1. stycznia 2008 roku Renault otwiera oddział Renault Nordic, który będzie zajmował się sprzedażą samochodów, części zamiennych i usług koncernu w krajach skandynawskich (Szwecja, Norwegia, Finlandia i Dania). W Renault Nordic zatrudnionych zostanie 165 osób, w tym 100 osób w siedzibie głównej w Sztokholmie. Nowy oddział Renault Nordic będzie kierować wspólnymi dla czterech oddziałów koncernu kwestiami związanymi z pomocą techniczną i wspierać placówki zajmujące się świadczeniem usług klientom. W tej działalności będzie się opierał na już istniejącej sieci salonów koncesyjnych. Sieć salonów, znanych z profesjonalnego poziomu usług, pokrywa gęsto wszystkie cztery kraje Skandynawii, klienci będą mogli zatem nadal odwiedzać znane im już punkty sprzedaży.
W ramach Kontraktu Renault 2009 koncern zamierza wprowadzić do sprzedaży na skandynawskich rynkach 25 nowych modeli Renault i Dacia. Sprzedaż trzynastu z nich rozpocznie się już w 2008 roku. Ta wyjątkowa gama samochodów, przystosowanych do typowych dla regionu zimowych warunków, zostanie poszerzona o nowy, ekologiczny model Mégane E85.
Alain Margaritopol, dyrektor działu ds. importerów europejskich Renault, oświadczył: Cele określone w Kontrakcie Renault 2009, ogłoszonym w lutym 2006 roku, wymagają dokonania zmian w naszej polityce sprzedaży na niektórych kluczowych rynkach pod kątem poprawy jakości usług świadczonych klientom i wzrostu wyników sprzedaży naszych samochodów. Zamierzamy zwiększyć zakres wsparcia dla sieci, aby koncesjonerzy mogli prowadzić bardziej agresywną politykę marketingową.
Trzy cele zawarte w Kontrakcie Renault dotyczące jakości, rentowności i wzrostu sprzedaży do roku 2009, zakładają wzrost sprzedaży o 800 tys. samochodów w stosunku do roku 2005. W osiągnięciu tego celu ważną rolę odgrywa region Europa. Koncern określił już, na których rynkach potencjał marki Renault jest niedostatecznie wykorzystany. Kraje skandynawskie należą do najważniejszych rynków – powiedział Alain Margaritopol – Celem Renault jest zwiększenie naszego udziału w rynku samochodów osobowych i dostawczych w krajach skandynawskich z 4,0% w 2006 roku do 7% w 2013 roku. W najbliższych latach zamierzamy zdecydowanie zwiększyć sprzedaż w tym regionie.
Informacje dodatkowe:
1. Renault SAS
Kontrakt Renault 2009 jest programem polepszenia wyników koncernu, dzięki któremu Renault ma stać się największym europejskim producentem samochodowym.Plan opiera się na trzech głównych celach:
Jakość: zakwalifikowanie nowej Laguny, wprowadzanej do sprzedaży w 2007 r., do czołówki trzech najlepszych modeli w tym segmencie pod względem jakości produktu i usług.
Rentowność: osiągnięcie w 2009 r. marży operacyjnej w wysokości 6%.
Wzrost sprzedaży: zwiększenie sprzedaży o 800 tys. samochodów w latach 2005-2009.
Zysk netto Renault SAS w 2006 r. wyniósł 2,9 mld euro.
2. Partnerstwo Renault-Volvo: 25 lat współpracy
Volvo Cars od 1. stycznia 1982 roku zajmuje się dystrybucją samochodów osobowych i dostawczych Renault, części zamiennych Renault oraz usług posprzedażnych Renault w krajach skandynawskich. Działalność tę prowadzi w oparciu o sieć działających pod dwiema nazwami salonów Volvo-Renault.
Ta owocna współpraca doprowadziła do wzrostu sprzedaży Renault, która z 6500 samochodów w 1982 r. wzrosła w 2005 r. do ponad 35 000 sztuk. Łącznie w czterech państwach skandynawskich sprzedano w tym okresie 500 tys. nowych samochodów Renault.
Ostatnia umowa o imporcie z 2003 r. została zawarta przez Renault i Volvo na pięć lat. 18 sierpnia 2006 r. Renault zapowiedział, że po upływie okresu jej ważności (31 grudnia 2007 r.) umowa ta nie zostanie przedłużona.
3. Renault i środowisko naturalne
Eco2
Wprowadzając znak Renault eco², koncern Renault rozpoczyna nowy etap w swojej działalności. Ogłasza w ten sposób, jak ważne jest dla niego poszerzanie oferty samochodów ekologicznych i tanich. Ekologicznych ze względu na poprawę wyników związanych z ochroną środowiska na wszystkich etapach życia samochodu. Ekologicznych również ze względu na fakt, że postęp w tym zakresie jest rzeczywiście widoczny, jeśli dokonuje się na skalę masową, a samochody ze znakiem Renault eco² są tanie i tym samym łatwo dostępne dla wielu klientów. Tanich, jeśli chodzi o oszczędne zużycie paliwa, nowoczesne technologie w cenach dostępnych dla klienta i korzyści podatkowe. Wprowadzenie znaku Renault eco² ma pomóc w realizacji jednego z celów Kontraktu Renault 2009, polegającego na uplasowaniu się wśród trzech najlepszych producentów na świecie pod względem emisji CO² i sprzedaży do roku 2008 1 miliona samochodów emitujących poniżej 140 g CO²/km, z czego jedna trzecia modeli ma emitować mniej niż 120 g CO²/km. Samochód ze znakiem Renault eco² spełnia zatem trzy kryteria dotyczące ochrony środowiska i ważne dla całej planety:
– jest produkowany w fabryce posiadającej certyfikat ISO 14001,
– emituje poniżej 140 g dwutlenku węgla na 1 km lub może być napędzany biopaliwami,
– jest zaprojektowany tak, aby 95% jego masy nadawało się do wtórnego wykorzystania oraz aby co najmniej 5% zastosowanych w nim tworzyw sztucznych pochodziło z odzysku.
Biopaliwa
– Wprowadzając do sprzedaży w Brazylii w latach 2004/2005 modele Clio i Mégane
z silnikami typu flex fuel, Renault stał się pionierem w dziedzinie rozwoju biopaliw.
W lutym 2006 r., wraz z ogłoszeniem Kontraktu Renault 2009, koncern przedstawił również ambitny plan działania dotyczący samochodów zasilanych biopaliwami.
– Renault jest jednym z nielicznych producentów oferujących dwie wersje samochodów jeżdżących na biopaliwa (Mégane 1.6 16v na bioetanol E85 i silniki diesla zasilane biodieslem B30). Latem 2007 r. w Szwecji wejdą do sprzedaży Mégane Berline i Estate z silnikiem na bioetanol E85.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze