Jeep Wrangler Rubicon to legenda w świecie off-roadu, która od dekad budzi emocje wśród miłośników przygód i jazdy terenowej. W najnowszej wersji z dwulitrowym silnikiem benzynowym Turbo, Rubicon udowadnia, że potrafi połączyć klasyczne, surowe DNA Jeepa z nowoczesnymi technologiami. Wyruszyliśmy w teren, aby przetestować jego możliwości.
Jeep Wrangler Rubicon to samochód w każdy teren jaki spotkamy w Polsce. I jest to auto dla miłośników off-roadu, takiego prawdziwego. Nie ma tu udawania, nie ma półśrodków.

Dane techniczne i wymiary
Wrangler Rubicon napędzany jest turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 272 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Taka specyfikacja zapewnia dynamikę na poziomie 7,6 sekundy do 100 km/h, co jest imponującym wynikiem dla auta tego typu. Automatyczna, 8-biegowa skrzynia biegów działa płynnie zarówno na asfalcie, jak i w terenie.
Skonfiguruj swojego Jeepa teraz

Dane techniczne Wranglera prezentują się następująco:
- Długość: 4.882 mm
- Szerokość: 1.894 mm
- Wysokość: 1.848 mm
- Rozstaw osi: 3.008 mm
- Prześwit: 253 mm
- Kąty terenowe: Natarcia: 36,6°, rampowy: 21,4°, zejścia: 31,8°

W terenie kluczowe są też blokady przedniej i tylnej osi, rozłączany przedni stabilizator oraz reduktor o przełożeniu 4,0:1. To wszystko pozwala Jeepowi pokonywać trudne przeszkody, błotniste drogi czy skaliste wzniesienia.

Wygląd zewnętrzny
Wrangler Rubicon pozostaje wierny klasycznemu stylowi Jeepa, co sprawia, że na ulicy nie sposób go pomylić z innym autem. Masywne nadwozie, wyraziste linie i ogromny przedni zderzak z solidnymi osłonami budzą respekt. Samochód wygląda jak stworzony do walki z naturą – od pustyni po błotniste trakty.

Terenowy charakter podkreślają 17-calowe felgi obute w agresywnie wyglądające opony terenowe Nexen 255/75/17 M+S, stalowe progi oraz dzielona tylna klapa, która zwiększa funkcjonalność. Modularne nadwozie to wisienka na torcie – dach, drzwi i nawet przednią szybę można zdemontować, przekształcając Wranglera w otwartą terenówkę idealną na letnie eskapady.
Wnętrze

W środku Wrangler Rubicon zaskakuje połączeniem swojego rodzaju luksusu i funkcjonalności. Skórzane, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele zapewniają wysoki komfort. Kierowca i pasażerowie docenią także podgrzewaną kierownicę oraz wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala, który jest czytelny i obsługuje system nawigacji oraz multimediów.

Pozycja za kierownicą jest wysoka, co daje dobrą widoczność w terenie, choć wymaga chwytania się specjalnej rączki podczas wsiadania i wysiadania. Wnętrze zachowuje jednak surowy charakter – widoczne śruby i masywne materiały przypominają o terenowym dziedzictwie Wranglera. Nie ma tu też mowy o typowym komforcie znanym z osobówek, szczególnie gdy ruszymy.

Duży plus dajemy za nagłośnienie – my lubimy muzykę a zestaw audio we Wranglerze naprawdę daje radę. Jest też spory subwoofer w bagażniku. Brawo!

Napęd i osiągi
Wrangler Rubicon to prawdziwy mistrz bezdroży. Napęd Rock-Trac 4×4, w połączeniu z reduktorem i blokadami osi, pozwala na precyzyjne pokonywanie trudnych przeszkód, takich jak głębokie błoto, kamienie czy strome zbocza. Samochód radzi sobie również z wodą o głębokości do 76 cm, co czyni go niemal niepokonanym w terenie – tak przynajmniej twierdzi producent. My jeździliśmy w błocie, śniegu i po sypkim piasku, mając dużo radości z tego jak auto pokonuje te przeszkody płynnie i bez żadnych problemów.

Na szosie auto prezentuje się mniej pewnie – sztywne zawieszenie i mniej precyzyjne prowadzenie wymagają przyzwyczajenia, ale nie odbierają przyjemności z jazdy. W zasadzie jedynym minusem może być tu sposób działania tempomatu adaptacyjnego.

Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosiło około 11,8 l/100 km, choć w terenie można spodziewać się znacznie wyższego. Auto nie lubi dużych prędkości, aerodynamika cegły powoduje, że jest wtedy głośno a szumy powietrza mogą naprawdę przeszkadzać.
Mieliśmy tylko kilka dni, aby zapoznać się z tym autem, ale trzeba przyznać, że ma ono wiele plusów.
Plusy i minusy Jeepa Wranglera
Zalety:
- Znakomite możliwości off-roadowe
- Modularne nadwozie, które można dostosować do swoich potrzeb
- Komfortowe, nawet luksusowe wnętrze
- Ikoniczny design
Wady:
- Wysokie zużycie paliwa, szczególnie w terenie
- Hałas przy wyższych prędkościach na autostradzie
- Mniej precyzyjne prowadzenie na asfalcie
Podsumowanie: dla kogo Wrangler Rubicon?
Jeep Wrangler Rubicon to pojazd dla prawdziwych entuzjastów jazdy terenowej. Jest to samochód, który nie uznaje kompromisów w kwestii off-roadowych osiągów, a jednocześnie oferuje luksusowe wyposażenie i wyjątkowy styl.
Jeśli marzysz o samochodzie, który poradzi sobie z każdą przeszkodą, a przy okazji pozwoli Ci wyróżnić się na drodze, Wrangler Rubicon jest stworzony dla Ciebie. To auto nie tylko przetrwa trudne warunki, ale także dostarczy ogromnej frajdy z jazdy – zarówno na bezdrożach, jak i podczas codziennych podróży.
Decydując się na ten model, zyskujesz nie tylko pojazd, ale również styl życia – pełen przygód, wolności i możliwości odkrywania nowych szlaków.
Najnowsze komentarze