Nowe Renault Clio z silnikiem benzynowym TCe 100 wywarło pozytywne wrażenie na redakcji niemieckiego magazynu Autogazette, który przypisuje francuskiemu hatchbackowi wiele zalet.
Renault Clio jest jednym z najpopularniejszych samochodów w segmencie B w Europie, co według Autogazette wcale nie jest przypadkiem. Niemiecki portal przetestował drugą po Life wersję wyposażenia Experience z silnikiem TCe o mocy 100 KM. Doceniono m.in. wygląd pojazdu. Uznano, że „proporcje są spójne a model emanuje dynamiką”.
Nowe Clio jest współczesne i w przeciwieństwie do niektórych konkurentów, nie przesadza z agresją w swoim designie. Model oferuje przestrzeń, która pozwala pomieścić nawet cztery dorosłe osoby o średnim wzroście. Jako minus wymieniono brak regulacji wysokości fotela pasażera. Zaletą jest duży bagażnik, przytulna, nowoczesna atmosfera panująca wewnątrz pojazdu oraz jakość materiałów wykorzystanych do wykończenia wnętrza.
Renault Clio zostało uznane za komfortowy model, w którym nie zostało nic z „typowo francuskiego, nieczułego sterowania” a „podwozie i układ kierowniczy wydają się przyjemnie współpracować”.
W połączeniu z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, sprint od 0 do 100 km/h trwa niecałe 12 sekund. Dalsze przyspieszenie również robi wrażenie. Maksymalnie pojazd osiąga prędkość 187 km/h, ale wymaga to cierpliwości.
Clio TCe 100 według Autogazette jest odpowiednim samochodem na dłuższe wycieczki autostradą. Podczas jazdy z wysokimi prędkościami może przeszkadzać jedynie poziom hałasu. Według Renault silnik powinien zużywać średnio od 4,4 do 4,7 l/100 km. Spalanie podczas testu niemieckiego magazynu wyniosło 6,1 l/100 km ze względu na wiele szybkich autostradowych odcinków. Przy spokojnej jeździe można uzyskać Clio ok. 5 l/100 km.
Zobacz także: testy samochodów Francuskie.pl
Najnowsze komentarze