Zawody powróciły w ubiegłym roku, po kilkuletniej przerwie, do kalendarza RSMP, a zwycięstwo w nich odnieśli reprezentanci zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team…
Rajd Karkonoski należy do ulubionych imprez Tomasza Kuchara. Kierowca Peugeot odniósł w nim spektakularny sukces w 2001 roku, zwyciężając i pokonując Krzysztofa Hołowczyca, jadącego wówczas samochodem Peugeot 206 WRC oraz Janusza Kuliga.
Przed rokiem, po wygraniu ostatniego odcinka specjalnego, Tomek – w modelu 207 Super 2000 – stanął w zawodach na najniższym stopniu podium.
Trasa 24. Rajdu Karkonoskiego przebiega po drogach asfaltowych i liczy łącznie 475,96 kilometrów. Pierwszego dnia załogi przejadą 258,04 km, w tym sześć odcinków specjalnych o długości 77,02 km., drugiego – 197,49 km i sześć odcinków specjalnych o długości 96,48 km. Organizatorzy zdecydowali się powrócić do tradycji i przenieść bazę imprezy z Jeleniej Góry do Karpacza.
– Nie możemy się wspólnie z „Lopezikiem” doczekać kolejnych kilometrów w „rajdówce” – powiedział Tomek. – Rajd Karkonoski to przepiękny, ale bardzo ciężki technicznie i wymagający rajd. Liczymy na to, że walka ta będzie tak zażarta, jak na Rajdzie Elmot i trwać będzie do ostatniego metra: do ostatniego odcinka nie będziemy znali ostatecznej klasyfikacji… Pragnę podkreślić trzy rzeczy: po pierwsze – dobrze się stało dla polskich rajdów, że mamy osobną punktację każdego dnia. Po drugie – do czołówki dołączyły kolejne załogi, po trzecie – niektórzy zawodnicy zmieniając samochody, stali się łatwiejsi, choć jak widać nie zawsze, do dogonienia. Wszystko to powoduje więcej sportowej ekscytacji nie tylko u nas zawodników, ale przede wszystkim u kibiców, obserwatorów i dziennikarzy. Oby tylko pogoda dopisała, bo o resztę chyba nie musimy się martwić. Do zobaczenia w Karkonoszach!
Dla Tomasza Kuchara i Daniela Dymurskiego występ na trasach w okolicach Karpacza będzie bardzo istotny. Pech w końcówce drugiego etapu Rajdu Lotos Baltic Cup sprawił, że reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team stracili sporo – jak się wcześniej wydawało pewnych – punktów i spadli w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski na czwarte miejsce. Na trudnych technicznie – co podkreśla Tomak – trasach w Karkonoszach jest szansa odrobienia strat. Nic więc dziwnego, że w zespole panuje pełna mobilizacja!
W czołówce klasyfikacji różnice są nieznaczne i wszystko może się jeszcze zdarzyć!
Trzeba jednak zaznaczyć, że tegoroczny system rozgrywek nie sprzyja koncentracji – poprzednia runda RSMP odbyła się ponad miesiąc temu, a zamiast dziewięciu eliminacji jak w ubiegłym roku, w tym rozegranych zostanie najwyżej sześć…
W przerwie pomiędzy rajdami kierowca Peugeot Polska obserwował m. innymi rywalizację najlepszych zawodników świata w Rajdzie Polski, a w ostatnią niedzielę trenował, jeżdżąc… gokartem, jako gość specjalny zawodów markowego pucharu Rotax Max Challenge Polska 2009, rozgrywanego w ramach Kartingowego Pucharu Polski PZM w Radomiu.
Do udziału w 24. Rajdzie Karkonoskim zgłosiło się 36 załóg. Pięć z nich wystartuje w samochodach Peugeot 207 Super 2000 (poza Tomkiem i Danielem: Leszek Kuzaj, Michał Sołowow, Maciej Oleksowicz i Szymon Ruta). Reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team otrzymali 6. numer startowy.
Start honorowy do rajdu nastąpi w piątek, 10 lipca o godzinie 20.00 na rynku w Jeleniej Górze. Ściganie rozpocznie się następnego dnia o 10.25 w Karpaczu. Po każdej z pętli samochody meldować się będą w Parku Serwisowym na lotnisku w Jeleniej Górze. Na metę pierwsza załoga wjedzie w niedzielę, 12 lipca o godz. 17-tej.
Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Loctite, Luk, Michelin, Dekra, Harvest, PRO JOB.
Patronat Medialny: Auto Świat, Gentleman.
Klasyfikacja generalna
1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri – 50 pkt.
1. Leszek Kuzaj i Robert Hundla – 45 pkt.
3. Michał Sołowow i Maciej Baran – 39 pkt.
4. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski – 38 pkt.
5. Kajetan Kajetanowicz – 37 pkt.
6. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas – 22 pkt.
7. Zbigniew Staniszewski i Bartlomiej Boba (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 19 pkt.
8. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski – 19 pkt.
9. Radosław Typa i Ryszard Ciupka – 7 pkt.
10. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek – 5 pkt.
Klasyfikacja w klasie Super 2000
1. Leszek Kuzaj i Robert Hundla – 16 pkt.
2. Michał Sołowow i Maciej Baran – 15 pkt.
3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski – 14 pkt.
4. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski – 11 pkt.
5. Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski – 4 pkt.
Klasyfikacja Zespołów Sponsorskich
1. STT Racing – 14 pkt.
2. Cersanit Rally Team – 10 pkt.
3. Peugeot Sport Polska Rally Team – 9 pkt.
3. Subaru Poland Rally Team – 9 pkt.
5. Malkom Rally Team – 8 pkt.
Klasyfikacja Zespołów Producenckich
Peugeot – 6 pkt.
Subaru – 6 pkt.
Źródło: Peugeot Sport Polska Rally Team
Najnowsze komentarze