Pięć prób, ale jedna z nich przejeżdżana była trzykrotnie. To inauguracyjny odcinek imprezy, czyli Burkatów. Podczas jego pierwszego przejazdu najlepsze czasy osiągnęli Kajetan Kajetanowicz ex aequo z Brayanem Bouffierem. Nieźle pojechał Michał Sołowow swoim Peugeotem 207 S2000 – wywalczył czwarty czas. Pierwsza czwórka zmieściła się zresztą w niecałej sekundzie – Sołowow stracił do liderów tylko 0,9 s! Michał Kościuszko, kolejny kierowca 207-ki S2000, zajął szóste miejsce na tej próbie i od zwycięzców dzieliło go jedynie 4 sekundy. Czwarta 207-ka prowadzona przez Mariusza Małyszczyckiego, wylądowała na pozycji dziesiątej ze stratą 5,5 sekundy do najszybszych.
W klasie R2B znakomicie pojechał Radek Typa w Citroënie C2R2 – zajął osiemnastą lokatę, ale wyprzedził kilka czteronapędówek! Bracia Dobrowolscy oraz Ariel Piotrowski z Anią Wódkiewicz uzyskując jednakowy czas uplasowali się na miejscu dwudziestym trzecim.
OS2, to Dziećmorowice liczące sobie 13,56 km. Najszybszy na tym odcinku okazał się Michał Kościuszko, który wyprzedził Bryana Bouffiera o 2,2 sekundy. W ten sposób ubiegłoroczny Mistrz Polski objął samodzielnie prowadzenie w rajdzie, a MiKo awansował w generalce na drugie miejsce. Tymczasowe podium uzupełnił Sołowow w trzeciej 207-ce, który podczas tej próby wywalczył piąty czas.
W klasie R2B tym razem najszybszy okazał się Ariel Piotrowski, który wyprzedził Radka Typę o 2,3 sekundy. Trzeci czas w zmaganiach C2-ek wywalczyli bracia Dobrowolscy, a wszystkie trzy Citroëny otworzyły trzecią dziesiątkę.
Najdłuższa dzisiejsza próba, to 14,4-kilometrowe Ludwikowice. Bouffier ponownie okazał się najszybszy i oddalił się od Michała Kościuszko o 2,6 sekundy. Szósty czas Michała Sołowowa sprawił, że kielecka załoga spadła na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej.
W klasie R2B wciąż prym wiedli Radek Typa i Ariel Piotrowski. Kierowca z Włocławka ustąpił tym razem tylko 0,2 sekundy Radkowi i zamknął pierwszą dwudziestkę.
Powtórnie przejeżdżany Burkatów, to OS4. Znowu nie było mocnych na francuskiego Mistrza Polski. Michał Kościuszko uległ o 0,1 sekundy Kajetanowiczowi, ale w generalce wciąż posiadał nad nim 4,8 sekundy przewagi. Michał Sołowow zajmując czwartą lokatę podczas tej próby wskoczył na takie samo miejsce w generalce.
W R2B tym razem najszybszy okazał się Janek Chmielewski plasując się na dziewiętnastej pozycji. Dwa oczka dalej sklasyfikowano braci Dobrowolskich, którzy o sekundę wyprzedzili Ariela Piotrowskiego.
Dzisiejszy etap zakończył trzeci już przejazd przez Burkatów. OS5 przyniósł wygraną Kajetanowi Kajetanowiczowi. Druga pozycja przypadła Michałowi Kościuszko, ale kierowca Peugeota 207 S2000 stracił do zwycięzcy jedynie 0,8 sekundy. Bryan Bouffier, zadowolony z ustawień samochodu, ale i będący pod wrażeniem odcinków specjalnych, kontrolował sytuację z czwartego miejsca mając 4,7 sekundy przewagi nad MiKo. Podobnie Michał Sołowow – zadowolił się szóstą lokatą utrzymując czwarte miejsce w generalce.
W klasie R2B znów triumfował Jan Chmielewski sklasyfikowany na osiemnastej pozycji. Trzy oczka dalej w wynikach pojawił się Marcin Pasecki.
Klasyfikacja generalna po pierwszym dniu przedstawia się następująco:
1. Bouffier/Panseri, Peugeot 207 S2000, 56:56,7
2. Kościuszko/Szczepaniak, Peugeot 207 S2000, +0:04,7
3. Kajetanowicz/Wisławski, Mitsubishi Lancer, +0:08,7
4. Sołowow/Baran, Peugeot 207 S2000, +0:13,9
5. Grzyb/Mazur, Fiat Punto S2000, +0:17,0
6. Kuzaj/Hundla, Subaru Impreza, +0:17,4
7. Czopik/Wroński, Misubishi Lancer, +0:22,3
8. Bębenek/Bębenek, Mitsubishi Lancer, +0:25,0
9. Frycz/Rathe, Subaru Impreza, +0:36,1
10. Dytko/Dytko, Mitsubishi Lancer, +0:53,2
11. Kuchar/Dymurski, Subaru Impreza, +1:14,4
12. Stec/Gruszka, Mitsubishi Lancer, +1:22,9
= Oleksowicz/Obrębowski, Subaru Impreza, +1:22,9
14. Małyszczycki/Baran, Peugeot 207 S2000, +1:25,1
15. Ruta/Burkat, Subaru Impreza, +2:02,9
16. Piątkowski/Banach, Subaru Impreza, +2:07,6
17. Maciejewski/Kowalski, Suzuki Swift S1600, +2:18,4
18. Bełtowski/Drahan, Subaru Impreza, +2:26,1
19. Piotrowski/Wódkiewicz, Citroën C2R2, +2:43,7
20. Maliński/Kapuścik, Mitsubishi Lancer, +2:48,7
21. Dobrowolski/Dobrowolski, Citroën C2R2, +2:49,9
22. Pasecki/Ciupka, Citroën C2 VTS, +3:03,1
23. Cieślar/Ogierman, Renault Clio, +3:06,0
24. Chmielewski/Pleskot, Citroën C2R2, +3:12,7
25. Majcher/Leśniak, Honda Civic Type R, +3:29,7
26. Krotoszyński/Balcerak, Citroën C2, +3:30,9
27. Boruta/Grabarkiewicz, Renault Clio R3, +3:38,6
28. Sieklucki/Foltynowicz, Citroën C2 VTS, +3:44,7
29. Bonder/Dziwisz, Honda Civic Type R, +3:49,1
30. Puszkiel/Konury, BMW 318 IS, +4:47,7
31. Mancin/Gerber, Mitsubishi Lancer, +5:31,4
32. Matuszyk/Nykiel, BMW 320i, +5:39,3
33. Marciniak/Kosiński, Peugeot 206 RC, +6:18,1
34. Kujawski/Rzemień, Renault Clio, +6:20,5
35. Możyszek/Kotwica, Audi S2, +7:03,5
36. Naradowski/Wronka, Citroën C2, +7:06,0
37. Koczeski/Matusiak, Subaru Legacy, +8:07,9
38. Wiśniewski/Herban, Opel Ascona, +8:23,2
39. Kuc/Ślusarczyk, Honda Civic, +9:37,3*
40. Grzybek/Ranik, Mitsubishi Lancer, +15:37,3*
41. Chwist/Bosek, Subaru Impreza, +15:51,4*
42. Karłowski/Kopera, Subaru Impreza, +20:25,5*
43. Porębski/Spurek, Citroën C2R2, +27:22,8*
44. Woźniczko/Toka Opel Kadet GSi, +29:29,4*
* Załogi korzystające z systemu SupeRally.
KG
Najnowsze komentarze