W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy br. Citroën zanotował we Francji wzrost sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Udało się bowiem sprzedać o 1,7% samochodów więcej, niż w roku 2010. Dało to marce 15,3% udziału rynkowego (łącznie dla aut osobowych i lekkich samochodów dostawczych), co oznacza, że osiągnięty w roku 2009 pułap 15% jest wciąż utrzymywany, miesiąc po miesiącu. Oznacza to stabilną sytuację marki we Francji.
Z sukcesami przyjmowana jest gama DS. Od początku roku we Francji zarejestrowano już niemal 28.000 sztuk Citroënów DS3 oraz 9.000 DS4 (którego sprzedaż rozpoczęto zaledwie pięć miesięcy temu); linia DS jest dla Citroëna bardzo ważna i z tymi prestiżowymi modelami firma wiąże duże nadzieje.
Gama podstawowa, czyli modele serii C, wciąż są chętnie wybierane przez klientów. Sprzedaż Citroëna C3 wzrosła o 16% do poziomu 68.000 sztuk od początku roku, a Nowy Citroën C4 zbliża się do poziomu 40.000 sprzedanych egzemplarzy. Te dwa modele stanowią łącznie około 40% sprzedaży Citroëna we Francji.
Świetnie sprzedają się też lekkie samochody użytkowe z gamy Citroëna. W październiku ich sprzedaż skoczyła o 23% dzięki wprowadzeniu do oferty użytkowej wersji Citroëna C3 (+66%). Sprzedaż napędzają też modele Nemo (+50%) i wciąż bardzo popularne Berlingo (+31%).
Wśród lekkich pojazdów użytkowych Citroën zajmuje we Francji drugie miejsce na liście najpopularniejszych marek.
sprzedaż Citroëna we Francji | październik 2011 | styczeń-październik 2011 | ||
sprzedaż | udział w rynku [%] | sprzedaż | udział w rynku [%] | |
sprzedaż łącznie | 32.437 | 15,1 | 335.193 | 15,3 |
sprzedaż samochodów osobowych | 25.228 | 14.3 | 273.776 | 14,9 |
sprzedaż lekkich samochodów dostawczych | 7.209 | 18,6 | 61.417 | 17,5 |
KG
zdjęcie: Citroën Citroen
Najnowsze komentarze