Zamiast pisać co jest na wyposażeniu samochodu w tej wersji, lepiej napisać czego nie ma. Otóż Peugeot 707 w podstawowym pakiecie nie daje reflektorów bi-xenonowych, klimatyzacji 4 strefowej (tylko 2 strefową), szyberdachu, elektrycznie regulowanego spojlera oraz zawieszenia o zmiennej sile tłumienia, regulowanej z kabiny. Zwłaszcza to ostatnie rozwiązanie, dostępne niestety wyłącznie w najdroższej wersji zasługuje na szczególną uwagę.
Grupa PSA produkuje bowiem zawieszenia hydropneumatyczne, wydawałoby się więc logiczne, że zostanie wykorzystane właśnie takie zawieszenie z Citroena. I w sumie tak się stało, ale zamiast zawieszenia opartego na hydraulice, mamy zawieszenie elektryczne działające na zasadzie pola magnetycznego o odpowiedniej charakterystyce. Projekt ten powstał przy współpracy Citroena, Peugeota oraz firmy Bose, która od dwóch lat prowadziła prace nad opracowaniem i wdrożeniem do produkcji takiego właśnie zawieszenia. Napiszemy o tym szerzej wkrótce, teraz warto tylko wspomnieć, że zapotrzebowanie energetyczne zawieszenia jest tak duże, że montuje się akumulatory 24V (zamiast tradycyjnych 12V) oraz podwójny zespół alternatorów. Wpływa to niestety na osiągi auta, które spadają około 5 procent. Za to przyjemność z jazdy jest nieziemska, tłumienie regulowane jest w zakresie od 0 do 100%.
Ceny samochodu zaczynają się od 82 tysięcy złotych. Auto dostępne jest wyłącznie na zamówienie, czas oczekiwania około 8-12 tygodni. Najdroższa wersja, wyposażona w zawieszenie adaptacyjne, kosztuje niestety ponad 200 tysięcy złotych.
Wkrótce podzielimy się z Wami wrażeniami z jazd testowych.
Dane techniczne pojazdu
Długość: 4571 mm
Szerokość: 1982 mm
Wysokość: 1391 mm
Ilość miejsc: 4
Silnik: V6 biturbo lub V6 quatroturbo (max moc 340 KM)
Zawieszenie: z przodu podwójne McPershon, z tyłu belka skrętna
Nadwozie: aluminium lotnicze
Dostępne kolory: niebieski metallic, czerwony metallic, srebrny metallic
Dostępność: wybrane salony Peugeot
Najnowsze komentarze