Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Ile pali nowy Peugeot 308 SW 1.2 130 KM EAT8? Spalanie w mieście i na autostradzie

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-08-24
w Wiadomości
Czas czytania 4 minut
1.6k
A A
14
peugeot 308 sw 3 1 scaled Wiadomości

Nowy Peugeot 308 z silnikiem 1.2 o mocy 130 KM i automatyczną skrzynią biegów trafił do nas do redakcji i przejechał z różnymi kierowcami blisko dwa tysiące kilometrów. Jak wyglądało spalanie w mieście, na autostradzie i na drogach pozamiejskich?

Peugeot 308 SW to kombi, którego grupą docelową są między innymi rodziny. Wygodne, obszerne wnętrze, przyjemny w użytkowaniu zestaw silnik i automatyczna skrzynia biegów, mnóstwo najnowszych rozwiązań – w roli auta rodzinnego na pewno się sprawdzi. Jednak wiele emocji, między innymi wśród naszych czytelników, wywołuje kwestia 130-konnego silnika, jego dynamiki i spalania.

Peugeot 408 – reklama

Pomimo niewielkiej pojemności i trzech cylindrów jest to jednostka, która bez problemu radzi sobie z nadwoziem 308. Przy dwóch lub trzech osobach i kilku walizkach auto porusza się bardzo sprawnie i w mojej ocenie nie daje powodów do narzekań. Najlepszym sposobem jazdy z tym silnikiem jest korzystanie z zakresu 2000-3000 obrotów, co sprowadza się do płynnego operowania gazem. Peugeot 308 SW z 1.2 nie lubi za to wciskania pedału gazu do oporu. Wtedy skrzynia mocno redukuje biegi a silnik nie działa w optymalnym zakresie.

061. Peugeot 308 BlueHDi 130 – spieszmy sie kupowac diesle tak szybko znikaja z cennikow Wiadomości
Wnętrze jest bardzo wygodne, komfortowe i świetnie zaprojektowane. Konkurencja może się uczyć od Peugeot

Przy płynnym operowaniu gazem Peugeot zachowuje się rozsądnie. Wyciszenie samochodu jest na tyle dobre, że w zasadzie jej nie słychać, dopiero bardzo mocne naciskanie gazu lub używanie trybu Sport powoduje, że wkraczamy w taki zakres obrotowy, którego dźwięk przedostaje się do kabiny. W czasie testu przejechaliśmy tym autem blisko dwa tysiące kilometrów. Warszawa – Gdańsk – Bory Tucholskie – Kraków – Tatry – Warszawa i mniejsze wypady gdzieś w okolice.

Peugeot 308 gościł w naszej redakcji już kilkukrotnie i mamy dość podobne odczucia z jego użytkowania. Dużym plusem tego auta jest na pewno wygoda i przestrzeń. Nie mogę się zgodzić natomiast z redaktorem naczelnym co do nadmiernej czułości aktywnego tempomatu, po przyzwyczajeniu się czy bardziej wyczuciu jego sposobu działania można bardzo sprawnie się przemieszczać, bez jakiegoś nadmiernego zwalniania. W ogóle systemy wspomagania w Peugeot 308 zasługują na duże wyrazy uznania, podobnie jak komfort i wyciszenie czy dynamika.

peugeot 308 sw 1 1 scaled Wiadomości
308 SW z 1.2 nawet obciążony daje radę – wyprzedzanie nie jest problemem, ale nie oczekujmy osiągów sportowych

I chciałbym wyraźnie podkreślić: 308 z 130-konnym silnikiem nie będzie nigdy mistrzem wyprzedzania i z całą pewnością nie sprawdzi się u tych osób, które uwielbiają jeździć w trybie gaz w podłogę. Nie, to nie samochód dla nich. Ale do normalnej jazdy, z przepisowymi prędkościami, z możliwością bezpiecznego wyprzedzania – tak, to jest dobre auto. Krytyka dynamiki w tym przypadku byłaby moim zdaniem nieuzasadniona, oczywiście uwzględniając fakt, że jest to mała benzyna, ma trzy cylindry i nie oczekujemy od niej cudów.

Zobacz: Redakcyjny test nowego Peugeot 308 z silnikiem diesla

Do miasta plus weekendowe czy wakacyjne wypady nadaje się moim zdaniem dobrze, nawet przy obciążonym aucie. Jeśli ktoś chciałby tym Peugeotem ciągle robić dłuższe dystanse, to zapewne sugerowałbym diesla 1.5 blueHDi o podobnej mocy – bo też ma 130 KM – ale znacznie niższym spalaniu.

peugeot 308 sw 2 1 scaled Wiadomości
Pojemne rodzinne kombi, wyróżniające się designem i komfortem.

Średnia z całego testu wyniosła 6,7 litra na 100 kilometrów, mierzona przy dystrybutorze, przy czym na autostrady, którymi jechaliśmy najczęściej w dwie trzy osoby z kompletem bagażu przypadało około tysiąca kilometrów, na miasta – w tym szczególnie zakorkowany Kraków – około 300 kilometrów, a resztę zrobiliśmy po drogach krajowych, w tym górskich. Warto zwrócić uwagę, że silnik ten oferuje 230 Nm przy 1750 obrotów, co powoduje, że oprogramowanie skrzyni słusznie preferuje niskie zakresy obrotowe. Przy 140 km/h silnik z użyciem ósmego biega osiąga 2300 obrotów – chwała Peugeotowi, że w znakomitych cyfrowych zegarach 3D można ustawić ich wyświetlanie.

Zobacz: nowe samochody Peugeot 

Spalanie było wyższe jedynie w Krakowie, ponad 200 kilometrów korków podwyższyło nam wynik do 7,1 litra na 100 kilometrów. Ilość remontów i przeszkód na drodze sprawia, że jazda tam jest prawdziwą udręką dla kierowców.

Podsumowując, Peugeot 308 SW z 1.2 130 KM i automatem okazuje się być autem dość oszczędnym, i pozwala cieszyć się jazdą przy zachowaniu rozsądnych kosztów przy zakupie. Dla tych co jeżdżą więcej w ofercie jest


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot 308 sw 3 1 scaled Wiadomościpeugeot 308 sw 1 1 scaled Wiadomościpeugeot 308 sw 2 1 scaled Wiadomości
3.4 13 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

2025-11-15
peugeot 204 cargo Wiadomości

Peugeot 204 Fourgonnette i pół tony ładowności: mały dostawczak, który wyprzedził swoje czasy

2025-11-15

Stellantis wycofuje z rynku trzy modele dostawczaków na wodór. Ryzyko wycieków i pożarów

2025-11-14

Peugeot e-208 GTi o mocy 280 KM po raz pierwszy z Brazylii. Debiut na targach w Sao Paulo

2025-11-14
Tagi: Peugeot308
Udostepnij595Tweet372Udostepnij104
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    3016 udostępnienia
    Udostepnij 1206 Tweet 754
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2052 udostępnienia
    Udostepnij 821 Tweet 513
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1105 udostępnienia
    Udostepnij 442 Tweet 276
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6445 udostępnienia
    Udostepnij 2578 Tweet 1611

Testy samochodów

renault modus Wiadomości
Testy

Test: Renault Modus 1.2 75 KM 2006 – protoplasta klasy crossover? Opinie, awarie, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-08-17
Renault Megane
Testy

Test: Używany Renault Megane 1.4 TCe 130 KM 2011 Grandtour – idealne auto dla rodziny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2018-07-30
nowy citroen c3 aircross i e c3 aircross pierwsza jazda 034 Wiadomości
Testy

Nowy Citroën C3 Aircross i Citroën ë-C3 Aircross 2025 – pierwsza jazda

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-02-06
Citroen C3 You
Testy

Test: Citroen C3 1.2 83 KM tańszy niż Dacia Sandero. Jeździliśmy wersją You, czyli samochodem „widmo”

autor Małgorzata Kozikowska
2024-08-10
Citroen C3 1.6 Flex Fuel
Wyprawy

Test: Citroën C3 1.6 120 KM Flex Fuel na brazylijskich drogach. Czy powinien trafić do Europy?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-07-21

Najnowsze komentarze

  • Arczi_NH - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Inny Anonimowy - Nowy DS 3 ÉDITION FRANCE 2025 gwiazdą w Pałacu Elizejskim
  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • seb - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Roman - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?

Zobacz też

Test: Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 KM. Ale jak to? Bez i-Cockpitu 3D?! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Używane Renault Clio II. Czy warto kupić ten miejski samochód?

Nowy Citroen C4 – najbardziej komfortowy kompakt na rynku? 

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
14
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz