Oba koncerny postanowiły, że:
– ośrodek badawczo-rozwojowy nowej spółki zlokalizowany będzie w Monachium;
– produkcją zajmą się zakłady PSA w Miluzie;
– pod koniec 2011 roku spółka będzie zatrudniać ok. 400 pracowników.
Spółka joint venture pod nazwą „BMW Peugeot Citroën Electrification” pochłonie co najmniej 100 milionów euro. Rozpoczęcie działalności planowane jest na drugi kwartał bieżącego roku, o ile zastrzeżeń nie wniosą organy antymonopolowe.
Philippe Varin, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën, powiedział: „Jako odpowiedzialni producenci zamierzamy stworzyć otwartą europejską platformę oraz wspierać rozwój europejskich norm dla technologii hybrydowych. To wspólne przedsięwzięcie pozwoli nam na rozwój zaawansowanych technologii i wiedzy w zakresie napędów elektrycznych”.
Norbert Reithofer, Prezes Zarządu BMW AG, dodał: „BMW Group i PSA mają tą samą wizję znaczenia hybrydyzacji w nadchodzących latach. Spółka joint venture pozwoli nam działać bardziej efektywnie i zapewni wspólną realizację założonych planów. Dla nas, którzy łączymy dziś siły, oznacza również znaczące korzyści wynikające z efektu skali, dzielenie kosztów dynamicznego rozwoju i stworzenie standardowych komponentów”.
Obszar wielkiego Monachium został wybrany na miejsce działań badawczo-rozwojowych, zaś cała produkcja realizowana będzie przez fabrykę PSA Peugeot Citroën w Miluzie. Wspomniane wcześniej 400 miejsc pracy powstanie w Niemczech do końca br., zaś zwiększenie zatrudnienia w Miluzie oczekiwane jest w roku 2014, kiedy to ruszy produkcja. Wówczas spółka zatrudni kolejnych 250 osób. Oczywiście na zatrudnienie – w obu przypadkach – mogą liczyć przede wszystkim aktualni pracownicy obu koncernów, którzy zostaną oddelegowani do nowych zadań. Z zewnątrz planuje się zatrudnić – jeszcze w tym roku – około 100 osób.
PSA Peugeot Citroën i BMW Group współpracują już od blisko 10 lat. W 2002 roku podjęto zobowiązanie do wspólnego opracowania i produkcji czterocylindrowych silników spalinowych, którego efektem była budowa przeszło 1,8 miliona takich jednostek napędowych powstałych w latach 2006-2010. Trafiły one pod maski różnych modeli Citroëna, Peugeota i Mini. Przed rokiem koncerny postanowiły opracować następną generację tych znakomitych silników, które spełniać będą wymogi normy Euro6.
W październiku 2010 roku oba koncerny poinformowały o podpisaniu porozumienia, na mocy którego będą współpracować również w zakresie napędów hybrydowych. Owocem tego było podpisanie umowy o utworzeniu spółki joint venture o nazwie „BMW Peugeot Citroën Electrification”, która ma opracować platformę dla rozwiązań hybrydowych i elektrycznych, które będą stosowane zarówno przez oba koncerny, jak i sprzedawane innym zainteresowanym producentom w postaci gotowych modułów.
PSA Peugeot Citroën
Z dwoma znanymi na całym świecie markami samochodowymi PSA jest drugim w Europie producentem aut. W ubiegłym roku Grupa sprzedała na całym świecie 3,6 miliona samochodów, w tym niemal 40% poza Europą. Koncern ma biura sprzedaży w 160 krajach i zatrudnia 198.000 osób. W 2010 roku przeznaczył na badania i rozwój, głównie w zakresie nowych źródeł energii, kwotę 2,1 miliarda euro, czyli znaczący procent z przychodów, które wyniosły 56,1 miliardów euro. W skład koncernu wchodzą też m.in. firmy finansowe (Banque PSA Finance), logistyczne (Gefco) i produkcji części (Faurecia).
BMW
BMW Group jest jednym z najbardziej utytułowanych producentów samochodów i motocykli na świecie. Jako firma globalna działa poprzez 24 zakłady produkcyjne zlokalizowane w 13 krajach i posiada sieć sprzedaży w 140 państwach całego świata. W roku finansowym 2010 BMW Group sprzedała 1.460.000 samochodów i 98.000 motocykli (dla porównania w roku 2009: 1.290.000 samochodów i ponad 87.000 motocykli). Przychody wyniosły 50,68 miliarda euro. Stan zatrudnienia na koniec roku 2009 wynosił 96.000 pracowników.
w oparciu o informację PSA
KG
Najnowsze komentarze