Przedsiębiorca poinformował, że w samochodach Renault Thalia wyprodukowanych w okresie od 08.11.2010 do 23.02.2011 włącznie, w fabryce w Bursa (Turcja), istnieje możliwość pęknięcia śrub mocujących kolumny kierownicy.
W czasie procesu produkcyjnego zastosowano śruby samogwintujące zamiast śrub M8x25. W przypadku pęknięcia śruby może to spowodować utratę punktu mocowania kolumny kierownicy. Co z kolei wiąże się z ryzykiem utraty panowania nad pojazdem i nieprawidłowego zadziałania poduszki powietrznej kierowcy w trakcie ewentualnego zderzenia.
Na rynku polskim sprzedano łącznie 290 egzemplarzy modelu Renault Thalia (numery VIN znajdziecie tutaj).
Przedsiębiorca poinformuje właścicieli samochodów listem poleconym o zagrożeniu i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu dokonania wymiany śrub mocujących kolumnę kierownicy.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275 oraz z 2007 r. Nr 35, poz. 215).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100.000 zł. Sankcję tę nakłada Prezes Urzędu.
Żródło: UOKiK
Najnowsze komentarze