Peugeot nie oddaje palmy pierwszeństwa w sprzedaży 207ki na starym kontynencie. Auto święci triumfy znajdując się na szczycie zarówno miesięcznej, jak i tegorocznej (obejmującej pierwszych pięć miesięcy) sprzedaży.
Z raportów nadsyłanych przez poszczególne kraje wynika, że w maju w Europie sprzedano 40.446 sztuk Peugeota 207. To najlepiej sprzedający się samochód w maju i od początku roku. Narastający wolumen sprzedaż sięgnął 194.052 egzemplarzy i charakteryzuje się intensywną dynamiką wzrostową.
W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych w Europie modeli znalazł się jeszcze Renault Clio. Ze sprzedażą 31.575 sztuk w maju znalazł się na dziewiątym miejscu. Od początku roku Clio III znalazł w Europie 176.693 nabywców. To piąte miejsce w rankingu sprzedaży rocznej (po Peugeocie 207, Fordzie Focusie, Fiacie Grande Punto i Oplu Corsie).
Wśród najlepiej sprzedających się w Europie marek sytuacja jest względnie ustabilizowana. Najlepiej wśród „francuzów” sprzedają się auta marki Renault. W maju do nabywców trafiło 101.397 samochodów z rombem na masce (518.649 od początku roku). Dało to koncernowi czwarte miejsce w Europie zarówno w sprzedaży za maj, jak i narastająco od początku roku.
Piąte miejsce w obu rankingach należy do Peugeota. W maju sprzedano 99.131 „Lwów”, zaś od początku roku trafiło do europejskich klientów 518.649 samochodów. Citroën z kolei zajmuje pozycję siódmą – w maju wydano 85.124 samochody, a od początku roku klienci nabyli 417.128 aut z szewronami na masce.
Ogólnie majowa sprzedaż nie była specjalnie wysoka – w stosunku miesiąc do miesiąca firmy z pierwszej dziesiątki odnotowały siedem spadków i tylko trzy wzrosty sprzedaży. Wśród tych trzech – jednym pochwalić się może Peugeot, drugim BMW, a trzecim Fiat. W stosunku rok do roku (oczywiście za pierwszych pięć miesięcy) wygląda to tylko odrobinkę lepiej – spadków jest sześć, a wzrosty cztery. Niestety wszystkie trzy francuskie firmy znalazły się w strefie spadkowej.
Na podstawie danych IBRM Samar
KG
Najnowsze komentarze