DS Automobiles, marka samochodów premium koncernu Stellantis, znajduje się obecnie w fazie przeobrażeń.
Już 13 maja, Olivier François, jako szef DS Automobiles, po raz pierwszy publicznie zaprezentuje się na stanowisku, prezentując nową limitowaną edycję DS Antoine de Saint-Exupéry. Zapowie też premierę zupełnie nowego modelu, wykorzystując nową platformę Stellantis o nazwie STLA Medium.
Miękka hybryda i spadek sprzedaży
Równocześnie DS Automobiles wprowadza miękkie wersje hybrydowe 1.2 136 KM modeli DS3 i DS4, wykorzystując silniki już znane z innych marek koncernu Stellantis. Nie ma co jednak ukrywać, że brak nowych modeli odbija się negatywnie na wynikach sprzedaży. Rejestracje DS w pierwszym kwartale 2024 roku spadły o 16%, co sygnalizuje konieczność przystąpienia do ofensywy produktowej i wzmocnienia wizerunku marki. Braki w tym zakresie wynikają z oszczędności, które poczynił Carlos Tavares w ramach swojego planu Dare Forward 2030.
Zobacz: wiadomości na temat DS Automobiles. Aktualne, ciekawe, codziennie
Mniej silników w segmencie gdzie powinno być ich więcej
DS Automobiles, marka premium w Stellantis, boryka się z problemem niejednoznacznej tożsamości na rynku. Po dużym sukcesie DS 7 Crossback nie było jak dotąd następnego modelu z takim potencjałem. To między innymi efekt wycofania silników czysto spalinowych takich jak 1.6 PureTech o mocy 225 KM i 2.0 HDi o mocy 180 KM oraz pozostawienia w gamie wyłącznie oferty napędów hybrydowych i jednego diesla. To za mało dla klientów premium.
Zobacz: testy aut DS Automobiles. Opinie, pomiary, spalanie
Prezentacja nowej strategii już 13 maja
Olivier François widzi szansę DS Automobiles w obniżaniu kosztów produkcji dzięki synergii z innymi markami premium oraz wzmocnieniu komunikacji. Jego prezentacja 13 maja pokaże nowy kierunek, jaki obiera marka premium koncernu.
Zobacz: nowe samochody DS Automobiles
Najnowsze komentarze