Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Renault Hybrys

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2007-09-29
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 8 minut
103
A A
0
hybrys renault Wiadomości

Potrzeba ochrony środowiska, rosnące ceny produktów ropopochodnych oraz przewidywane kurczenie się zasobów ropy naftowej to czynniki, które skłoniły Renault Trucks do podjęcia działań w celu rozszerzenia obecnej gamy o pojazdy charakteryzujące się niskim zużyciem paliwa dzięki wykorzystaniu nowych źródeł energii.

Peugeot 408 – reklama

Gama pojazdów Renault Trucks zaprojektowanych z myślą potrzebach komunalnych obejmuje innowacyjne wersje silnikowe, które wykorzystują alternatywne źródła energii: biopaliwa, gaz ziemny, podwójny napęd spalinowo-elektryczny oraz napęd elektryczny. W najbliższej przyszłości, tak zwane hybrydowe technologie „równoległe” (które łączą silnik wysokoprężny z silnikiem elektrycznym i oferują możliwość wykorzystania różnych źródeł napędu), które już dziś zostały zastosowane w samochodzie koncepcyjnym Hybrys, z pewnością na stałe zagoszczą na rynku.

Innowacyjny design, który ułatwia obsługę pojazdu

Podobnie, jak w przypadku studyjnych modeli Radiance i Magnum Vega, Hybrys, najnowsze dzieło Renault Trucks, jest pojazdem o płynnych, opływowych liniach, które doskonale sprawdzają się w ruchu miejskim, zwłaszcza w przypadku samochodów przeznaczonych do zbiórki odpadów.

0598 01 Wiadomości

Wygląd zewnętrzny
Asymetryczny grill chłodnicy z masywnym, nieco przesuniętym na bok logo, zapewnia kierowcy i pasażerom doskonałą widoczność. Eteryczny design, gładkie powierzchnie i żywy kolor lakieru podkreślają unikalny charakter modelu Hybrys. Zdecydowanie zarysowane linie i wyposażona w zaawansowane urządzenia elektroniczne kabina sprawiają, że samochód wywiera niezapomniane wrażenie. Wyposażony w łagodnie zaokrąglone zderzaki pojazd harmonijnie wtapia się w miejskie otoczenie.

Asymetryczne linie maski pojazdu zapewniają doskonałą widoczność z prawej strony, a nowatorskie rozwiązanie drzwi Vision gwarantuje wyśmienitą widoczność na boki.

Kamery monitorujące sytuację z przodu i tyłu pojazdu zostały wbudowane w kabinę. Są pozbawione wystających elementów.

0598 03 Wiadomości

Stopień ułatwiający wejście do kabiny składa się od strony pasażera. Zastosowanie tego rozwiązania zwiększa komfort jazdy i zapewnia większe bezpieczeństwo pracy kierowcy, który wykonując swoje obowiązki, jest często zmuszony wysiadać i wsiadać do samochodu.

0598 02 Wiadomości

Po zmierzchu, z reflektorów zamontowanych w zderzaku płynie miękkie, silnie światło, zapewniając kierowcy doskonałą widoczność na prostej drodze i zakrętach.

Kołpaki kół mają bardzo wyraziste, zaokrąglone linie, które zapewniają także większe bezpieczeństwo innym uczestnikom ruchu drogowego.

Zamontowany pod prawą stroną maski dobrze wentylowana komora silników hybrydowych charakteryzuje się niezwykle gładką powierzchnią ścian bocznych.

Wnętrze
Wnętrze kabiny Hybrys zostało zaprojektowane z myślą o wymaganiach branży zbiórki odpadów komunalnych.

Stylistyka wnętrza opiera się na czystych, prostych liniach i jest utrzymana w kolorystyce idealnie dopasowanej do koloru nadwozia. Wnętrze tchnie naturalnością, ale jednocześnie posiada wszystkie udogodnienia, jakie zapewniają zaawansowane technologie.

0598 04 Wiadomości

Utrzymana w odcieniach satynowej zieleni oraz złamanej bieli kabina jest niezwykle jasna i kusi odprężającą atmosferą.

Kompozytowe materiały, z których wykonane są elementy kabiny można zmywać, a wyjmowane gumowe dywaniki ułatwiają utrzymanie czystości.

Trzy jasnozielone i metaliczno-szare profilowane siedzenia są doskonale dopasowane do koloru nadwozia. Fotel kierowcy jest także wyposażony w szeroki, wygodny i ergonomiczny podłokietnik.

Deska rozdzielcza
Niezwykle elegancka deska rozdzielcza została wyposażona w dwa wyświetlacze.

Na głównym ekranie umieszczonym za kierownicą wyświetlane są najważniejsze informacje dla kierowcy:
– prędkość
– obroty na minutę
– poziom wody w chłodnicy i oleju silnikowego
– aktualnie włączony bieg
– włączony napęd (napęd elektryczny; napęd spalinowy)

0598 06 Wiadomości

Na drugim ekranie, umieszczonym po prawej stronie deski rozdzielczej, wyświetlane są następujące informacje:
– obraz z kamer monitorujących sytuację z tyłu pojazdu, który służy do obserwacji pojazdów jadących za samochodem;
– dedykowany ekran nawigacji pokazuje zaplanowaną trasę przejazdu z zaznaczeniem odcinka, który został już pokonany;
– dodatkowe informacje dot. pojazdu: ciężar ładunku, średnia prędkość pojazdu itd. …;
– wskaźniki komfortu jazdy: temperatura, radio, itd…..

Ekran monitorujący sytuację z przodu pojazdu oraz dwa wyświetlacze pokazujące obraz z tyłu samochodu, które zastąpiły tradycyjne lusterka boczne, zostały zamontowane ponad głową kierowcy w konsoli dachowej.

Na desce rozdzielczej zamontowano także szereg doskonale widocznych kontrolek. Rozwiązanie to znacznie upraszcza pracę operatora pojazdu.

Pod kierownicą znajduje się także przełącznik automatycznej skrzyni biegów.

Silnik

Renault Hybrys 6×2 jest wyposażony w jednostkę napędową DXi7 o mocy 320 KM ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Optidriver Plus oraz silnik elektryczny MDS (Motor Drive System).

Moduł elektryczny podwozia obsługuje akumulatory, sterowniki podzespołów elektrycznych, obwody zasilania oraz system chłodzenia.

Przy rozstawie osi wynoszącym 3,900 mm, Hybrys jest także wyposażony w przednią oś o dopuszczalnym nacisku 7,5 ton, most P1395 o dopuszczalnym nacisku 13 ton i koła 22.5”.

Pojazd jest wyposażony w przednie zawieszenie mechaniczne i tylne pneumatyczne ze stabilizatorem.

Zasada działania
Samochód jest uruchamiany bez kluczyka, za pomocą przycisku, który aktywuje elektryczny system zasilania przed włączeniem się silnika spalinowego. Automatyczny system kontroli napędu sam wybiera źródło zasilania, zapewniając niezwykle komfortową, cichą jazdę oraz niskie zużycie paliwa.

Warto przeczytać!

Zgodnie z zamysłem projektantów, Renault Hybrys ładuje akumulatory podczas jazdy. Te właśnie zasoby energii są wykorzystywane przez silnik elektryczny podczas jazdy oraz do zasilania wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo i komfort użytkowników, które w innych modelach pobierają energię z silnika wysokoprężnego. Systemy zasilane elektrycznie to m.in. wspomaganie kierownicy oraz obwody ogrzewania. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania, po zatrzymaniu pojazdu, kierowca może wyłączyć silnik wysokoprężny bez potrzeby dezaktywacji włączonych funkcji.

Silnik elektryczny może być także wykorzystywany w przypadku przeciążenia silnika wysokoprężnego, np. podczas jazdy w terenie górzystym. Rozwiązanie to umożliwia optymalizację pracy silnika przy wysokich obrotach, przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa.

0598 05 Wiadomości

Akumulatory ładują się gdy samochód toczy się, a także podczas hamowania lub po ich podłączeniu do źródła energii elektrycznej.

Architektury elektrycznej nowej generacji gwarantuje optymalne wykorzystanie silnika elektrycznego i wysokoprężnego. Zapewnia również kontrolę pracy automatycznej skrzyni biegów, a więc i całego procesu przenoszenia napędu, co przekłada się na zmniejszoną emisję hałasu.

Optymalizacja zużycia energii przez pojazd przekłada się na znacznie niższe zużycie paliwa oraz niższą emisję CO2 do atmosfery.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy użytkownikom pojazdu, Renault Hybrys został wyposażony w elektryczny hamulec parkingowy.

Zalety prezentowanego rozwiązania
W zależności od sposobu użytkowania pojazdu, Hybris oferuje nawet o 35% niższe zużycie paliwa w porównaniu z tradycyjnymi wersjami silnikowymi. Rozwiązanie to przyczynia się w bezpośredni sposób do zmniejszenia emisji spalin oraz CO2.

Zasięg na napędzie elektrycznym wynosi 2 km.

Zastosowane w pojeździe rozwiązania sprawiają, że Hybrys emituje mniej hałasu niż inne modele.

Hybrys może współpracować z silnikami spełniającymi wymogi normy Euro5 napędzanymi biopaliwami i być wyposażony w filtr cząstek stałych.

Hybrys: dalekowzroczna odpowiedź na wyzwania związane z ochroną środowiska
W chwili obecnej, po drogach całego świata jeździ ponad 3 tys. ciężarówek Renault Trucks napędzanych gazem ziemnym.

Upowszechnienie się pojazdów wyposażonych w jednostki spełniające obecnie normę Euro4 oraz Euro5 w przyszłości, możliwość wykorzystywania mieszanek zawierających 30% biodiesla oraz wzrost sprzedaży pojazdów z napędem bimodalnym i elektrycznym może przyczynić się do podniesienia skuteczności działań na rzecz ochrony środowiska.

Prezentując Hybrys, Renault Trucks przedstawia jeszcze jedno rozwiązanie strategicznych problemów stworzonych przez kurczące się zasoby ropy naftowej oraz degradację środowiska.

Źródło: Renault Polska


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

hybrys renault Wiadomości0598 01 Wiadomości0598 03 Wiadomości0598 02 Wiadomości0598 04 Wiadomości0598 06 Wiadomości0598 05 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Hybrys
Udostepnij36Tweet23Udostepnij6
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3536 udostępnienia
    Udostepnij 1414 Tweet 884
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3576 udostępnienia
    Udostepnij 1430 Tweet 894
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2415 udostępnienia
    Udostepnij 966 Tweet 604
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5256 udostępnienia
    Udostepnij 2102 Tweet 1314

Testy samochodów

Citroen C5 Aircross Hybrid 4 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test czytelnika: Citroen C5 Aircross Hybrid 225 KM. Trzy dni z hybrydowym SUV-em. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-11
Renault Master
Wiadomości

Test: Renault Master 2.3 dCi 180 KM z zabudową do obsługi autostrad – klasa wśród aut dostawczych. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-06
Renault Fluence
Testy

Test: Renault Fluence 1.5 dCi 105 KM 2010 – rodzinny sedan z oszczędnym silnikiem, komfortowym zawieszeniem i naprawdę dużym bagażnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-04-28
07. Dacia Lodgy z silnikiem benzynowym – czy to dobry wybór Wiadomości
Testy

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM – czy to dobry wybór z mocnym silnikiem benzynowym? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-08-01
dacia sandero 2025 ego g lpg 4 scaled Wiadomości
Testy

Test: Nowa Dacia Sandero 1.0 ECO-G LPG 100 KM. Jeździliśmy najpopularniejszym samochodem Europy

autor Małgorzata Kozikowska
2025-04-16

Najnowsze komentarze

  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu

Zobacz też

Stellantis przyjął zasady ONZ dotyczące równouprawnienia kobiet

Stellantis ujawnił swoje plany. Modyfikacja strategii, ostrożne podejście do elektromobilności

Alians Renault-Nissan-Mitsubishi łączy siły z chińską platformą transportową DiDi Chuxing w ramach Aliansu DiDi Auto

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz