W skorygowanej przez Niemców sylwetce nie mogło oczywiście zabraknąć świateł do jazdy dziennej wykonanych w technologii LED. Osadzono je w plastikowych nakładkach (399 euro za zestaw), które znajdują swoją kontynuację w przedniej części tylnych błotników udając wloty powietrza (149 euro za zestaw), oraz pod tylnymi światłami (129 euro za sztukę), co – muszę przyznać – wygląda nawet nieźle. A jestem raczej przeciwnikiem tuningu optycznego, zwłaszcza takiego z lekka nieprzemyślanego. Projekt Musketiera byłbym jednak w stanie zaakceptować.
Wszystkie te elementy wykonane z wysokiej jakości tworzywa sztucznego ABS nie wymagają malowania, ale można je polakierować, jeśli taka będzie wola nabywcy. Fabrykę opuszczają w wykończeniu Carbon-Look, lub w czerni, i właśnie tę drugą wersję można malować.
Na szczęście na pakiecie stylistycznym zmiany nie muszą się skończyć. Jeśli klientowi wydaje się, że wybrana wersja silnikowa jest jednak za słaba, to za 899 euro (w tym VAT) można podrasować napęd. W efekcie z dwulitrowego diesla HDi zamiast seryjnych 120 kW można mieć 144 kW (czyli niemal 200 KM). Wzrost mocy możliwy jest też w silnikach 1.6 THP. Wersję 115 kW (156 KM) wzmacnia się do 139 kW (190 KM), a z odmiany dysponującej 147 kW (200 KM) można uzyskać aż 176 kW (240 KM). I to już powinno wystarczyć ;-)
Żeby wzmocniona jednostka napędowa mogła skutecznie opróżniać swoja płuca, nie zaszkodzi wymiana fabrycznego wydechu na ten podwójny przygotowany z nierdzewnej stali i podwójnymi końcówkami o średnicy 90 mm każda. To wydatek 929 euro. Nie zaszkodzi też sportowy filtr powietrza, aby zasysane przez silnik powietrze było czyste i świeże – takie rozwiązanie dla silników 1.6 THP niezależnie od mocy kosztuje 82,10 euro.
Na pewno nie zaszkodzi także obniżenie o dodatkowe 2 cm zawieszenia, na co przeznaczyć trzeba kolejnych 199 euro za cztery sprężyny sportowego zawieszenia. W Polsce nie jest to najlepszym rozwiązaniem z uwagi na stan naszych traktów, ale w Niemczech może być jak najbardziej uzasadnionym pomysłem.
Oczywiście Musketier oferuje szereg różnych felg i opon. Na życzenie klienta można dokonać także zmian wewnątrz samochodu, w tym wymiany tapicerki (także obić deski rozdzielczej), a wyboru można dokonać z katalogu obejmującego również różnego rodzaju skóry.
KG
zdjęcia: Musketier
Najnowsze komentarze