Pierwsze półrocze okazało się bardzo dobre dla Grupy Renault na kurczącym się włoskim rynku. Sprzedaż auto osobowych i lekkich pojazdów dostawczych spadła we Włoszech w ciągu sześciu miesięcy o 2,9% (w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego). W tych warunkach wzrost sprzedaży Grupy Renault o 6,8% stanowi duży powód do zadowolenia. We Włoszech zarejestrowano w pierwszej połowie 2019 roku 126.054 aut z Grupy Renault.
Udział Grupy Renault we włoskim rynku po raz pierwszy w historii wzrósł powyżej 10%. Marka Renault umacnia swoją czwartą pozycję na rynku, uzyskując 6,4% udziału w rynku. Renault jest liderem rynku pojazdów elektrycznych we Włoszech. Marka znajduje się na podium w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. Clio jest najczęściej sprzedawanym samochodem zagranicznym we Włoszech.
Z kolei marka Dacia zanotowała wzrost o 40,4% przy udziale w rynku wynoszącym 4,3%, najwyższym od czasu wprowadzenia marki na rynek włoski we wrześniu 2006 r. Dacia przesunęła się z 11. na 8. miejsce najpopularniejszych na włoskim rynku marek samochodowych. Dacia jest liderem na rynku aut z fabrycznymi instalacjami LPG we Włoszech. Duster to najchętniej kupowany samochód w segmencie C-SUV i lider na rynku aut zasilanych LPG na włoskim rynku.
Udział Grupy Renault we włoskim rynku wyniósł w pierwszym półroczu 10,7%. To rekordowe osiągnięcie w historii.
MARKA RENAULT
Z 74.895 rejestracjami marka Renault odnotowała niewielki spadek w pierwszej połowie 2019 r. Rynkowy udział Renault na poziomie 6,4% pozwolił na zajęcie czwartego miejsca na włoskim rynku. Wspomniane Clio znalazło niemal 28.000 nabywców i jest najlepiej sprzedającym się zagranicznym samochodem we Włoszech i jednocześnie najchętniej wybieranym zagranicznym samochodem w swoim segmencie. Kolejnym udanym modelem jest Renault Captur, który w pierwszej połowie roku skusił 16.806 klientów. Większy Renault Kadjar znalazł przez minionych sześć miesięcy blisko 10.000 nabywców, a to wzrost o 15,8% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018.
Jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, to Renault jest liderem na włoskim rynku w pierwszej połowie roku. Dobrze sprzedają się zarówno Zoe, jak i Kangoo Z.E. – zajmują czołowe miejsca w rankingach sprzedaży samochodów osobowych i elektrycznych pojazdów użytkowych. Uzyskując 1.335 nowych rejestracji kompaktowy w 100% elektryczny Zoe potroił swoją sprzedaż w porównaniu z pierwszą połową 2018 r. Wpływ na to miały niewątpliwie państwowe dotacje na zakup samochodów elektrycznych.
Jeśli chodzi o pojazdy użytkowe, Renault znajduje się na podium i odnotowuje pozytywne wyniki w porównaniu do ubiegłego roku; w szczególności Renault zajmuje w czerwcu pierwsze miejsce wśród marek importowanych. Zarejestrowano 1.732 egzemplarze Trafic’a, ze wzrostem o 29% w porównaniu z pierwszą połową 2018 r. Ten sam trend wzrostowy występuje w przypadku Mastera, którzy uzyskał 2.121 rejestracji (+27%) i Kangoo, z zarejestrowanymi 2.279 autami (+22%).
MARKA DACIA
Marka Dacia, która zawsze opierała swoją filozofię na jakości Renault w cenie Dacii, na stosunku wartości do ceny oraz na właściwej równowadze między wyposażeniem pokładowym, a przestronnością, zyskuje 4,3% udziału we włoskim rynku, wskaźnik najwyższy w historii obecności w tym kraju. Dacia awansowała też na 8. miejsce w rynku.
Wynik ten marka zawdzięcza przede wszystkim dwóm najlepiej sprzedającym się modelom: Dusterowi i Sandero, a zwłaszcza znakomitym wynikom sprzedaży aut zasilanych LPG w gamie tych dwóch modeli. Dacia to lider na włoskim rynku LPG. Duster to najchętniej kupowany samochód z instalacją LPG sprzedawany we Włoszech, z liczbą rejestracji wynoszącą 11.856 sztuk (48% wszystkich rejestracji). Znaczące wyniki odnotowano również w Sandero LPG, który trafił na włoskie drogi w liczbie 7.522 egzemplarzy, co stanowi 37% wszystkich rejestracji tego modelu.
„Te udane wyniki są efektem głównie pełnej i zróżnicowanej oferty również pod względem zasilania, siły naszej sieci sprzedaży i wielu projektów digitalizacji, które rozpoczęliśmy w celu ułatwienia życia naszym klientom” – oświadczył Xavier Martinet, dyrektor generalny Renault Italy.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze