Archer Aviation, firma z siedzibą w Santa Clara w Kalifornii, w której udziały ma koncern Stellantis otrzymała od Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) zgodę na operowanie swoimi elektrycznymi taksówkami powietrznymi. To ważne osiągnięcie oznacza, że Archer staje się drugim producentem takich pojazdów po Joby Aviation, który uzyskał certyfikat Part 135, niezbędny do komercyjnych lotów pasażerskich.
Elektrolot pionowego startu i lądowania, znany jako Midnight, choć jeszcze niecertyfikowany przez FAA, jest na dobrej drodze do rewolucjonizowania transportu miejskiego. Archer planuje wprowadzenie tych innowacyjnych pojazdów na rynek, zmieniając sposób, w jaki podróżujemy po dużych miastach.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. Codziennie
Archer Aviation nie ukrywa swoich globalnych ambicji. Firma ogłosiła, że do 2026 roku planuje uruchomić swoje usługi w Korei Południowej. Ponadto, jeszcze w 2023 roku zamierza rozpocząć działalność w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Indiach. Te plany świadczą o silnym zaangażowaniu firmy w rozwój i innowacje w dziedzinie mobilności powietrznej na całym świecie. W projekt silnie zaangażowany jest Carlos Tavares, który wspiera rozwój Archera i osobiście prowadzi niektóre wątki projektu. Archer może liczyć na wsparcie takich gigantów jak United Airlines i Stellantis, co dodatkowo podkreśla ich potencjał i wiarygodność na rynku. Firma utrzymuje również bliskie relacje handlowe z Siłami Powietrznymi Stanów Zjednoczonych, co może być korzystne w kontekście dalszego rozwoju technologii lotniczych.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. Pomiary, opinie, spalanie
Mike Leskinen, dyrektor finansowy United Airlines, podkreślił, że współpraca z Archer Aviation to krok ku przyszłości lotnictwa, która zapewni pasażerom niezrównane doświadczenia podróży. Uzyskanie zgody FAA otwiera nowe możliwości dla komercyjnych usług Midnight w partnerstwie z United Airlines, co może znacząco wpłynąć na sposób, w jaki będziemy podróżować w nadchodzących latach. Otrzymanie zgody FAA przez Archer Aviation to milowy krok w kierunku uruchomienia komercyjnych usług elektrycznych taksówek powietrznych. Ambitne plany ekspansji oraz wsparcie znaczących inwestorów wskazują, że Archer jest gotowy na globalną rewolucję w dziedzinie mobilności powietrznej.
Zobacz: historia motoryzacji. Najciekawsze artykuły
Jednak od licencji do klientów droga jeszcze daleka – technologia ta nadal ma wiele ograniczeń, głównym problemem pozostaje czas lotu i waga akumulatorów.
Najnowsze komentarze