Po sukcesie w Rosji i Korei Południowej (jako Samsung XM3) francuski SUV w stylu coupe zostanie wprowadzony na rynek europejski. Czym charakteryzuje się Renault Arkana?
Jest nieco mniej praktyczny, ale za to bardziej przyciąga uwagę: SUV-coupe do tej pory był kojarzony głównie z markami premium, ale w pierwszej połowie 2021 roku dołączy do oferty Renault w Europie. Pojazd powstanie na platformie CMF-B, czyli tej samej, która posłużyła do produkcji Renault Clio i Captur, ale pod względem wielkości znajdzie się pomiędzy Kadjarem a Koleosem. Arkana mierzy 4568 mm długości, 1571 mm wysokości a osie rozstawione są na 1720 mm. Prześwit pojazdu wynosi 190 mm.
7 wersji kolorystycznych
W wyglądzie Arkany zwracają uwagę światła w kształcie litery C. Model otrzymał nieco większe logo marki oraz grill z chromowaną ramką. W gamie znajdzie się 7 wersji kolorystycznych nadwozia: Opaque White, Pearl White, Metal Black, Metallic Grey, Zanzibar Blue, Fire Red oraz Valencia Orange, który jest zarezerwowany dla wersji R.S. Line. Klienci będą mieli możliwość zamówienia pojazdu z 17 lub 18-calowymi kołami a jako opcja, Renault oferuje czarny dach.
Do wykończenia eleganckiego wnętrza posłużyła skóra połączona z miękkim materiałem zbliżonym do zamszu. W wersji RS. Line pojawią się czerwone wstawki oraz aluminiowe pedały dla dodania sportowego charakteru. Za kierownicą umieszczono cyfrowe zegary o przekątnej 10,2 cali, ale zajdziemy je tylko w najwyższych wersjach wyposażenia. Podstawowy model otrzyma analogowe tarcze oraz ekran o przekątnej 4,2 cali. Arkana posiada również 7 lub 9,3 calowe ekrany dotykowe systemu multimedialnego Easy Link. Renault nie proponuje Arkany z dźwignią hamulca ręcznego. We wszystkich wersjach hamulec ma formę przycisku.
Bagażnik o pojemności 513 litrów
Opadająca linia dachu musiała mieć wpływ na przestrzeń bagażową, ale pod względem pojemności nie jest źle. Bagażnik Arkany pomieści 513 litrów walizek, czyli o 41 więcej niż w modelu Kadjar. W wersji z napędem hybrydowym E-Tech, przestrzeń zmniejsza się jednak do 438 litrów. Pod tylna klapą znajdziemy podnoszoną podłogę, która pozwala na regulacje przestrzeni. Oparcia tylnych foteli składają się w stosunku 2/3-1/3 i pozwalają uzyskać całkowicie płaską podłogę.
Napęd E-Tech i układ miękkiej hybrydy
Renault Arkana będzie oferowane w pierwszej kolejności z napędem hybrydowym E-Tech o mocy 140 KM, czyli tym samym, który znajduje się w Clio. Następnie gamę wzbogaci nowy napęd TCe 140 i TCe 160 w układzie mild hybrid 12V. Renault nie wspomina o dieslu i raczej nie spodziewamy się go pod maską Arkany.
Firma Renault nie zapomniała o nowoczesnych wspomagaczach prowadzenia. Arkana otrzymała system autonomicznej jazdy poziomu 2, który składa się z adaptacyjnego tempomatu z funkcją Stop&Go oraz systemu utrzymującego pojazd w ryzach pasa ruchu. Do tego dochodzi system awaryjnego hamowania oraz czujniki parkowania, system rozpoznawania znaków drogowych, czujniki martwego pola i kamerka 360 stopni.
https://youtu.be/YcSIBhXItIg
Najnowsze komentarze