Nowe Renault Rafale zostało zaprezentowane. W najwyższej wersji będzie posiadać napęd 300 KM 4×4! Szczegóły nowego napędu znajdziecie na końcu tekstu.
Rafale, nazwa, która przywołuje wiatr i której odniesienie lotnicze jest zapisane złotymi literami w historii Renault. Są to rekordy ustanowione przez Caudron Renault Rafale, który osiągnął 445 km/h w 1934 roku.
Nowe Renault Rafale jest pierwszym pojazdem produkcyjnym zaprojektowanym w całości zgodnie z nowym językiem formalnym wprowadzonym, gdy Gilles Vidal został szefem Renault Design. W ten sposób zapoczątkowuje nową erę Renault Design, wizjonerską i odważną, idealnie dopasowaną do czasów, w których wszystko przyspiesza i tylko awangarda może zapewnić, że nowy model pozostanie atrakcyjny przez cały cykl życia.
Nowe Renault Rafale również idzie z duchem czasu dzięki najnowocześniejszej łączności, w pełni hybrydowemu silnikowi E-Tech o mocy 200 KM, który jest równie mocny, co wydajny, oraz wykorzystaniu materiałów pochodzących z recyklingu, które zmniejszają obciążenie środowiska.
Nowe Renault Rafale powstało z myślą o dostarczaniu jeszcze większej przyjemności z jazdy i będzie przedmiotem dalszych udoskonaleń technologicznych, dzięki którym znajdzie się w samym sercu świata motoryzacji wyczynowej, z nowym silnikiem E-Tech 4×4 o mocy 300 KM.
Renault zbudowało swoje DNA na optymalnej przyjemności z jazdy, która nie jest tylko dla kierowcy ale będzie dzielona z pasażerami. Podczas gdy przyjemność z jazdy jest tutaj priorytetem, nigdy nie odbywa się to kosztem pasażerów, którzy są rozpieszczani pod względem przestrzeni i wyposażenia. Nowe Renault Rafale to satysfakcjonujący SUV coupé o dynamicznym wyglądzie i właściwościach jezdnych, oferujący możliwość dzielenia się tymi intensywnymi doznaniami z przyjaciółmi lub dziećmi, nawet jeśli są już (bardzo) dorosłe…
Nowe Renault Rafale E-Tech z pełnym napędem hybrydowym o mocy 200 KM wejdzie do sprzedaży wiosną 2024 r.
„Nowe Renault Rafale, topowy pojazd w gamie Renault, symbolizuje nasz ruch w kierunku wyższego segmentu i naszą zdolność do przyciągania wszystkich typów klientów. Dzięki urzekającej stylistyce SUV-a coupé, zapewnia niespotykaną dotąd przyjemność z jazdy dzięki hybrydowym układom napędowym i wzorcowemu podwoziu, w które inżynierowie Renault zainwestowali swoją pasję i doświadczenie” – powiedział Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault.
„Nowy Rafale jest mocną ilustracją nowego języka projektowania marki Renault. Jest on zgodny z DNA marki, z hojnymi krzywiznami potraktowanymi z wielką precyzją, połączonymi z liniami napięcia i szczegółami technicznymi, które nadają całości charakter i wyrafinowanie. Dzięki niespotykanemu stylowi, jakości wykonania i proporcjom, Nowe Renault Rafale podkreśla swoją siłę i osobowość na drodze” – podsumował Gilles Vidal, wiceprezes wykonawczy Renault Brand Design.
Nowy przód
Nowa osłona chłodnicy Nowego Renault Rafale opiera się na motywie diamentu i składa się z wielu małych diamentów, które organizują przestrzeń w 3D wokół centralnego emblematu. Ta wariacja diamentowych kształtów w kolorze czarnym o wysokim połysku przywodzi na myśl kratki o strukturze plastra miodu z najlepszych kratek chłodnicy z przeszłości. Cały projekt wyróżnia się na niebieskim lub łupkowo-szarym tle (w zależności od wersji), które pojawia się lub znika w tle, w zależności od kąta widzenia, w stylu sztuki optycznej z lat 70-tych. To ukłon w stronę Victora Vasarely’ego, ikony tego ruchu, którego nazwisko jest ściśle związane z historią Renault. W rzeczywistości jego syn Yvaral Vasarely zaprojektował logo z 1972 roku, któremu marka składa „żywy” hołd swoim nowym logo „Nouvel’R”.
Nowa sygnatura świetlna
Po nowym Clio, nowy Rafale jest drugim pojazdem w gamie Renault wyposażonym w nową sygnaturę świetlną marki. Wyraźnie identyfikująca się z kształtem rombu, wyraża siłę i solidność, jednocześnie zwiększając atrakcyjność wizualną pojazdu.
„Motyw rombu jest wprowadzony z pewną radością, ale także z dużą swobodą, w każdym zakątku projektu. Dzięki tej świetlistej sygnaturze odnajdujemy grafikę naszego logo poprzez grę ukośnych linii, które w naturalny sposób nawiązują do marki” opowiada Agneta Dahlgren, CMF-CD Design Project Manager.
Dwa nowe kolory
Nowe Renault Rafale będzie dostępne w pięciu kolorach nadwozia, w tym w dwóch nowych: Satin Pearlescent White i Alpine Blue. Pierwszy z nich podkreśla czytelność, a tym samym uwydatnia linie nadwozia. Zastosowano w nim innowacyjną technologię Austral Satin Schist Grey, która pozwala uzyskać satynowo-matowe wykończenie przy użyciu jednego lakieru, dzięki czemu jest on odporny na promienie UV, wałki myjące i inne codzienne czynniki.
Nowy Rafale jest pierwszym modelem Renault w kolorze Alpine Blue. Jest to kolor, który w Nowym Renault Rafale przeszedł subtelną ewolucję, z nieco głębszym niebieskim niż w Alpine A 110. Rouge Flamme, Noir Étoilé i Gris Schiste Brillant stanowią pozostałą część palety dostępnej w Nowym Rafale.
Platforma CMF-CD
Nowe Renault Rafale wykorzystuje modułową platformę CMF-CD Sojuszu Renault, która oferuje najwyższy poziom wydajności pod względem zawartości technologicznej, zarówno pod względem podwozia, układów napędowych, jak i wyposażenia elektronicznego. Jest na szczycie swojego segmentu pod względem technologii i emisji CO2, dzięki w pełni hybrydowemu silnikowi benzynowemu E-Tech o mocy 200 KM w połączeniu z wielotrybową automatyczną skrzynią biegów. Wkrótce pojawi się nowy, wysokowydajny wariant hybrydowego układu napędowego E-Tech o mocy 300 KM z napędem na 4 koła.
Podwozie: precyzja zapewniająca przyjemność prowadzenia
Priorytetem przy opracowywaniu podwozia Nowego Renault Rafale jest wielowahaczowe zawieszenie tylne w połączeniu z najnowszą ewolucją czterokołowego układu kierowniczego 4CONTROL Advanced.
Zawieszenie wielowahaczowe umożliwia przyjęcie najlepszych możliwych ustawień trzymania się drogi bez uszczerbku dla komfortu. Redukuje również sprzężenia akustyczne.
Czterokołowy układ kierowniczy 4CONTROL Advanced zapewnia znaczną poprawę prowadzenia przy niskich prędkościach oraz zwinność i dynamikę przy średnich i wysokich prędkościach.
Podczas pokonywania zakrętów z prędkością powyżej 50 km/h, mikro-skręt (do 1 stopnia) tylnych kół w tym samym kierunku co przednie koła poprawia stabilność samochodu poprzez zmniejszenie bezwładności tylnej osi. Przy niskich prędkościach skręt tylnych kół w przeciwnym kierunku (do 5 stopni) sprawia, że samochód jest wyjątkowo zwrotny, zwłaszcza w mieście, z promieniem skrętu 10,4 m godnym samochodu miejskiego.
W porównaniu z Australem i nowym Espace, które również korzystają z wielowahaczowej tylnej osi i 4CONTROL Advanced, Nowy Rafale korzysta z ulepszenia elektronicznego systemu kontroli tylnej osi Véhicle Motion Control (VMC 2). Zapewnia to lepsze przewidywanie utraty przyczepności, co skutkuje większą prędkością pokonywania zakrętów i optymalnym ustawieniem wszystkich czterech kół na drogach o nierównej i zdegradowanej nawierzchni. Nowy Rafale korzysta również z szerszego rozstawu kół (+4 cm), szerszych opon (245 mm) oraz specjalnych regulacji sprężyn, amortyzatorów i stabilizatora poprzecznego.
W rezultacie prowadzenie pojazdu zostało zoptymalizowane zarówno pod względem komfortu, jak i dynamiki.
Wreszcie, zwinność układu jezdnego, niezależnie od tego, czy jest on wyposażony w system 4CONTROL Advanced, czy nie, jest wzmacniana przez kalibrację układu kierowniczego, który korzysta z bardzo bezpośredniego przełożenia (13), dzięki czemu pokonywanie kolejnych zakrętów za pomocą kilku chirurgicznie precyzyjnych ruchów kierownicą jest czystą przyjemnością.
Hybrydyzacja napędów
W momencie premiery, podobnie jak Nouvel Espace, Nowe Renault Rafale będzie oferowane z w pełni hybrydowym benzynowym układem napędowym E-Tech o mocy 200 KM połączonym z bezsprzęgłową wielotrybową automatyczną skrzynią biegów.
Mocny i oszczędny, automatyczny i samoładujący się układ napędowy oferuje najlepszy na rynku stosunek osiągów do zużycia paliwa i emisji (4,7 l/100 km i 105 g CO2/km, z zastrzeżeniem homologacji), a także zasięg, który zachęca do podróżowania (do 1100 km). Oferuje nieograniczoną przyjemność z jazdy, zwiększoną na żądanie dzięki gamie konfigurowalnych ustawień MULTI-SENSE.
Zaawansowany technologicznie układ napędowy
Dzięki szeregowo-równoległej architekturze hybrydowej, w pełni hybrydowy układ napędowy E-Tech o mocy 200 KM składa się z 3-cylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,2 litra, generującego moc 130 KM (96 kW) i moment obrotowy 205 Nm, oraz dwóch silników elektrycznych. Sam silnik benzynowy jest perłą technologii, łącząc cykl spalania Millera, niskociśnieniową recyrkulację spalin i turbosprężarkę o zmiennej geometrii, nie wspominając o jego długim skoku i architekturze przypominającej diesla. Rezultatem jest wyjątkowa sprawność na poziomie 41%. Po stronie elektrycznej, główny silnik rozwija moc 50 kW (70 KM) i moment obrotowy 205 Nm. Zasilany akumulatorem litowo-jonowym 2 kWh/400 V, zapewnia napęd elektryczny. Dodatkowy silnik elektryczny HSG (High-voltage Starter Generator) o mocy 25 kW i momencie obrotowym 50 Nm odpowiada za rozruch silnika spalinowego i zmianę biegów bezsprzęgłowej skrzyni biegów ze sprzęgłem kłowym.
Wydajność bez ładowania. Do 80% w trybie elektrycznym
Dzięki w 100% elektrycznemu rozruchowi i odzyskiwaniu energii aktywowanemu automatycznie podczas zwalniania i hamowania, ten w pełni hybrydowy silnik E-Tech oferuje do 80% czasu jazdy elektrycznej w mieście i do 40% oszczędności paliwa w porównaniu z równoważnym silnikiem spalinowym. Zapewnia wrażenia z jazdy typowe dla samochodu elektrycznego, bez ograniczeń obciążenia.
Dzięki automatycznemu zarządzaniu ładowaniem, akumulator jest ładowany przez różne silniki, z których każdy przyczynia się do pracy w trybie wybranym przez inteligentną skrzynię biegów. Kierowca może wnieść swój własny wkład dzięki czterem poziomom hamowania odzyskowego wybieranym za pomocą łopatek zamontowanych na kierownicy.
Wielotrybowa skrzynia biegów
Wielotrybowa automatyczna skrzynia biegów oparta na technologii F1 łączy dwa biegi dla głównego silnika elektrycznego i cztery biegi dla silnika spalinowego. 15 możliwych kombinacji pracy różnych silników (elektrycznego i spalinowego) optymalizuje przyjemność z jazdy, zużycie paliwa i emisję CO2 w zależności od zastosowania.
Inteligentna wielotrybowa skrzynia biegów automatycznie wybiera tryb pracy układu napędowego, niezależnie od tego, czy jest on w 100% elektryczny, w 100% spalinowy, dynamiczna hybryda (silnik spalinowy i elektryczny napędzają koła razem), e-drive (silnik elektryczny w trybie jazdy i silnik spalinowy w trybie ładowania) lub odzyskiwanie energii (silnik elektryczny odzyskuje energię kinetyczną).
Nowy flagowy napęd Renault: 300 KM 4×4!
W przygotowaniu znajduje się wyczynowa wersja E-Tech 4×4 o mocy 300 KM. Zaprojektowane z myślą o zapewnieniu przyjemności z jazdy i osiągów bezkonkurencyjnych w dotychczasowej gamie Renault, Nowe Renault Rafale otrzyma drugą poważną modernizację hybrydowego układu napędowego, ze wszystkimi wskaźnikami zoptymalizowanymi pod kątem osiągnięcia mocy 300 KM.
Po pierwsze na pokładzie pojawi się dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi, który będzie bezpośrednio napędzał koła, czyniąc z nowego Rafale SUV-a coupé z napędem na cztery koła.
Po drugie zastosowano tu nową hybrydę z możliwością ładowania, dzięki czemu Nouveau Rafale może wykonywać prawie wszystkie codzienne podróże w trybie w 100% elektrycznym, zachowując przy tym duży zasięg, dzięki czemu może spokojnie wyruszyć w drogę, nie ograniczając przy tym przyjemności z jazdy.
Aktywne zawieszenie
Oprócz napędu na cztery koła i układu kierowniczego 4CONTROL Advanced, ta wysokowydajna wersja E-Tech 4×4 o mocy 300 KM Nowego Renault Rafale będzie korzystać ze specjalnych ustawień podwozia z inteligentnym zawieszeniem aktywnym nowej generacji. To wszystko już wkrótce.
Na pokładzie Renault Rafale
Renault Rafale to topowy model w gamie. We wnętrzu zastosowano nowy, nieprzezroczysty szklany dach Solarbay i podwójny ekran OpenR na desce rozdzielczej, jednocześnie eksponując jego wyjątkowość za pomocą interfejsów z nową grafiką. Posiada również nowe specjalne fotele, zaawansowany technologicznie podłokietnik dla pasażerów z tyłu oraz szereg innowacyjnych kolorów i materiałów. Kokpit, którego zadaniem jest dostarczanie przyjemności z jazdy, pozostaje wierny DNA Renault, rozpieszczając każdego pasażera.
Solarbay, innowacyjny aktywny nieprzezroczysty szklany dach
Solarbay, innowacyjny i spektakularny panoramiczny szklany dach (1470 x 1117 mm) zainaugurowany przez Nowe Renault Rafale, został opracowany przez Saint-Gobain. Technologia AmpliSky eliminuje potrzebę stosowania zadaszenia. Jest to kompletny aktywny system, który przyciemnia segmenty na żądanie i opiera się na przemieszczaniu cząsteczek spowodowanym polem elektrycznym.
Maksymalna ochrona przeciwsłoneczna jest zapewniona natychmiast, a efekt „wow” jest gwarantowany przez animację tworzoną przez sekwencyjne przyciemnianie dziewięciu segmentów pokrywających powierzchnię szklanego dachu. Ten inteligentny szklany dach może być sterowany głosowo za pośrednictwem Asystenta Google lub przycisku na lampie sufitowej.
Kierowca i pasażerowie mogą wybrać jedną z czterech pozycji:
- całkowicie przezroczysty dach,
- całkowicie nieprzezroczysty dach,
- przezroczysty dach z przodu i nieprzezroczysty dach z tyłu
- nieprzezroczysty dach z przodu i przezroczysty dach z tyłu
Dach jest bardziej praktyczny niż konwencjonalne systemu, ponieważ pozwala pasażerom z tyłu wybrać światło słoneczne niezależnie od pasażerów z przodu, dach Solarbay zachowuje również 30 milimetrów przestrzeni nad głową, co nie jest bez znaczenia dla pasażerów z tyłu, zwłaszcza w coupé. Utrzymuje również komfort termiczny na pokładzie zarówno latem, jak i zimą. Dach automatycznie przełącza się w tryb nieprzezroczysty po opuszczeniu samochodu.
Nieprzezroczysty szklany dach Solarbay wykorzystuje technologię PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal), zainspirowaną branżą budowlaną i dostosowaną do potrzeb użytkowników pojazdów. Do tej pory technologia ta była zarezerwowana dla producentów samochodów klasy ultra-premium, a w Nowym Renault Rafale po raz pierwszy zastosowano ją w samochodzie osobowym z funkcją pełnego i częściowego przyciemnienia.
Niezwykle komfortowe fotele nowej generacji
Nowe fotele w Nowym Renault Rafale dopasowane są do dynamiki pojazdu i oferują szczególnie dobre podparcie boczne i wzdłużne. W szczególności pozwalają w pełni wykorzystać przyczepność na zakrętach oferowaną przez podwozie Nowego Renault Rafale.
Tapicerka z Alcantary zapewnia kierowcy dodatkowe wsparcie i sportową atmosferę, a także jest ekologicznie odpowiedzialna, ponieważ jest pierwszą Alcantarą pochodzącą w 61% z recyklingu.
Świetlne logo w fotelach
W wersji Esprit Alpine Nowego Renault Rafale, Alcantara na siedzeniach jest perforowana, odsłaniając niebieską podszewkę z tkaniny, z efektem mory przypominającym osłonę atrapy. Logo w górnej części oparcia tworzy efekt „wow”, dosłownie rozświetlając się w rytm bicia ludzkiego serca, co jest prawdziwą alegorią pasji do motoryzacji, która ożywa, gdy tylko zbliżysz się do samochodu. Jego oświetlenie odpowiada kolorowi wybranemu w ustawieniach MULTI-SENSE. System ten oparty jest na elastycznych diodach, które nie mają wpływu na miękkość oparcia, dzięki nowej technologii zastosowanej tutaj po raz pierwszy na świecie.
Trójkolorowe szwy
Niebiesko-biało-czerwone trójkolorowe szwy we wnętrzu Esprit Alpine Nowego Renault Rafale wymagały stworzenia nowej maszyny z trzema głowicami do jednoczesnego szycia trzema różnymi kolorami nici.
Nowy materiał na kierownicy
Kierownica Nowego Renault Rafale, ściśle wzorowana na kierownicy Mégane E-Tech electric i Austral, ma ukośne linie emblematu Renault bezpośrednio na środku, niczym dzieło złotnika, bez błyszczącego czarnego medalionu. W wersji Esprit Alpine dolna część obręczy jest pokryta wstawką z Alcantary. Materiał typu TEP (w 34% pochodzący z recyklingu na odwrocie) o lepszych właściwościach dotykowych niż skóra pozwolił Renault zrezygnować ze wszystkich materiałów pochodzenia zwierzęcego, bez uszczerbku dla przyjemności zmysłów kierowcy. W ten sposób Renault potwierdziło swój cel, jakim jest rezygnacja ze skóry do 2024 roku.
Skała we wnętrzu
Po raz pierwszy w Renault zastosowano specjalny materiał – łupek. Cienki arkusz łupka traci swój kruchy charakter i można go kształtować z taką samą łatwością jak arkusz drewna. W wersji Techno na panel czołowy zastosowano naturalny korek barwiony na czarno, co nadaje mu charakter najwyższej klasy. Oprócz walorów dekoracyjnych i braku refleksów, jest on również niezwykle lekki.
Potężna przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podczas gdy przyjemność z jazdy koncentruje się na kierowcy, podróże są przyjemniejsze z pasażerami. Nowe Renault Rafale oferuje to pierwsze, nie rezygnując z drugiego, dzięki przestronności kabiny, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Dzięki sporemu rozstawowi osi (2,74 m), identycznemu jak w Nouvel Espace, którego platformę dzieli, Nowy Rafale oferuje 302 mm promień kolan w drugim rzędzie dla wygody pasażerów z tyłu.
Duży rozstaw osi wpływa również korzystnie na przestrzeń nad głową, dając większą szerokość cofniętej linii dachu, dzięki czemu pasażerowie z tyłu mają 880 mm przestrzeni nad głową, prawie tyle samo co w Nouvel Espace (892 mm), pomimo opływowej sylwetki coupé.
Bagażnik 647 litrów!
Podróżowanie oznacza bagaż. Nowy Rafale jest hojny także pod tym względem, oferując bagażnik o pojemności 647 litrów.
Podłokietnik nowej generacji
Jako wyraz dbałości o komfort i łączność pasażerów podróżujących z tyłu, Nowe Renault Rafale wprowadza innowację w postaci innowacyjnego tylnego podłokietnika w całości przeznaczonego do obsługi multimediów, aby wzbogacić życie na pokładzie. Ten zaawansowany technologicznie podłokietnik posiada dwa gniazda USB, miejsce do przechowywania tabletów i smartfonów oraz dwie rozkładane podpórki umożliwiające wygodne oglądanie.
Nowa grafika na ekranach
Wprowadzony w Mégane E-Tech electric, a następnie rozszerzony na Austral i Nouvel Espace, cyfrowy kokpit OpenR w Nowym Renault Rafale składa się z dwóch ekranów w kształcie litery „L”: poziomego ekranu TFT o powierzchni 321 cm2 i przekątnej 12,3 cala na desce rozdzielczej (1920 x 720 pikseli, format poziomy) oraz pionowego ekranu dotykowego o powierzchni 453 cm2 i przekątnej 12 cali na środku konsoli (1250 x 1562 pikseli, format pionowy).
Umieszczony w sposób ułatwiający oglądanie i dotykanie, ekran OpenR pozwala kierowcom cieszyć się systemem multimedialnym OpenR Link bez odrywania wzroku od drogi. Nawigacja, wzbogacona o ekosystem Google, okazała się punktem odniesienia w tej dziedzinie. System ma całkowicie nowy interfejs graficzny, który uzupełnia spektakularny nowy design nowego Rafale i podkreśla charakter i technologię pojazdu.
W związku z tym projektanci UI (interfejsu użytkownika) opracowali nowy, przełomowy projekt graficzny. Podobnie jak w przypadku wyglądu zewnętrznego i wnętrza pojazdu, czerpie on z graficznych inspiracji nowego emblematu marki. Diament pojawia się podprogowo w formie segmentu: wznoszącej się przekątnej 28°. Ta wszechobecna przekątna nadaje strukturę i rytm informacjom wyświetlanym na desce rozdzielczej i centralnym panelu tworzącym podwójny ekran OpenR.
Na ekranie deski rozdzielczej skierowanym w stronę kierowcy, tradycyjna okrągła tarcza ustępuje miejsca przekątnej 28° – linii prędkości – która zmienia kolor w zależności od obrotów silnika lub prędkości. Gruba i płaska, nowa typografia wybrana dla wyświetlacza doskonale współgra z najnowocześniejszymi cyfrowymi światami telefonii i komputerów. Kolory są w palecie „pop” tak bliskiej marce Renault, z jedwabistymi gradacjami możliwymi dzięki doskonałej jakości wyświetlania ekranu OpenR.
Na centralnym ekranie system Google sprawia, że nawigacja jest naturalna i intuicyjna. Użytkownicy znajdą tu te same nawyki, co w swoich smartfonach. Każdy tryb ustawień MULTI-SENSE daje początek nowemu panelowi z określonymi wzorami i kolorami, podczas gdy sylwetka pojazdu jest reprezentowana w kolorze nadwozia prowadzonego modelu.
Zaawansowany wyświetlacz head-up
Nowe Renault Rafale jest zgodne ze swoją nazwą i światem lotnictwa, oferując duży, zaawansowany wyświetlacz head-up (9,3 cala). Prędkość pojazdu, aktywowane systemy wspomagające jazdę, ostrzeżenia o nadmiernej prędkości i wskazania nawigacji są wyświetlane bezpośrednio na przedniej szybie, zapewniając optymalną widoczność w każdych warunkach. Pozwala to kierowcy całkowicie skupić się na drodze, zapewniając jeszcze większą przyjemność z jazdy.
Personalizowane oświetlenie
Aby uatrakcyjnić wnętrze, Nowe Renault Rafale oferuje wiele przyjemnych i ciepłych opcji personalizacji wnętrza za pośrednictwem ustawień MULTI-SENSE. Można na przykład wybrać kolor oświetlenia ambientowego „Living Lights” z pasków LED na desce rozdzielczej i panelach drzwi.
Oświetlenie posiada tryb automatyczny, który dostosowuje odcień co 30 minut zgodnie z cyklem dobowym (24-godzinny rytm biologiczny) i porą dnia (chłodne kolory w ciągu dnia, ciepłe kolory w nocy).
Sztuczna inteligencja w służbie kierowcy i bezpieczeństwa
Nowe Renault Rafale korzysta z całego wyposażenia technologicznego związanego z bardzo nowoczesną platformą CMF-CD Sojuszu, używaną już w Austral i Nouvel Espace, od systemów wspomagania kierowcy (ADAS) po system multimedialny OpenR Link, najbardziej intuicyjny na rynku. Ten ostatni ma kilka nowych funkcji, a sztuczna inteligencja oferuje nowe usługi dla kierowcy i pasażerów. Ten otwarty, ewoluujący świat oznacza, że pojazd jest zawsze w czołówce technologii.
Płynna łączność
Nowe Renault Rafale znosi granice między cyfrowymi zastosowaniami na zewnątrz i wewnątrz kabiny, między smartfonem a systemem multimedialnym OpenR Link pojazdu ze zintegrowanym Google.
Ten ostatni zapewnia dostęp do Map Google, Asystenta Google i licznych aplikacji (50 lub więcej w zależności od kraju i wersji) za pośrednictwem katalogu Google Play. Zupełnie jak na smartfonie. Interfejs jest również w pełni konfigurowalny i pozostaje kompatybilny ze smartfonami z systemem Android Auto lub Apple Carplay, zarówno przewodowymi, jak i bezprzewodowymi.
Oprócz nowego wyglądu, system multimedialny OpenR Link w Nowym Rafale korzysta z oprogramowania opartego nie na Android Automotive 10, ale na Android Automotive 12, co ułatwia parowanie urządzeń przez Bluetooth i upraszcza nawigację w niektórych menu, wśród innych ulepszeń.
Serwis predykcyjny
System samochodu będzie podpowiadał kierowcy sprawy związane z serwisem i przeglądami. Tryb serwisu predykcyjnego oznacza, że użytkownik auta otrzyma informacje co i kiedy będzie należało wymienić.
Sztuczna inteligencja
Sztuczna inteligencja jest obecna w kabinie Nowego Renault Rafale na kilka sposobów, zawsze służąc kierowcy i jego pasażerom. Wymieniono nowe przypadki proaktywnych zaleceń systemu, sugerujących na przykład, że klimatyzacja powinna być wyłączona, jeśli okno jest otwarte, lub włączona, jeśli jest zbyt gorąco.
Ten system proaktywnych zaleceń działa w oparciu o rutynowe procedury i zachowania, które są rejestrowane i analizowane w miarę postępu podróży.
32 systemy wspomagania jazdy
Nowe Renault Rafale jest wyposażone w 32 systemy wspomagania jazdy (ADAS) w trzech kategoriach: prowadzenie, bezpieczeństwo i parkowanie. Posiada również nową funkcję, która automatycznie ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia nadmiernej prędkości za pomocą znaków drogowych (ISA, Intelligent Speed Assist).
Oprócz tych systemów wspomagających jazdę, Safety Score i Safety Coach pomagają kierowcy prowadzić samochód z większym spokojem.
Inteligentne, wysokowydajne oświetlenie
Reflektory Nowego Renault Rafale są wyposażone w technologie optymalizujące oświetlenie w każdych warunkach. Wszystkie wersje są wyposażone w technologię Adaptive Vision LED, która dostosowuje światła mijania do warunków jazdy. Technologia Matrix Vision LED, dostępna w wyższych wersjach, oznacza, że samochód może być prowadzony ze światłami drogowymi przez cały czas. Poprawia to widoczność kierowcy bez wpływu na kierowców innych pojazdów.
Aktywny system wspomagania kierowcy
Ta nowa generacja asystentów jazdyoferuje asystenta jazdy poziomu 2 na wszystkich rodzajach dróg, nie tylko ekspresowych. Aby to osiągnąć, łączy on adaptacyjny tempomat z funkcją centrowania pasa ruchu, opartą na danych geolokalizacyjnych w połączeniu ze specjalnym mapowaniem, umożliwiając pojazdowi przewidujące dostosowanie się do drogi przed nim.
Zintegrowany z systemem Active Driver Assist system rozpoznawania znaków drogowych z funkcją zapobiegania nadmiernej prędkości (OSP) może być również używany samodzielnie. Dla większego spokoju kierowca może wybrać połączenie ograniczników prędkości i regulatorów z tym systemem rozpoznawania znaków.
Aby zapewnić doskonałą kontrolę nad działaniem systemu Active Driver Assist, na desce rozdzielczej może być wyświetlany w czasie rzeczywistym model pozycji pojazdu na jego pasie ruchu oraz innych użytkowników drogi.
Nowa jakość w Renault
Podobnie jak Mégane E-Tech electric, Austral i Nouvel Espace, Nowy Rafale wyznacza odnowę marki Renault w segmentach C i D, oferując produkty wyjątkowe pod względem jakości wykończenia i nowoczesnych technologii.
Nowe Renault Rafale wykorzystuje platformę CMF-CD wprowadzoną przez Austral i korzysta z poziomu jakości wzmocnionego przez dwa dodatkowe lata zbierania informacji zwrotnych. Ponadto, podobnie jak wszystkie nowe modele Renault od czasu Mégane E-Tech electric, Nowy Rafale przejdzie dodatkowe testy drogowe zwane Confirmation Runs, zainicjowane w ramach strategicznego planu jakości. Będą one uzupełnieniem cykli walidacyjnych przeprowadzanych przez profesjonalnych testerów na torach Centrum Technicznego Aubevoye lub w misjach zewnętrznych.
Celem jest przewidywanie opinii klientów poprzez powierzenie dużej grupie pracowników Grupy Renault floty pojazdów jeszcze przed wprowadzeniem nowego modelu do sprzedaży. Ten nowy proces zapewnia szeroki zakres informacji zwrotnych, umożliwiając nam objęcie szerokiego spektrum przypadków użycia i zidentyfikowanie ostatecznych obszarów wymagających dopracowania, tak aby nowy produkt był na najwyższym poziomie pod względem przyjemności z jazdy, jakości i niezawodności.
Ponad stu pracowników będzie używać przejazdy w każdych warunkach pogodowych po wszystkich drogach, autostradach i obszarach miejskich Europy, aby osiągnąć łącznie (wraz z tymi zarejestrowanymi w Austral i Nouvel Espace) około 3 milionów kilometrów. Ich obowiązkiem będzie dokładne zgłaszanie swoich opinii za pośrednictwem aplikacji zainstalowanej na smartfonie. Aplikacja ta umożliwia inżynierom i ekspertom marki gromadzenie i analizowanie danych w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Umożliwia im to identyfikację potencjalnych anomalii na długo przed ich wystąpieniem podczas użytkowania przez klientów oraz zapewnienie jakości, niezawodności i trwałości przez cały okres eksploatacji pojazdu.
Palencia – nowoczesna fabryka Renault
Nowe Renault Rafale będzie produkowane w zakładzie w Palencia w Hiszpanii, gdzie poczyniono znaczne inwestycje w celu wprowadzenia na rynek Austral i Nouvel Espace. Te dwa pojazdy korzystają z tej samej platformy CMF-CD co Nowy Rafale i będą montowane w Palencii. Inwestycje te zapewnią najwyższy poziom produkcji i jakości operacyjnej dla wszystkich trzech pojazdów i ich wyposażenia. Na przykład, zainstalowano dwa nowe, ultranowoczesne stanowiska kalibracyjne, aby zapewnić prawidłową regulację sprzętu elektronicznego najnowszej generacji.
Nowe Renault Rafale korzysta również ze spawanego dachu. Całkowicie niewidoczny na karoserii, spawany dach zastępuje zwykłe punkty spawania i eliminuje potrzebę stosowania plastikowej osłony biegnącej wzdłuż dachu. W połączeniu ze smukłą, nowoczesną konstrukcją reflektorów zwiększa to postrzeganą jakość pojazdu.
Dane techniczne Renault Rafale
- Długość: 4,71 m
- Szerokość: 1,86 m
- Wysokość: 1,61 m
- Rozstaw osi: 2,74 m
- Zwis przedni: 942 mm
- Zwis tylny: 1029 mm
- Prześwit: 180 mm
- Waga: od 1653 kg
- Pojemność bagażnika: 647 litrów
Silniki
Full Hybrid E-Tech o mocy 200 KM
Silnik spalinowy: 1,2 l 96 kW (130 KM) i 205 Nm Silniki elektryczne: 50 kW i 205 Nm / 25 kW i 50 Nm Akumulator: 2 kWh / 400 V
Skrzynia biegów: wielotrybowa automatyczna z psim sprzęgłem
E-Tech 4×4 300 KM
Dane wkrótce
Najnowsze komentarze