O końcowej klasyfikacji sezonu 2009 decydował Rajd Dolnośląski. Przed rozpoczęciem zawodów było jasne, że o pierwsze miejsce w Mistrzostwach Polski rywalizować będą dwie załogi: obrońcy trofeum, Bryan Bouffier i Xavier Panseri oraz Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski w Peugeot 207 Super 2000.
19. Rajd Dolnośląski rozpoczął się tradycyjnym prologiem po ulicach Kłodzka, obserwowanym przez tłumy kibiców. Tomek i Daniel przystąpili do zmagań niezwykle skoncentrowani i zmotywowani. Wygrali próbę, zostając liderami.
Na pozostałych dziewięciu odcinkach specjalnych pierwszego etapu załoga Peugeot Sport Polska Rally Team jechała bardzo szybko, ale jednocześnie bezpiecznie. Tomek zdawał sobie sprawę, że jeden błąd może zadecydować o utracie szans na odniesienie sukcesu. Po trzech odcinkach specjalnych był na czele klasyfikacji rajdu, potem co prawda oddał prowadzenie Leszkowi Kuzajowi (również Peugeot 207 Super 2000), ale przez cały czas realizował główny cel – zajmował wyższą lokatę niż Bryan Bouffier.
Na ósmym OS-ie załoga Peugeot zaatakowała, wygrywając próbę. Na ostatnim odcinku dnia rywalizujący z Tomkiem, Leszek Kuzaj wypadł z trasy. Kuchar i Dymurski okazali się więc zwycięzcami etapu, zdobywając komplet piętnastu punktów!
O końcowej klasyfikacji RSMP decydował drugi etap. Tomek i Daniel rozpoczęli go znakomicie – wygrali pewnie pierwszy odcinek, uzyskując kilkusekundową przewagę nad najgroźniejszymi konkurentami.
Niestety na następnym OS-ie reprezentantom Peugeot Sport Polska Rally Team zabrakło szczęścia. W wyniku awarii silnika Kuchar i Dymurski musieli się wycofać. Rajdu nie ukończyli też Bouffier i Panseri, ale to oni zajęli ostatecznie pierwsze miejsce w klasyfikacji, pokonując załogę Peugeot o jeden punkt…
– Aż brak mi słów, żeby wyrazić, co czuję po Rajdzie Dolnośląskim, to był chyba najgorszy moment w moim życiu i mówiąc wprost, chcę o tym zapomnieć jak najszybciej – komentował Tomasz Kuchar. – Pragnę tradycyjnie już podziękować całemu zespołowi za cały, wspaniały, na pewno nigdy niezapomniany sezon – wszyscy się bardzo szybko zgraliśmy, stając się jedną, wielką rodziną. Gratulacje dla Bryana, Xaviera oraz podziękowania dla innych załóg za ostrą walkę przez cały sezon i szaleńcze tempo. Ponadto podziękowania dla wszystkich kibiców – bez Was widowisko pod tytułem RSMP’09 nie byłoby tak atrakcyjne!!!
– Rywalizacja zarówno w tym sezonie, jak i na Rajdzie Dolnośląskim była niezwykle wyrównana – powiedział Tadeusz Mączyński z Peugeot Polska. – Byliśmy bardzo blisko osiągnięcia wyznaczonego na ten rok celu – zdobycia tytułu Mistrza Polski. Niestety przytrafiła się nam awaria techniczna silnika. Nie znamy jeszcze w tej chwili – na gorąco – jej przyczyny, będziemy dopiero analizować jej podłoże. Wielka szkoda, bo rzeczywiście niewiele zabrakło do szczęścia. Tak się jednak zdarza, taki jest sport… Gratulujemy Bryanowi i Xavierowi, dziękujemy Tomkowi i Danielowi za wolę walki podczas całego tegorocznego sezonu…
Kuchar i Dymurski zdobyli natomiast tytuł Mistrzów Polski w klasie Super 2000.
Peugeot zajął pierwsze miejsce w klasyfikacji Producentów, zdobywając tytuł Mistrza Polski. Natomiast wśród Zespołów Sponsorskich, Peugeot Sport Polska Rally Team został wicemistrzem kraju.
Rajd Dolnośląski wygrali Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran, a drugie miejsce zajęli Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (Peugeot 207 S2000)
Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: PEUGEOT POLSKA, TOTAL, LOCTITE, LUK, MICHELIN, DEKRA, HARVEST, PRO JOB.
Patronat Medialny: Auto Świat, Gentleman.
Wyniki 19. Rajdu Dolnośląskiego
Klasyfikacja generalna:
1. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Subaru Impreza) – 1:33:02.5 godz.;
2. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (Peugeot 207 S2000) – strata 2:14.5 min.;
3. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 2:26.0 min.;
4. Bryan Bouffier i Xsavier Panseri (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 4:20.2 min. ;
5. Marcin Bełtowski i Paweł Drahan (Subaru Impreza) – 6:35.4 min.;
6. Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski (Citroën C2 R2 Max) – 6:42.5 min.
Klasa Super 2000:
1. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (Peugeot 207 S2000) – 1:35:17,0 godz.;
2. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000) – 1:51:59,4 godz.;
3. Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski (Peugeot 207 S2000) – 2:02:30,4 godz.
Nieoficjalne wyniki RSMP po 6 rundach
Klasyfikacja generalna:
1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri – 123 pkt. (135)
2. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski – 120 pkt. (135)
3. Leszek Kuzaj – 102 pkt. (102)
4. Kajetan Kajetanowicz – 101 pkt (109)
5. Michał Sołowow i Maciej Baran – 75 pkt. (75)
6. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski – 67 pkt. (67)
7. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek – 58 pkt. (58)
8. Radosław Typa – 25 pkt. (25)
9. Grzegorz Grzyb i Przemysław Mazur – 24 pkt. (24)
10. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas – 22 pkt. (22)
W nawiasie całkowita ilość zdobytych punktów w sezonie
Klasyfikacja w klasie Super 2000:
1. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski – 42 pkt. (48)
2. Leszek Kuzaj i Robert Hundla – 41 pkt. (41)
3. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski – 30 pkt. (30)
4. Michał Sołowow i Maciej Baran – 29 pkt. (29)
5. Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski – 16 pkt. (19)
6. Grzegorz Grzyb i Przemysław Mazur – 8 pkt. (8)
Klasyfikacja Zespołów Sponsorskich
1. Malkom Rally Team – 39 pkt. (39)
1. Peugeot Sport Polska Rally Team – 34 pkt. (37)
3. STT Racing – 32 pkt. (32)
4. Cersanit Rally Team – 20 pkt. (20)
5. Subaru Poland Rally Team – 19 pkt. (19)
Klasyfikacja Zespołów Producenckich
1. Peugeot – 18 pkt. (20)
2. Subaru – 12 pkt. (12)
UWAGA. Klasyfikacje staną się oficjalne po ich zatwierdzeniu przez Główna Komisję Sportu Samochodowego PZM.
Źródło: Peugeot Sport Polska Rally Team
Najnowsze komentarze