„Auto Świat” nr 7 (858) z 13.II.2012
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C4, DS3, 207, 406, Clio, Kangoo, Duster
Gwoli sprawiedliwości dodam jednak, że na okładce bieżącego wydania omawianego tygodnika pojawił się Peugeot 207 SW w wersji Outdoor.
Z tabelki zamieszczonej na stronie 16. dowiecie się, jak wyglądała sprzedaż piętnastu najpopularniejszych marek w pierwszym miesiącu bieżącego roku. Renault zajął dziesiąte miejsce z wynikiem 1.135 aut, Citroën był dwunasty (897 sztuk), a Peugeot trzynasty (871 samochodów).
Niewiele jest modeli na polskim rynku w segmencie B, które mają swoje odmiany kombi. W zasadzie trzy – Peugeot 207, Renault Clio i Škoda Fabia, że wymienię alfabetycznie ;-) Pierwsze z tych aut – 207 SW Outdoor – napędzane silnikiem wysokoprężnym 1.6 HDi 112 KM zaprezentowano na stronie 23., a o obu konkurentach delikatnie wspomniano. Co ciekawe pokuszono się o stwierdzenie, że tego typu wersje nadwoziowe sprzedają się raczej słabo, a ja widuję naprawdę sporo Rabbi Combi, a i 207-ki i Clio się też trafiają wcale nierzadko. Uzasadniono jednak tę tezę kiepską funkcjonalnością aut kombi w tym segmencie – ciasnotą dla pasażerów i relatywnie niewielkimi bagażnikami.
To ciekawe, bo zwykle w opisach Fabii Combi redaktorzy rozpisują się, jaka to ona wielka i przestronna, że niemal słonie i żyrafy (naraz!) można nią przewozić i w ogóle. Tu jednak, gdzie opisano Peugeota, już takich ochów i achów nie ma…
Owszem – pochwalono bogate wyposażenie, czytelność deski rozdzielczej i silnik, ale za to skrytykowano przestronność na tylnej kanapie, nieduży (337 litrów) bagażnik (ale pochwalono go za regularne kształty i płaską podłogę po złożeniu oparcia kanapy) i haczącą – jak zwykle – skrzynię biegów. Choć akurat w 207-ce pracuje ona całkiem nieźle.
Zwrócono uwagę na podwyższony prześwit odmiany Outdoor, oraz jej pakiet stylistyczny, który sprawia, że ta wersja wygląda jeszcze atrakcyjniej, niż zwykłe SW. Skrytykowano trakcję po obciążeniu i podkreślono „słabe tłumienie nierówności poprzecznych”. No i cena – zdaniem „Auto Świata” jest za wysoka, choć dobrze wyposażeni konkurenci wcale tańsi nie będą i próżno w nich szukać szklanego dachu…
Citroena DS3 wymieniono w roli konkurenta dla testowanego na stronach 24-25 Suzuki Swifta.
W dziale Porady pojawiło się pytanie jednego z czytelników dotyczące oleju do Citroëna C1. Pomijając odpowiedź zastanawiam się, czy ów czytelnik posiada auto od nowości, a jeśli tak, to dlaczego dopiero teraz, po czterech latach, zastanawia się nad olejem. A jeśli to pierwsza wymiana nowego właściciela w tym aucie, to czy nie da się nalać takiego oleju, jaki wlano wcześniej? Powinna zostać naklejka z tej wymiany w komorze silnika. I czemu ów czytelnik słucha tego, co mówią producenci olejów, a nie wspomina o sugestiach PSA i Toyoty?
O akcjach serwisowych Renault Kangoo i Dacii Duster wspomniano na stronie 37.
Renault w dalszym ciągu jest trzecią najchętniej sprowadzaną do Polski marką, jeśli chodzi o samochody używane, o czym wspomniano w prawym dolnym rogu strony 43.
O silnikach, które dość często lubią zużywać sporo oleju, w tym 1.8 (XU) w Peugeocie 406 (ale też w niektórych Citroënach, Szanowna Redakcjo), możecie poczytać na stronach 44-45.
Z tego samego powodu wspomniano tam o Citroënie C4 1.6 THP.
Citroëna i Renault wspomniano w historii Fiata na polskim rynku (strony 46-47).
Nowe C4 można obejrzeć także na autoswiat.tv, do czego tygodnik zachęca na stronie 50.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze