Rekordowy udział Grupy Renault we włoskim rynku

6 487

Pierwsze półrocze okazało się bardzo dobre dla Grupy Renault na kurczącym się włoskim rynku. Sprzedaż auto osobowych i lekkich pojazdów dostawczych spadła we Włoszech w ciągu sześciu miesięcy o 2,9% (w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego). W tych warunkach wzrost sprzedaży Grupy Renault o 6,8% stanowi duży powód do zadowolenia. We Włoszech zarejestrowano w pierwszej połowie 2019 roku 126.054 aut z Grupy Renault.

Udział Grupy Renault we włoskim rynku po raz pierwszy w historii wzrósł powyżej 10%. Marka Renault umacnia swoją czwartą pozycję na rynku, uzyskując 6,4% udziału w rynku. Renault jest liderem rynku pojazdów elektrycznych we Włoszech. Marka znajduje się na podium w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. Clio jest najczęściej sprzedawanym samochodem zagranicznym we Włoszech.

Z kolei marka Dacia zanotowała wzrost o 40,4% przy udziale w rynku wynoszącym 4,3%, najwyższym od czasu wprowadzenia marki na rynek włoski we wrześniu 2006 r. Dacia przesunęła się z 11. na 8. miejsce najpopularniejszych na włoskim rynku marek samochodowych. Dacia jest liderem na rynku aut z fabrycznymi instalacjami LPG we Włoszech. Duster to najchętniej kupowany samochód w segmencie C-SUV i lider na rynku aut zasilanych LPG na włoskim rynku.

Udział Grupy Renault we włoskim rynku wyniósł w pierwszym półroczu 10,7%. To rekordowe osiągnięcie w historii.

MARKA RENAULT

Z 74.895 rejestracjami marka Renault odnotowała niewielki spadek w pierwszej połowie 2019 r. Rynkowy udział Renault na poziomie 6,4% pozwolił na zajęcie czwartego miejsca na włoskim rynku. Wspomniane Clio znalazło niemal 28.000 nabywców i jest najlepiej sprzedającym się zagranicznym samochodem we Włoszech i jednocześnie najchętniej wybieranym zagranicznym samochodem w swoim segmencie. Kolejnym udanym modelem jest Renault Captur, który w pierwszej połowie roku skusił 16.806 klientów. Większy Renault Kadjar znalazł przez minionych sześć miesięcy blisko 10.000 nabywców, a to wzrost o 15,8% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018.

Jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, to Renault jest liderem na włoskim rynku w pierwszej połowie roku. Dobrze sprzedają się zarówno Zoe, jak i Kangoo Z.E. – zajmują czołowe miejsca w rankingach sprzedaży samochodów osobowych i elektrycznych pojazdów użytkowych. Uzyskując 1.335 nowych rejestracji kompaktowy w 100% elektryczny Zoe potroił swoją sprzedaż w porównaniu z pierwszą połową 2018 r. Wpływ na to miały niewątpliwie państwowe dotacje na zakup samochodów elektrycznych.

Jeśli chodzi o pojazdy użytkowe, Renault znajduje się na podium i odnotowuje pozytywne wyniki w porównaniu do ubiegłego roku; w szczególności Renault zajmuje w czerwcu pierwsze miejsce wśród marek importowanych. Zarejestrowano 1.732 egzemplarze Trafic’a, ze wzrostem o 29% w porównaniu z pierwszą połową 2018 r. Ten sam trend wzrostowy występuje w przypadku Mastera, którzy uzyskał 2.121 rejestracji (+27%) i Kangoo, z zarejestrowanymi 2.279 autami (+22%).

MARKA DACIA

Marka Dacia, która zawsze opierała swoją filozofię na jakości Renault w cenie Dacii, na stosunku wartości do ceny oraz na właściwej równowadze między wyposażeniem pokładowym, a przestronnością, zyskuje 4,3% udziału we włoskim rynku, wskaźnik najwyższy w historii obecności w tym kraju. Dacia awansowała też na 8. miejsce w rynku.

Wynik ten marka zawdzięcza przede wszystkim dwóm najlepiej sprzedającym się modelom: Dusterowi i Sandero, a zwłaszcza znakomitym wynikom sprzedaży aut zasilanych LPG w gamie tych dwóch modeli. Dacia to lider na włoskim rynku LPG. Duster to najchętniej kupowany samochód z instalacją LPG sprzedawany we Włoszech, z liczbą rejestracji wynoszącą 11.856 sztuk (48% wszystkich rejestracji). Znaczące wyniki odnotowano również w Sandero LPG, który trafił na włoskie drogi w liczbie 7.522 egzemplarzy, co stanowi 37% wszystkich rejestracji tego modelu.

Te udane wyniki są efektem głównie pełnej i zróżnicowanej oferty również pod względem zasilania, siły naszej sieci sprzedaży i wielu projektów digitalizacji, które rozpoczęliśmy w celu ułatwienia życia naszym klientom” – oświadczył Xavier Martinet, dyrektor generalny Renault Italy.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
TimRrrKrzysztofAdrianArek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Arek
Gość
Arek

Rynkowy udział Renault na poziomie 6,4% pozwoliła na zajęcie czwartego miejsca na włoskim rynku. A gdzie pozostałe marki francuskie?
Wyniki żenujące…..ale ma to swoje plusy, użytkownicy francuzów nie są nudni :)

tak na marginesie, Panie Krzysztofie, proszę podawać również sprzedaż pozostałych marek bo inaczej tego typu artykuły tak samo manipulują jak niemieckie gazetki, które są przez Pana oceniane

Rrr
Gość
Rrr

Wiesz jak jest, tu nie wymienia się innych marek poza francuskimi. Stronniczy artykuł stronniczego wortalu pisany przez stronniczego pana Krzysztofa a jak się nie podoba to Ci napisze po co tu przychodzisz. Ja tu wpadam poczytywać komentarze bo tylko z nich można się coś wartościowego dowiedzieć bo na pewno nie po tych jednostronnych artykułach.

Adrian
Gość
Adrian

Panie Krzystofie ilość literówek jest zatrważająca… Jak by pisała moja 8 letnia córka… Trochę nie wypada.