Peugeot 308 BlueHDi 130 to komfortowy, świetnie wyciszony kompakt z dynamicznym i oszczędnym silnikiem diesla, który potrafi przejechać tysiąc kilometrów, zachwycają się chorwaccy dziennikarze. Poczytajcie.
Peugeot 308 – świetnie wyciszony
Choć nie oferuje spektakularnego przyspieszenia, jest doskonale wyciszony przez dokładną izolację akustyczną, a elastyczny silnik zachwyca cichą pracą – piszą w swoim teście Peugeot 308. I jak sami podkreślają, w tych niepewnych czasach diesel wraca do łask, bo zapewnia przewidywalnie niskie zużycie paliwa oraz zasięg, o którym mogą pomarzyć elektryki.
Skonfiguruj swojego Peugeot 308
Diesel lepszy niż hybryda
Dziennikarze próbowali wszystkich wersji 308 i o ile hybrydowe 225 KM zapewnia świetne wrażenia co do dynamiki, przyspieszenia i ogólnej przyjemności, to diesel wydaje się być według nich najwłaściwszym napędem do takiego rodzinnego kompaktu. Nie jest spektakularnie szybki, przyspiesza w 10,5 sekundy do setki, ale świetne wyciszenie zapewnia spokój w kabinie a testowe zużycie to 4,5 litra na 100 przy jeździe poza miastem i nieco ponad 6 litrów w mieście. Można oszczędzać. Dla porównania dodamy że w naszym teście wersji benzynowej 308 SW spalił średnio 6,7 litra na 100 km.
Zobacz: Nowe samochody Peugeot
HDi ma 130 KM ale 300 Nm maksymalnego momentu
Diesel Peugeot lubi spokojną płynną jazdę ale spory moment obrotowy ułatwia dynamiczne manewry. Niższe o dwa centymetry nadwozie dobrze sobie tu radzi dzięki poprawionemu zawieszeniu. Na papierze może tego nie widać, ale 308 lubi też szybką jazdę i świetnie radzi sobie w zakrętach. Dźwignia biegów jest elegancka i bardzo łatwa w użyciu a design kabiny zachwyca nawet miłośników niemieckiej motoryzacji premium – czytamy w recenzji. Dziennikarze zachwycają się też nowym kokpitem i krystalicznie czystą grafiką oraz płynnym działaniem systemu.
Zobacz: Peugeot 308 SW 130 KM – test wersji benzynowej
Dane testowanego samochodu:
- Peugeot 308 BlueHDi 1.5 130 KM,
- prędkość maksymalna 207 km/h (testowa),
- maksymalny Moment obrotowy 300 Nm/1750 obr/min,
- automatyczna skrzynia, 8 biegów,
- wymiary 436 x 146 x 185 cm,
- rozstaw osi 267 cm,
- bagażnik 412/1323 litrów,
- zbiornik 53 litry,
- opony 225/45 R17,
- waga 1340 kg,
W Polsce Peugeot 308 zaczyna się od 100.300 zł za bogato już wyposażoną wersję Active Pack, w cenie której otrzymamy m.in. czujniki parkowania z tyłu, centralny ekran dotykowy 10″, reflektory przednie LED
automatyczną, dwustrefową klimatyzację, Peugeot i-Cockpit® z konfigurowalnym wyświetlaczem 10″.
Wersja z silnikiem diesla to wydatek co najmniej 114.800 zł. Auto można skonfigurować tutaj.
źródło: Jutarnji
Najnowsze komentarze