Marka Lancia przechodzi odrodzenie, które staje się coraz bardziej namacalne z każdym dniem. W idealny sposób, łącząc przeszłość z przyszłością, Lancia ponownie zaskoczy swoich fanów, świętując 70. rocznicę zwycięstwa Lancia D24 Spider w wyścigu 1000 Miglia w 1954 roku. Dzięki udziałowi jednego z największych kierowców rajdowych, Mikiego Biasiona, za kierownicą Lancia Aurelia B20 GT z 1955 roku, jednej z najpiękniejszych samochodów marki, Lancia jest gotowa zachwycić świat motoryzacji.
„Renesans marki Lancia staje się coraz bardziej namacalny każdego dnia. Teraz, w idealny sposób, aby przekazać pałeczkę między przeszłością a przyszłością, jesteśmy gotowi ponownie zachwycić naszych fanów, świętując 70. rocznicę zwycięstwa Lancia D24 Spider w wyścigu 1OOO Miglia w 1954 roku. Możemy to zrobić dzięki udziałowi Mikiego Biasiona, jednego z największych kierowców rajdowych, za kierownicą Lancia Aurelia B20 GT z 1955 roku, jednego z najpiękniejszych samochodów marki. Lancia powraca w końcu z oficjalnym zespołem: podczas podróży przez ten piękny kraj od Brescii do Turynu, Viareggio, Rzymu i Bolonii, nowa LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA będzie samochodem wspierającym dla samochodu vintage, w tym samym czasie, kiedy nowa Ypsilon pojawi się w sprzedaży w włoskich salonach. Jesteśmy gotowi na kolejny etap naszej podróży renesansu, a przed nami jeszcze wiele niespodzianek.” – powiedział powiedział Luca Napolitano, CEO marki Lancia.
Symboliczny powrót do wyścigu 1000 Miglia
Po sześciu latach przerwy, Lancia powraca do udziału w 1000 Miglia, historycznej inscenizacji „najpiękniejszego wyścigu na świecie”, jak nazywał go Enzo Ferrari. Powrót ten ma ogromne znaczenie symboliczne. Rok 2024 oznacza 70. rocznicę pierwszego zwycięstwa Lancia w 1954 roku, kiedy to wspaniała Lancia D24 Spider „barchetta”, prowadzona przez Alberta Ascari, triumfowała w 1000 Miglia. W 1954 roku marka zakończyła dwuletni okres dominacji w motorsporcie, zdobywając wcześniej zwycięstwa w Carrera Panamericana i Targa Florio, a także osiągając najlepszy czas okrążenia na torze Nürburgring 1000 km. W tym samym roku Lancia triumfowała również w Rallye de Monte-Carlo, Giro di Sicilia, Targa Florio i Porto Grand Prix, a także zadebiutowała w Formule 1.
Występ na tegorocznym wyścigu
W tym roku Lancia wystawi czarną Lancia Aurelia B20 GT z 1955 roku, należącą do Stellantis i obecnie przechowywaną w Heritage Hub w Turynie, gdzie jest eksponowana w obszarze tematycznym Style Marks, prezentującym „kamienie milowe” w historii projektowania motoryzacyjnego. Obok jednego z najwybitniejszych samochodów sportowych Lancia, pojawi się nowa LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA jako samochód wsparcia. Pierwszy samochód nowej ery marki będzie miał nadwozie w odcieniu Lancia Blue, historycznym kolorze marki. Jego premiera zbiegnie się z dostawami do salonów w całych Włoszech, gdzie klienci będą mogli nabyć te pojazdy.
Trasa 42. wyścigu 1000 Miglia
42. edycja wyścigu 1000 Miglia wystartuje z Brescii 11 czerwca, aby powrócić tam 15 czerwca, z przystankami w Turynie, Viareggio, Rzymie i Bolonii.
Między 1927 a 1957 rokiem 1000 Miglia był wyścigiem prędkościowym, który od 1982 roku stał się wyścigiem regularnościowym, zarezerwowanym dla modeli, które brały udział w wcześniejszych edycjach lub były produkowane w tym samym okresie.
Zobacz: więcej artykułów na temat marki Lancia
Najnowsze komentarze