Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Silnik 2.0 IDE F5R – nieco przedwczesna nowoczesność od Renault. Opinie, problemy, awarie

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-06-11
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 3 minut
1.1k
A A
0
laguna ide silnik 02 Wiadomości

Szukając samochodu z drugiej ręki niejednokrotnie możemy trafić na egzemplarz wyposażony w jednostkę napędową obarczoną dużą dozą ryzyka, która okazała się zbiorem wadliwych rozwiązań generujących szereg problemów i kosztownych napraw. Do tej grupy właśnie zalicza się wolnossący silnik benzynowy Renault 2.0 IDE. W dniu swojej premiery przedstawiany był jako przejaw nowoczesności i przyszłość silników benzynowych.

Faktycznie Renault znacząco wyprzedziło rynkowe trendy wprowadzając do oferty tak nowoczesną i skomplikowaną konstrukcję. 2.0 IDE wprowadzony został do oferty w 1999 roku w cenniku modelu Megane, pojawił się również w Lagunie drugiej generacji – niestety przykładając się do jej opinii wybitnie awaryjnego modelu. Z katalogu wycofany został już w 2004 roku z uwagi na mnogość problemów technicznych i usterek z jakimi borykali się użytkownicy. W pierwszych miesiącach użytkowania silnik istotnie sprawiał bardzo pozytywne wrażenia. Moc 140 KM rozwijana była płynnie, reakcja na gaz była żywa i nad wyraz spontaniczna. Pozytywną ocenę wieńczyło niskie zużycie paliwa, wprawny kierowca mógł zużyć nawet litr paliwa mniej niż równolegle oferowana jednostka 2.0 16V z wielopunktowym wtryskiem paliwa.

Peugeot 408 – reklama

laguna ide silnik 01 Wiadomości

Producent zastosował oczywiście czterocylindrowy blok i szesnastozaworową głowicę. Za napęd układu rozrządu odpowiada bezproblemowy pasek. Poważne zmiany względem do dziś polecanego silnika z pośrednim wtryskiem znajdziemy w układzie zasilania. O dawkowanie mieszanki paliwowej do komór spalania odpowiada wtrysk bezpośredni, szybka reakcja na gaz i wysoka kultura pracy jest właśnie jego zasługą.

Interwał wymiany paska rozrządu określono na 80 tysięcy kilometrów lub piąć lat, koszt wymiany to około 700 złotych – na części przyjdzie nam niejednokrotnie czekać kilka dni. Profilaktycznie przebieg między wymianami warto skrócić do 60 tysięcy kilometrów. Wymianę oleju zgodnie z przykazem producenta należy wykonywać co 20 tysięcy kilometrów lub dwa lata – dwukrotnie skrócenie przebiegu będzie miało pozytywny wpływ na żywotność jednostki.

Niestety już po kilku miesiącach od rozpoczęcia sprzedaży pojawiały się zgłoszenie użytkowników o piętrzących się problemach technicznych, które skutecznie utrudniają normalne użytkowanie samochodu. 2.0 IDE jest bardzo wrażliwy na jakość tankowanego paliwa, w efekcie silnik notorycznie potrafi przechodzić w tryb awaryjny z mocno ograniczoną mocą i wymaga naprawy wtryskiwaczy. Powtarzającym się problemem są także usterki kosztownej w naprawie pompy wysokiego ciśnienia – cena nowego elementu względem obecnej wartości samochodu jest abstrakcyjna.

Często poddaje się również regulator ciśnienia paliwa i rozbudowany zawór recyrkulacji spalin. Obecnie dodatkowym dużym problemem jest ograniczona dostępność części zamiennych i ich wysokie ceny, posiłkowanie się używanymi elementami przeważnie nie rozwiązuje problemu. Co gorsze jednak, nawet warsztaty wyspecjalizowane w obsłudze konstrukcji Renault nie chcą podejmować się naprawy tego silnika, tłumacząc klientowi że każda inwestycja jest bezcelowa.

Benzynowy silnik 2.0 IDE z perspektywy czasu okazał się rynkową i technologiczną porażką. Na całej linii zawiódł niedopracowany aparat wtryskowy oraz nikła wiedza nawet autoryzowanych serwisów, które nie radziły sobie z poprawnym diagnozowaniem usterek.


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

laguna ide silnik 01 Wiadomościlaguna ide silnik 02 Wiadomości
3.5 4 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

renault clio v6 Wiadomości

Prawie nowe Renault Clio V6 do kupienia w Polsce. Przebieg to zaledwie 2000 km ale cena gigantyczna

2025-11-15
renault 4 9 Wiadomości

Renault 4CV jako taksówka w Japonii: niezwykła historia francuskiej legendy z lat 50.

2025-11-15

Nowe Renault 5 zdobywa tytuł Irlandzkiego Samochodu Roku 2026

2025-11-15

Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?

2025-11-15
Tagi: Renaultporady i serwisużywaneLaguna
Udostepnij405Tweet253Udostepnij71
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    3123 udostępnienia
    Udostepnij 1249 Tweet 781
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2091 udostępnienia
    Udostepnij 836 Tweet 523
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1120 udostępnienia
    Udostepnij 448 Tweet 280
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6465 udostępnienia
    Udostepnij 2586 Tweet 1616

Testy samochodów

renault fluence 2013 017 Wiadomości
Testy

Test: Renault Fluence 2013 2.0 140 KM 2013 – elegancki komfortowy sedan z dużym bagażnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-09-13
citroen c4 2006 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.6 HDi 110 KM MCP 2007 – jak się jeździ ze zautomatyzowaną skrzynią biegów? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-02-12
peugeot 408 allure pack 2023 2 scaled Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 408 130 KM na dystansie ponad 2000 kilometrów. Spalanie, zalety, wady, opinie.

autor Tomasz Nowicki
2023-08-15
renault 4 7 Wiadomości
Testy

Test: Nowe Renault 4 E‑Tech 150 KM comfort range – pierwsze wrażenia

autor Małgorzata Kozikowska
2025-11-14
Nowa Dacia Jogger kamper
Testy

Test: Dacia Jogger – pierwsza jazda. Opinie, zalety, wady, wrażenia, awarie, pomiary.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-28

Najnowsze komentarze

  • Roman - Jak przyspieszał i ile palił Citroën Traction Avant V6 LA 15 CV?
  • Maciej - Stellantis rośnie na polskim rynku w październiku. Citroën, Opel i Fiat w górę
  • Arczi_NH - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Inny Anonimowy - Nowy DS 3 ÉDITION FRANCE 2025 gwiazdą w Pałacu Elizejskim
  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?

Zobacz też

DS Automobiles to marka premium dla tych, którzy chcą się wyróżnić. Wizyta Beatrice Foucher, szefowej marki, w Polsce

Przegląd rynku. Tani samochód na dojazdy do pracy za 10 tysięcy złotych z silnikiem diesla

F1: Grand Prix Miasta Meksyk 2025 – podsumowanie wyścigu

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz