Zmagania w 36. Croatia Delta Rally rozpoczęły się jeszcze w czwartkowe popołudnie, gdy załogi musiały się zmierzyć dwukrotnie z odcinkiem Pila, liczącym sobie 25,26 km. Tę dość krętą próbę wygrał Luca Betti w Peugeocie 207 S2000, a na dalszych miejscach uplasowały się inne załogi 207-ek: Fontana, Donczew, Sołowow i Di Benedetto. Drugi przejazd tego odcinka również pokazał dominację Peugeotów, a pierwsza czwórka na mecie wyglądała następująco: Fontana, Donczew, Betti i Sołowow. Di Benedetto ukończył Pila 2 na szóstej pozycji.
W piątek nieco po 10:30 rozpoczęły się zmagania na OS3 – Okić. Próba liczyła sobie 10,03 km i najszybciej pokonał ją Krum Donczew. Drugim czasem popisał się Michał Sołowow, który stracił do zwycięzcy tylko 1,3 sekundy. Trzeci, ze stratą 0,9 sekundy do kierowcy Cersanitu, na mecie zameldował się Corrado Fontana, wciąż lider rajdu.
OS4 miał dwóch zwycięzców – Michał Sołowow i Krum Donczew uzyskali takie same czasy na dystansie 14,93 km. Plešivica nie odebrała jednak Fontanie przewodnictwa w rajdzie, bo jadący 207-ką S2000 Włoch uzyskał drugi czas i miał nad Donczewem jeszcze 7 sekund przewagi. Trzeci czas wywalczył Luca Betti i takąż pozycję zajmował w klasyfikacji generalnej.
Kończący poranną pętlę Budinjak, czyli OS5, liczył sobie 32,79. Dzięki zwycięstwie na tej próbie Michał Sołowow wskoczył na trzecie miejsce w łącznej klasyfikacji, pokonując Lukę Bettiego, w czym pomogła 10-sekundowa kara dla Włocha. Autor drugiego czasu, Krum Donczew, pokonał Corrado Fontanę (czwarty czas próby) i uzyskał pozycję lidera w generalce. Bułgar najwyraźniej dobrze sobie radzi w Peugeocie 207 S2000.
OS6, to powtórny przejazd przez Okić. Najszybszy był Donczew, który umocnił się na pozycji lidera klasyfikacji generalnej. Drugi czas wywalczył Fontana, a trzeci – Michał Sołowow. Kielczanin dołożył kolejne 4,2 sekundy przewagi nad wyprzedzonym przed południem Bettim.
Plešivica 2, czyli OS7, należała do Fontany. Tylko 2,2 sekundy wolniej tę próbę pokonał Michał Sołowow, zaś trzeci czas uzyskał Krum Donczew. Betti był piąty, przed Davide Di Benedetto.
Przedostatnią piątkową próbę, czyli powtórny przejazd przez Budinjak, wygrał z dużą przewagą Fontana, ale to nic dziwnego – na takim dystansie można zyskać (i stracić) sporo czasu. Drugi czas zanotowano przy nazwisku Michała Sołowowa, który stracił do Fontany 9,8 sekundy. Trzeci na mecie Donczew był wolniejszy od Polaka o 9,1 sekundy. Betti uzyskał czwarty czas, a Di Benedetto piąty i wreszcie wbił się do piątki w generalce, którą do tej pory musiał dzielić z jadącym N-kowym Lancerem Jurajem Šebalkem. Chorwat jednak odpadł na Budinjaku 2 i w ten sposób w pierwszej piątce mieliśmy same Peugeoty 207 S2000!
Kończący piątkowe zmagania OS 9, czyli Bundek, liczył sobie 7,68 km i był rozgrywany na ulicach Zagrzebia. Michał Sołowow wywalczył drugi czas uznając wyższość jedynie Corrado Fontany, który był szybszy o 2,6 sekundy. Takim samym czasem, jak Polak, popisał się Di Benedetto. Trzeci wynik zanotował Luca Betti. Krum Donczew miał spore problemy i skończył piątkowe zmagania z dziewiątym czasem, a w generalce zajmował trzecie miejsce. Dzięki jego stracie zyskał bowiem Michał Sołowow awansując na pozycję wicelidera. Polak za znakomitą jazdę uzyskał trzy bonusowe punkty do klasyfikacji Mistrzostw Europy, jakże ważne w perspektywie całego sezonu.
Sobota rozpoczęła się od 12,8-kilometrowego OS10 o nazwie Laz. Próbę wygrali ex aequo Donczew i Betti, przed Sołowowem i Fontaną, ale różnice były na tyle niewielkie, że nie zmieniły klasyfikacji generalnej. Di Benedetto był piąty, ale o awansie mógł myslec jedynie w przypadku niepowodzenia któregoś z rywali – strata Włocha do Luki Bettiego wynosiła bowiem aż 3:13,5.
Przed południem załogi ruszyły na trasę OS11. Samci, bo tak się nazywała ta próba, liczyła tylko 9,3 km długości i była stosunkowo prosta. Najszybciej pokonał ją Michał Sołowow, który dzięki swojej dobrej jeździe i gorszemu wynikowi (czwarty czas) Fontany, lidera, rajdu, zbliżył się do Włocha na 5,4 sekundy. Drugi czas wywalczył na Samci Donczew, który miał wówczas 13,3 sekundy straty do Sołowowa. Trzeci był Luca Betti, a piąty – Di Benedetto.
OS12, czyli Sljeme, liczył sobie 23,75 km długości. Dość niespodziewanie wygrał go Luca Betti, ale nas bardziej interesuje zupełnie inny fakt. Otóż po wywalczeniu drugiego czasu na tej próbie, Michał Sołowow wskoczył na pozycję lidera Rajdu Chorwacji! Pokonał Fontanę o 10,7 sekundy (Włoch był dopiero czwarty), co zapewniło Polakowi objęcie pierwszej pozycji w generalce! Donczew był trzeci i tracił do Sołowowa 19 sekund. Di Benedetto zanotował szósty czas, ale zajmował bezpieczną piątą lokatę w generalce.
Tuż przed 14:30 na trasę Laz 2 (OS13) ruszyła pierwsza załoga. Drugą dzisiejszą pętlę rozpoczął od zwycięstwa Krum Donczew, który awansował dzięki temu na pozycję wicelidera. Liderem wciąż pozostawał Sołowow, który na Laz 2 był drugi. Betti wywalczył trzeci czas, tuż przed Di Benedetto. Fontana był dopiero siódmy i w efekcie spadł na trzecią pozycję w generalce.
Samci 2 (OS14) ponownie wygrał Donczew, który zbliżył się do Sołowowa (drugi czas) na 3,9 sekundy. Betti był trzeci, Di Benedetto siódmy, a Fontana aż jedenasty, ale w generalce nie przyniosło to żadnych przetasowań.
Rajd Chorwacji zakończył OS15 Sljeme 2. Nastąpiło to, czego się obawialiśmy – Donczew poszedł na całość i wygrał końcową próbę pokonując drugiego w wynikach Sołowowa o 8,4 sekundy, czyli wygrywając z Polakiem o 4,5 sekundy cały rajd! Betti, autor trzeciego czasu na OS15, zakończył zmagania na trzecim miejscu. Fontana borykał się z problemami i Sljeme ukończył z czternastym czasem. Na dwunastym miejscu w wynikach zanotowano nazwisko Davide Di Benedetto.
W efekcie klasyfikacja generalna Rajdu Chorwacji (pierwsza dziesiątka) przedstawia się następująco:
1. Krum Donczew/Petar Jordanow (BG) Peugeot 207 S2000 2:44.27,8
2. Michał Sołowow/Maciej Baran (PL) Peugeot 207 S2000 +0:04,5
3. Luca Betti/Giovanni Bernacchini (I) Peugeot 207 S2000 +0:41,1
4. Corrado Fontana/Carlo Cassina (I) Peugeot 207 S2000 +2:22,3
5. Davide Di Benedetto/Nicola Arena (I) Peugeot 207 S2000 +6:18,7
6. Valentin Porcişteanu/Dan Dobre (RO) Mitsubishi Lancer Evo IX +8:03,0
7. Brian Lavio/Luca Parodi (CH) Peugeot 207 S2000 +9:22,5
8. Janos Szilgayi/Babszi Dienes (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +9:39,0
9. Andrea Torlasco/Piercarlo Capolongo (I) Renault Clio R3 +10:27,6
10. Todor Slavov/Dobromir Filipov (BG) Renault Clio R3 +10:47,7
Jak widać – francuskich rajdówek mnóstwo! ;-)
Dzięki znakomitej jeździe Peugeoty 207 S2000 nie miały sobie równych, a Michał Sołowow wciąż lideruje w punktacji Mistrzostw Europy, która po Rajdzie Chorwacji wygląda następująco:
1. Sołowow – 34
2. Donczew – 29
3. Fontana – 22
4. Betti – 18
5. Basso – 15
6. Travaglia – 13
7. Di Benedetto – 5
8. Lavio – 3
KG
zdjęcia: Cersanit Rally Team
Najnowsze komentarze