Rewolucja w Pitesti – Dacia Solenza do produkcji

17 21

dacia-solenza-2014

Opóźniony z powodu kryzysu gospodarczego projekt pierwszego dużego sedana Dacii wkrótce wejdzie na linię produkcyjną. Dzięki zwiększeniu mocy produkcyjnych w Maroku, Pitesti jest już w stanie wytwarzać nowy model samochodu. Dacia Solenza X52 produkowana będzie na podstawie projektu Renault Fluence.

Uruchomienie produkcji nowego modelu jest decyzją strategiczną. Dla fabryki oznacza to bowiem stopniowe wygaszanie produkcji Sandero, który będzie w całości produkowany w Afryce. W Pitesti powstawać będą droższe modele, takie jak Duster i Solenza. Dzięki zwolnionej linii produkcyjnej możliwe będzie też uruchomienie produkcji taniego auta miejskiego znanego na razie pod nazwą Dacia City. Nie jest wykluczone, że w Pitesti będzie od 2015 roku powstała elektryczna Dacia Energy.

dacia-solenza-2014-2Najbliżej wejścia do produkcji jest projekt znany pod kodową nazwą X25 czyli rodzinny sedan, wzorowany na modelu Fluence. Producent tak tłumaczy swój pomysł: Dacia Logan była przeznaczona dla rynków wschodzących. Przez kryzys samochód świetnie przyjął się także na Zachodzie. Chcemy wykorzystać ten trend i zaproponować zupełnie nową klasę taniego, ale dobrze wyposażonego i komfortowego sedana. Dacia Solenza, bo tak ma się nazywać samochód, jest w fazie pre-produkcji. Dacia wystawiła już ponad 130 zleceń na produkcję części i podzespołów, zakłady kooperujące z Pitesti pracują od kilku miesięcy pełną parą.

Auto ma bazować na platformie SM3 i oferować cztery drzwi oraz pojemny bagażnik. Jest to bezpośrednie uderzenie w takie samochody jak Skoda Octavia. Największymi zaletami samochodu oprócz ceny mają być dobrze wyciszone wnętrze, komfortowe zawieszenie oraz ogromny bagażnik. Producent nie ujawnia na razie jakie będą dokładnie wymiary auta, ale możemy się spodziewać rozstawu osi 2,7 metra i długości około 4,6 metra. Silniki będą spełniać normę Euro 5.

Najciekawsze rzeczy czekają nas w wyposażeniu – będzie to samochód, który posiada najbogatsze wyposażenie w gamie. Pojawią się m.in. start & stop oraz podgrzewane fotele czy automatyczna klimatyacja. Do tempomatu czy dotykowej nawigacji już się przyzwyczailiśmy. Cena samochodu ma zaczynać się od 10.000 euro z podstawowym silnikiem (prawdopodobnie 1.2 turbo). Najdroższe warianty z 1.5 dCi 110 KM będą dostępne w cenie około 15.000 euro.

Czy pojawienie się modelu Solenza nie zahamuje sprzedaży Fluence? Renault prawdopodobnie chce zmieniać pozycjonowanie swoich samochodów w stronę klasy premium i Dacia ma zastąpić najprostsze modele.

źródło: Daily Business

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
6 Wątki komentarzy
11 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
MascotPiotrVifoSternikmarcin Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
dinn
Gość
dinn

Samsung sm3, renault fluence a teraz to. Zmiany znaczkow na czasie.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

To odpowiedź na pytanie „Jak najtaniej opracować nowy model samochodu?” ;)

ToJa
Gość
ToJa

Ciekawe jak będą się kształtować ceny w stosunku do Fluence’a. Fluence już teraz jest wyraźnie gorzej wykonany od Megane (widać to w detalach). Będzie jeszcze taniej?

Równie ciekawie brzmi informacja o „bardziej premium modelach”. To znaczy, że musieliby pójść w stronę VW Jetta, czyli auta nieomal segmentu D. Ale co z Laguną? Posiadanie dwóch aut w tym segmencie, trochę słabo ;/ Pewnie będzie nowa Laguna a Megane nie będzie miało już wersji sedan. Solenza miałaby zająć to miejsce na rynku?

Swoją drogą, wg mnie Fluence już w obecnej formie miał dużo argumentów do konkurowania s Octavią. Efekty widać.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

No nie do końca tak. Laguna jest w segmencie D, żadne tam „nieomal”. Fluence jest na granicy C i D, powiedziałbym, że nawet ciut wyżej, niż Jetta. Nowa Laguna zapewne trochę podrośnie, więc z Fluence’em nie będzie rywalizować tak, jak de facto nie rywalizuje teraz. Solenza będzie budżetowym sedanem konkurującym chyba jednak bardziej (cenowo) z C-Elysee i 301-ką, niż z Fluence’em i Octavią.

ToJa
Gość
ToJa

Absolutnie nie chodziło mi o to, ze laguna jest „nieomal”. To klasyczny segment D. Nowa pewnie urośnie zgadzam się, ale dalej uważam, ze auta C+ i D mają zbliżoną klientelę i zważywszy na problemy Renault w tym segmencie dziwię się. VW może sobie na to pozwolić, dodatkowo Jetta jest popularna na rynkach typu USA, Ameryka Południowa. Następca Fluence na pewno musiałby być bardziej prestiżowy i droższy, jak Jetta. Tylko czy jest na coś takiego by Renault miejsce na rynku? Z kolei Solenza bazująca na Fluence, będzie dużo większa i lepsza niż Rapid, C-Elysse i 301-ka. Inny segment. Bardziej konkurent Octavii,… Czytaj więcej »

dinn
Gość
dinn

Dokladnie :-)

marcin
Gość
marcin

renault chce być bardziej premium… jak przesadzą z cenami (wg.mnie kaleos miał za wysoką cenę :(..) ..to klienci odejdą :( … renault zycze jak najlepiej ale chyba powinni isc droga citroena … osobna linia dla klasy premium…

marcin
Gość
marcin

takie Initiale Paris …jako osobna gama modelowa :) …a nie najbogatsza wersja wyposażeniowa :) … ciekaw jestem jak na tym polu by renault sobie radziło … citroenowi wyszło wyśmienicie … :)

Sternik
Gość
Sternik

Dacia staje z każdym rokiem ładniejsza! Brawo!

Vifo
Gość
Vifo

I Renault zniknie z rynku jEwropejskiego, a „Wielki Księgowy CG” zostanie Królem Rumunii ;-)

ToJa
Gość
ToJa

Vifo, nie masz racji. Nowe Clio czy Captur wcale nie są jakoś bardzo atrakcyjne cenowo a sprzedają się świetnie. Za to modele budżetowe, typu Thalia, Fluence, Latitude rynku nie zwojowały (choć Fluence sprzedaje się dobrze). Niskie ceny Lagunie też nie pomogły, za to jak Laguna II wchodziła do sprzedaży rozchodziła się jak ciepłe bułeczki, pomimo ceny porównywalnej z Passatem.

Z obniżaniem cen za daleko poszedł kiedy Fiat. Kompletnie zamordował w ten sposób Bravo.

Vifo
Gość
Vifo

Pewnie, że nie mam :-(
WKCG zostanie Cesarzem Chin, albo Carem Wielikoj Rassiji, a najlepiej, jedno, drugie i trzecie ;-)
Tylko ja pisałem o samochodach :-)

Piotr
Gość
Piotr

A gdzie nowy silnik 1.6 dci ? 1.5 dci to staroć

Mascot
Gość
Mascot

Jaki staroć ? Debiutował chyba w 2002r. To czego mu jeszcze potrzeba do ” nowoczesności ” ? Jest ekonomiczny, spełnia wszelakie normy, i przede wszystkim jest dobrze znany ze swoich dolegliwości; wtryski Delphi.
A czemu nie 1,6 dCi ? Może zbyt drogi w stosunku do gamy Dacii. Może też, Renault nie chce sobie robić większej wewnętrznej konkurencji, a wszelakie ” nowości ” pakuje do głownej marki, a nie budżetówki.

ToJa
Gość
ToJa

1.6 jest bardzo zaawansowany technologicznie. Pamiętam jak była jego premiera, kupa nowych rozwiązań. Będzie po prostu za drogi na Dacie. 1.5 jest oszczędny i sprawny, dobry silnik. Szczególnie wersja 105KM. Nic mu nie dolega.

Mascot
Gość
Mascot

Na razie najmocniejszy jest 90 konny, a do Renówek pchają już 110. Czy przypadkiem ten 105 / 110 nie ma innego rodzaju wtryskiwaczy niż 70 – 85 – 90 km, tj.pizoelektrycznych ?

ToJa
Gość
ToJa

Tak jest. W ogóle ma ponoć inną budowę, między innymi turbinę z łopatkami o zmiennej geometrii (tak mi się wydaje).