Peugeot, świętując 200-lecie produkcji przemysłowej, podczas wystawy Moscow International Automobile Show 2010 prezentuje w stolicy Rosji imponujące stoisko. Na 2.000 m² znalazło się miejsce dla trzech konceptów, dwóch nowych modeli, oraz szerokiej gamy aut produkcyjnych. Cała wystawa francuskiej firmy podporządkowana została nowemu hasłu Motion&Emotion.
Jedną z ważniejszych premier Peugeota na Moscow International Automobile Show 2010 jest prezentacja crossovera 3008. To samochód wręcz idealny na rosyjskie drogi, czego namiastkę mieliśmy chociażby podczas podróży przez Ukrainę, na Krym. A przecież drogi naszego wschodniego sąsiada nie są jakoś specjalnie lepsze od tych w Federacji Rosyjskiej…
Obok seryjnej 3008-ki Peugeot pokazuje oczywiście jego wersję hybrydową, na razie jeszcze jako koncept, ale przecież za niewiele ponad miesiąc w Paryżu pokazana zostanie wersja produkcyjna.
Drugą premierą Peugeota na rynku rosyjskim jest prezentacja modelu RCZ – stylowego coupe opartego o model 308. Dostępny na wybranych rynkach od wiosny br. teraz został zaprezentowany również w Rosji. Można go już zamawiać u dealerów w cenie od 1.340.800 rubli. W rosyjskiej ofercie nie ma wersji z silnikiem wysokoprężnym, ale są dwa „benzyniaki” – 1.6 THP w wersjach 156- i 200-konnej. Dodajmy, że we wrześniu auto trafi także do polskich salonów Peugeota…
RCZ odniósł w ciągu kilku miesięcy wielki sukces handlowy – liczba zamówień znacząco przekroczyła nawet najbardziej optymistyczne nadzieje kierownictwa firmy. Swoim niesamowitym designem i imponującymi możliwościami jezdnymi stanowi znakomite przypieczętowanie 200 lat produkcji przemysłowej marki sygnowanej kroczącym lwem.
Kluczową rolę w sukcesie Peugeota w Rosji grał natomiast Peugeot 308, którego produkcja w podmoskiewskiej Kałudze rozpoczęła się wiosną tego roku. Auto wpisało się idealnie w rządowy program odnowy taboru samochodowego: 50.000 rubli rabatu od rządu Federacji Rosyjskiej powiększone o 50.000 rubli od Peugeota, to znacząca zachęta do zakupu tego znakomitego kompaktu. Oczywiście przy złomowaniu starego auta.
Dodajmy tym, którzy nie czytali tekstu o rozpoczęciu produkcji 308-ki w Kałudze, że na rynku rosyjskim auto oferowane jest ze specjalnym Russian Pack dostosowującym samochód do trudów eksploatacji w tym wielkim kraju. Solidna budowa i wysoka jakość Peugeotów 308 została dowiedziona podczas wielkiego testu na trasie Moskwa-Irkuck-Moskwa na dystansie ok. 11.000 km.
Wśród konceptów pokazanych w Moskwie nie mogło zabraknąć wspaniałego modelu SR1, który ma być wyznacznikiem trendów stylistycznych całej Marki. Auto pokazane po raz pierwszy w marcu w Genewie, teraz trafiło na moskiewski salon wzbudzając ogromne zainteresowanie zwiedzających. Peugeot planuje również przypomnieć ten samochód za niespełna 1,5 miesiąca w Paryżu.
SR1 jest francuską wizją kategorii aut klasy Gran Turismo. Nowoczesna technologia skryta pod imponującą karoserią, a do tego nowatorskie wnętrze – ten samochód jest innowacyjny dosłownie w każdym calu!
„Mistrzowie ery elektrycznej” na stoisku Peugeota w Moskwie, to oczywiście modele BB1 i i0n.
2,5-metrowy BB1, to nowatorska, pozbawiona wszelkich obaw koncepcja samochodu miejskiego. To auto idealnie wpisujące się w program pełnej mobilności, doskonałe w miejskiej dżungli, potrafiące przewieźć cztery osoby pojazdem zajmującym tak niewielką powierzchnię. A to wszystko z poszanowaniem środowiska naturalnego – BB1 ma napęd elektryczny.
Peugeot i0n, to z kolei nowatorski samochód elektryczny nagrodzony Grand Prix w konkursie „Samochód i środowisko” przez MAAF Assurances. Jest autem idealnym do miasta, bo przy długości niespełna 3,5 metra i promieniu skrętu wynoszącym 4,5 metra potrafi zabrać na pokład czterech pasażerów, których przewiezie bez ładowania na dystansie 150 km.
Zwiedzający moskiewski salon mają okazję obejrzeć również inne modele Peugeota: 107, 207 (oraz 207 CC), 407 Coupe, 4007, 308 SW, 308 CC i Partnera Tepee. Dodatkowo 200-lecie historii przemysłowej Peugeota reprezentuje model 402 B Légère wprowadzony na rynek w roku 1938.
KG
Najnowsze komentarze