Wsparcie trwa… Najwięcej miejsca na okładce aktualnego „Auto Świata” zajmuje oczywiście samochód z koncernu VAG, a wszystkich takich aut jest tym razem cztery, w tym trzy Audi i jeden Volkswagen. Niemieckie marki reprezentuje zaś osiem samochodów. Do tego dochodzi pięć japońskich i aż jedno francuskie. To się nazywa obiektywizm…
„Auto Świat” nr 46 (996) z 10.XI.2014
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C5, Picasso, 108, Twingo
Citroën C5 jest tym francuskim samochodem, które przy dobrym wzroku można dostrzec na okładce „Auto Świata”. Tegoż Citroëna C5 wspomina także Redaktor Sewastianowicz we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3. Nazywa go zresztą „często poszukiwanym modelem na naszym rynku”, choć nie wiem, czy nie dotyczy to akurat jego konkurentów. Owszem, sam znam ludzi, którzy mają ochotę na kupno C5, ale z pewnością jest ich mniej od osób rozpatrujących kupno Passata. Niestety…
Citroëna C1 i Peugeota 108 wspomniano na stronie 12. testując Suzuki Celerio. Przy okazji – bagażnik Toyoty Aygo faktycznie mieści 168 litrów, ale w przypadku Citroëna C1, z uwagi na inną stylistykę nadwozia, jest to 196 dm³ (wg normy VDA), proszę więc nie wprowadzać czytelników w błąd, Szanowny „Auto Świecie”.
Zastanawiam się, czy to nie celowy zabieg. Na stronie 27. opisano Škodę Citigo Monte Carlo. Auto otrzymało cztery gwiazdki ale zaprezentowane tak, jakby była to maksymalna nota. Wspomniane przed chwilą Suzuki uzyskało ich trzy i pół, ale 1,5 zostało „puste”, a w przypadku Škody są cztery wypełnione i żadnej pustej. Czy ma to sprawiać wrażenie, że to jeździdełko jest świetne? Proszę nie zapominać, Szanowna Redakcjo, o dodrukowywaniu pustych gwiazdek pokazujących, ile ich rzeczywiście można uzyskać…
Fragment Renault Twingo pierwszej generacji dostrzec można na zdjęciu zamieszczonym na stronie 29.
Citroëna Picasso (ale jakiego??? zapewne Nowe C4 Picasso) wspomniano na stronie 33. w materiale poświęconym palnikom ksenonowym.
Poszukujecie na rynku wtórnym kombi segmentu D z dieslem pod maską? „Auto Świat” ma cztery propozycje i przeanalizował je na stronach 40-43. Citroën C5 stanął w szranki z Oplem Insignia, Toyotą Avensis i Volkswagenem Passatem. Pierwsze i ostatnie auto „wyceniono” na 4,5 gwiazdki, Opel i Toyota uzyskały po 4. Citroëna doceniono za komfort, przestronność, bogate wyposażenie, świetnego diesla (2.0 HDi) i atrakcyjne ceny na rynku wtórnym. Do tego okazuje się, że wbrew obawom ludzi nie znających się na francuskich samochodach, C5-tka nie sprawia problemów serwisowych.
I to już wszystko o naszych ulubionych samochodach w aktualnym numerze „Auto Świata”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze