuje dłuższe trasy wakacyjne. Jak na razie sprawuje się bezproblemowo i powinien posłużyć nam jeszcze kilka dobrych lat.
tekst i zdjęcia: Jacek
Najnowsze komentarze