Renault Captur E-Tech Full Hybrid z napędem o mocy 145 KM trafił do naszej redakcji na testy, co był okazją nie tylko do sprawdzenia jego plusów i minusów, ale również porównania spalania z posiadanym przez Capturem 1.0 TCe 90 KM, w tym kwestii spalania.
Renault Captur 1.0 TCe 90 KM jest z nami od jesieni 2021 roku. Odebraliśmy go jako fabrycznie nowy samochód z salonu Renault w Warszawie przy ulicy Puławskiej. Aktualnie użytkowany jest głównie w mieście oraz na trasach 50-100 km poza miastem, jednak na potrzeby testu wykonaliśmy też przejazd autostradą.
Przy temperaturach w ciągu dnia 25-27 stopni średnie spalanie w Renault Captur E-Tech, włączając w to autostrady, wyniosło 6,1 litra na 100 kilometrów. W przypadku 1.0 TCe 90 KM było to 6,7 litra na 100 kilometrów, co oznacza, że hybryda okazała się oszczędniejsza i nie jest to zaskoczenie, pomimo różnicy wagi obu aut (wersja E-Tech jest ok 60 kg cięższa). TCe 90 KM to silnik benzynowy z turbosprężarką, co skutkuje większym zużyciem paliwa szczególnie przy dynamicznej jeździe.
Różnica w cenie jest jednak też bardzo duża na korzyść TCe. W podstawowej wersji Equilibre na benzynę wydamy 85.500 zł, natomiast Full Hybrid dostępne od wersji Techno to już 120.800 zł. Czy warto dopłacać? Ze względu na wyposażenie, dynamikę, moc i przyjemność jazdy zapewne tak, ale jeśli ktoś będzie szukał podstawowego auta na spokojne dojazdy do pracy i codzienne sprawy, które zapewnia tą samą przestrzeń i komfort jazdy a różni się spalaniem, to już rzecz dyskusyjna.
Na korzyść hybrydy na pewno przemawia dynamika – znakomite przyspieszenie, szczególnie przy ruszaniu spod świateł (bez problemu będziemy pierwsi, wyprzedzając 95% innych aut). Przyspieszenie do setki to nieco ponad 10 sekund, przy 14 sekundach w wersji TCe. Benzynowy Captur z podstawowym silnikiem to wybór dla spokojnych kierowców. W tym miejscu warto jednak dodać, że w ofercie są jeszcze wersje mild hybrid 140 KM w cenie od 108 tysięcy zł a także 100-konny silnik TCe z fabrycznym LPG od 98.300 zł. I te dwie będą ciekawszym wyborem niż 90 KM TCe.
Procedura testowa polegała na zatankowaniu do pełna i przejechania odcinka testowego oraz ponownym zatankowaniu i zmierzeniu zużycia paliwa.
Skonfiguruj swojego Renault Captur teraz
Najnowsze komentarze