„Magazyn Rajdowy WRC” nr 10 (133) z X.2012
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: blisko 9,5 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C2, C4, DS3, Saxo, Xsara, 106, 206, 207, 208, 307, Clio, Megane
O przepychankach związanych z promotorem WRC oraz ewentualnym wystawianiu trzech samochodów w Mistrzostwach traktuje notatka otwierająca dział News Flash, w której wspomina się też stanowisko Citroëna na ten temat.
Inne wieści w tym dziale związane z francuskimi samochodami, który znajdziecie na stronach 4-5, to:
– informacja o Peugeocie 208 R5, który miał swoją premierę podczas Paris Mondial de l’Automobile; wspomniano tam także 207-kę S2000;
– zdjęcie Citroëna DS3 WRC w powiedzie Rajdu Francji (numer ukazał się jeszcze we wrześniu;
– wzmianki o Peugeotach 206 WRC i 307 WRC przy okazji zapowiedzi Hyundaia o powrocie do WRC.
Robert Kubica, jak wiecie, wrócił do rajdowania, acz na razie w niewielkich imprezach włoskich. Artykuł poświęcony Polakowi znajdziecie na stronie 6. i z pewnością wypatrzycie w nim wzmiankę o Peugeocie 207 S2000
Całą masę rajdowych Clio, a także Citroëny Saxo i C2, znajdziecie w materiale zatytułowanym „Sąsiadek po sąsiedzku” poświęconym I Rajdowi Katowickiemu. Nie zabrakło tam także wzmianki o Peugeocie 206.
Citroëna DS3 wspomniał krótko Paweł Dytko w tekście pod tytułem „Polo Proto nabiera rozpędu” zamieszczonym na stronie 10.
Zdjęcie Peugeota 207 S2000 zespołu Synthos Cersanit Rally zdobi krótką relację z Rajdu Asturii, której szukajcie w dolnej części strony 12. Obok pojawiła się też maleńka wzmianka o Renault Megane RS przy okazji relacji z Rajdu Jałty.
W dziale Dla amatorów opublikowanym tym razem na stronach 16-18 pojawiły się wzmianki o Citroënie Saxo, Peugeotach 106 i 206, oraz Renault Clio i Megane.
Zdjęcie Peugeota 207 S2000 pojawiło się także w Strefie Tedex na dole strony 20.
207-ek S2000 nie zabrakło także w relacji z Rajdu Koszyc zamieszczonej na stronach 22-29, a że to w sumie duży materiał, więc bez trudu natkniecie się tam także na Citroëny C2 i DS3, czy Renault Clio.
C2-ka pojawiła się również w relacji z rozgrywanego w ramach Pucharu Polski Rajdu Wisły (strony 30-32). W wynikach tej imprezy natkniecie się także na Peugeota 206, Citroëny Saxo i Renault Clio.
Znakomicie napisaną relację z Rajdu Niemiec znajdziecie na stronach 34-36. Oczywiście Sebastien Loeb i Citroën byli tam klasą sami dla siebie, co udokumentowało kilka zamieszczonych przy artykule zdjęć i kolejny triumf Alzatczyka w Dolinie Mozeli. Mikko Hirvonen zajął na koniec trzecie miejsce dodając do wyniku Sebastiena ważnych 15 punktów dla Citroëna. W efekcie mistrzowska korona, a w zasadzie obie mistrzowskie korony, zbliżyły się do zespołu z Wersalu na wyciągnięcie ręki. I wpadły w te wystawione ręce niedługo później, we Francji.
Ale wcześniej był jeszcze Rajd Wielkiej Brytanii… To tam mogło dojść do zdobycia tytułu, ale Sebastien nie podejmował przesadnego ryzyka i oddał zwycięstwo znakomicie dysponowanemu Latvali. Loeb przegrał brytyjską ryndę o niespełna 28 sekund, zaś pozostałe miejsca na podium zapewniły sobie fabryczne załogi Forda, co tylko przedłużyło ich złudne nadzieje na tytuł ;-) Świetną relację z Rajdu Wielkiej Brytanii znajdziecie na stronach 37-40 i nie mogło w niej zabraknąć Citroënów DS3 WRC.
Całkiem sporo wzmianek o Citroënach Xsara WRC i C4 WRC oraz o Sebastianie Lobie znalazło się w wywiadzie z Urmo Aavą, którego szukać powinniście na stronach 44-47. To bardzo fajny materiał i szkoda, że Urmo już nie jeździ.
Zdjęcie bolidu F1 Renault oraz wzmianki o Renault Clio pojawiły się w materiale poświęconym Łukaszowi Byśkiniewiczowi, który opublikowano na stronach 52-56.
Wzmianka o Peugeocie 106 znalazła się również w materiale poświęconym kamerom do on-boardów (strony 64-70).
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Magazynie Rajdowym WRC” w tym miesiącu. Warto kupić!
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze