Jest kilka powodów, by mówić o nowym Peugeot 508 PSE „naj”. Jest najmocniejszy, najbardziej sportowy i jednocześnie najdroższy w gamie samochodów osobowych spod znaku lwa. Przyjrzeliśmy się cenie i wyposażeniu najwyższej wersji modelu.
Francuska marka zmieniła taktykę. Peugeot 508 PSE po face liftingu nie ma już osobnego cennika, ale jest oferowany jako topowa wersja flagowca. Na stronie internetowej Peugeota dostępny jest jeden dokument dla liftbacka i jeden dla kombi, co powinno uprościć poszukiwania dopasowanego do naszych potrzeb wariantu. Wszystkie informacje są dostępne jak na dłoni. Po kliknięciu w cennik 508 nie musimy się już zastanawiać, gdzie podział się ten usportowiony 360-konny model, którym chwali się producent. Warto tylko zastanowić się, którego Peugeot 508 chcemy zamówić. W ofercie wciąż znajduje się wersja sprzed face liftingu i na stronie peugeot.pl znajdziemy obecnie aż 5 cenników 508! Prawdziwy peugeotowy zawrót głowy.
Zobacz także: Citroën C5 X osiągnął sukces. Sprzedaje się ponad dwa razy lepiej niż Peugeot 508
Nowy Peugeot 508 PSE (od Peugeot Sport Engineered) kosztuje w polskich salonach 333.800 zł. Jest to już poziom cenowy niczym w marce premium. Do wersji SW dopłacimy 5 tys. zł. Na zewnątrz odróżnimy pojazd od pozostałych, przyziemnych wersji usportowioną stylistyką z błyszczącymi elementami w kolorze czerni i symbolem trzech pazurków. W standardzie otrzymujemy kute 20-calowe felgi (w wersji GT standardem są 18-tki) i zaciski hamulcowe w jaskrawym kolorze nazywanym przez markę „Kryptonite”.
Peugeot 508 PSE bez czerwonego?
Przy wyborze lakieru nadwozia konfigurator automatycznie zwiększa cenę pojazdu o 3.100 zł, jeśli zaznaczymy lakier biały, szary lub czarny oraz o 3.900 zł, gdy zdecydujemy się na perłową biel. Podstawowy i tym samym darmowy kolor nie jest dostępny w PSE dlatego Peugeot wymaga dopłaty za wszystkie pozostałe… Taka logika. Tym sposobem nie kupimy Peugeot 508 PSE w deklarowanej w cenniku „bazowej” cenie 333.800 zł.
Konfigurator wymaga jeszcze dopracowania. Ostatniej z wymienionych opcji kolorystycznych brakuje na podglądzie. Kiedy klikamy w wersję Biały Nacre wyświetla się szary Peugeot 508 PSE. Trochę szkoda, że sportowej wersji PSE nie możemy zamówić w czerwieni.
Oprócz koloru nadwozia dostępna jest tylko jedna opcja dodatkowa: Pakiet z otwieranym szklanym zadaszeniem i podgrzewaną przednią szybą za 5.500 zł. Jeśli się na nią zdecydujemy końcowa cena wzrasta do 343.200 zł.
360 KM i 5,2 sekundy do setki
Peugeot 508 PSE to najmocniejszy model w aktualnej ofercie, a także w historii marki. Samochód napędza ładowalny układ hybrydowy składający się z jednostki benzynowej o pojemności 1.6-litra oraz dwóch motorów elektrycznych, które dostarczają łącznej mocy 360 KM. Jeden elektrycznych silników napędza tylną oś. W ten sposób auto otrzymało napęd na wszystkie koła. Topowa 508-ka potrzebuje 5,2 sekundy, aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Zespół Peugeot Sport Engineered zadbał również o bardziej sportową charakterystykę jazdy poprzez dodanie adaptacyjnego zawieszenia z trzema trybami pracy.
Wyposażenie oparto na wersji GT, ale oczywiście z dodatkami, tak aby klient nie musiał zastanawiać się co tu jeszcze może dołożyć. Auto ma wszystko (nie licząc opcjonalnego szklanego zadaszenia). Na pokładzie standardowo znajduje się już m.in. system Night Vision, znakomity system nagłośnieniowy Focal Premium, bezprzewodowa ładowarka do smartfona i elektryczne fotele z podgrzewaniem i funkcją masażu. Nie brakuje oczywiście adaptacyjnego tempomatu i funkcji utrzymywania na środku pasa ruchu oraz systemu kamer, które wyświetlają obraz na 10-calowym ekranie dotykowym – są dostępne już w wariancie GT.
Wyposażenie Peugeot 508 PSE (do wersji GT):
- Alarm i superzamek
- Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
- Night Vision
- Bezprzewodowa ładowarka do telefonu (moc 15 W)
- Adaptacyjne zawieszenie (3 tryby pracy)
- System nagłośnienia Hi-Fi Premium FOCAL
- Dekory z drewna „Zebrano” i przeszycia „Kryptonite”/„Tramontane”
- Ekskluzywny styl PSE
-Stylowa osłona wlotu powietrza z dodatkami w kolorze błyszczącej czerni
-Dwie końcówki układu wydechowego z czarnym wykończeniem
-Błyszcząca czarna osłona tylnego zderzaka z pionowymi płetwami
-Znak PSE ///„Kryptonite” i czarne satynowe monogramy
-Spoilery i listwy progowe z naklejkami ze śladami „pazurów”
-Felgi aluminiowe 20″ Exxar dwutonowe, diamentowane (kute) lakierowane w kolorze Black Mist
-Tapicerka ze skóry Nappa z Alcantarą - Siedzenia przednie z certyfikatem AGR
- Podgrzewane, sterowane elektrycznie z funkcją masażu
- Dywaniki przednie i tylne z przeszyciami „Kryptonite”/„Tramontane”
- Kierownica z perforowanej skóry licowej ze znakiem PSE ///
- Ładowarka pokładowa o mocy 7,4 kW
Najnowsze komentarze