„Auto-Świat” nr 13 (611) z 26.III.2007
Stron: 52 (z okładką) + dodatek „AŚ market” 32 strony
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza (licząc bez dodatku)
Warto kupić? raczej nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono miejsce: Berlingo, XM, 307, Partner, Kangoo, Logan, sportowe
Wprawdzie pierwszy interesujący nas akcent pojawia się już na stronie 4., ale to tylko list czytelnika. Dotyczy on Dacii Logan MCV. Mikołaj Cwynar gratuluje koncernowi Renault udanej konstrukcji i jednocześnie krytykuje stereotypy (i mity!) pokutujące w naszym kraju. Wiele osób nawet nie widziało Logana (nie mówiąc o wersji MCV), ale krytykuje dla zasady – bo to Dacia. Równie dobrze Rumuni mogą krytykować składane przez nas Ople, Fiaty, czy co tam się jeszcze w Polsce montuje. Tylko że Rumuni potrafili obronić swoją markę, a u nas? Nie ma już praktycznie żadnego polskiego samochodu!
Doniesienia sportowe znajdziecie na stronie 16. Nie mogło tam zabraknąć relacji z pierwszego w tym sezonie Grand Prix Formuły 1, które odbyło się w Australii. Przypomnijmy, że Giancarlo Fisichella zdobył tam 4 punkty plasując się na piątej pozycji. Heikki Kovalainen był dziesiąty.
W poprzednim numerze „Auto-Świat” opisał, a my o tym wspomnieliśmy, jak to czytelnik tygodnika skarżył się, że dealer Peugeota sprzedał mu auto „po przejściach”, jako nowe. „AŚ” wrócił do tematu i napisał, że wynik badań weryfikacyjnych wykazał, iż przedmiotowa 307ka jest sprawna technicznie (z uwzględnieniem wieku i przebiegu pojazdu). Stwierdzono wprawdzie mechaniczne uszkodzenie błotnika, ale Peugeot Polska nie chcąc uchodzić za skąpca w geście dobrej woli przyznał klientowi nowy błotnik. Oczywiście kwestie lakierowania i wymiany tego elementu klient ma sobie ustalić z dealerem i nie określono, czy odbędzie się to nieodpłatnie, czy też klient będzie musiał za tą usługę zapłacić.
Na strony 44-45 powinni zajrzeć miłośnicy Citroënów. Może niekoniecznie ci, którzy zamierzają kupić na rynku wtórnym model XM, bo artykuł może trochę przerażać, a wiadomo, że nie taki diabeł straszny, jak go malują ;-) Artykuł w gruncie rzeczy fajny, nie krytykuje XMa za wszelką cenę, docenia komfort jazdy tym żelazkiem na kółkach, ale też nieco przesadza w ocenach awaryjności. Owszem – mogą się trafiać XMy z problemami, ale zwykle jest to efekt niefachowego dłubania przy tym samochodzie. Ogólnie można XMa polecić, ale raczej miłośnikowi i komuś, to chce się wyróżniać, ale warto ten samochód kochać. Wówczas odwdzięczy się niezawodnością. XM po prostu ma duszę!
W dodatku „AŚ market” już na drugiej stronie artykuł, w którym napisano wprost, że w przypadku aut klasy kombivan „najlepszą ofertę mają (…) francuscy producenci: Peugeot i Citroën”! A w tabelce z ofertami pokazano Citroëna Berlingo, Peugeota Partnera i Renaulta Kangoo.
Z kolei na stronach 4-5 dodatku znajdziecie artykuł o przedłużaniu gwarancji. I znowu wzmianka o Citroënie i Peugeocie, które to firmy nie tylko dają niezłą gwarancję, ale proponują nawet kontrakty obsługowe! Renault z kolei oferuje przedsiębiorcom gwarancję wydłużoną nawet do 4 lat. Jak widać propozycje gwarancyjne producentów francuskich są naprawdę atrakcyjne.
Samochody francuskie omawiane są też przy okazji artykułu poświęconego utracie wartości przez rozmaite auta. Wbrew pozorom wcale nie wypadają tak źle, jak to się powtarza w mitach.
Kolejne wzmianki o francuskich autach pojawiają się na stronach 8-9 dodatku w artykule o samochodach sprowadzanych z krajów „starej” Unii.
Naturalnie w „AŚ market” znajdziecie mnóstwo ogłoszeń i cenniki aut nowych (bez aktualnych rabatów).
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w aktualnym „Auto-Świecie”. Niewiele, więc w gruncie rzeczy możecie sobie odpuścić ten wydatek.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze