• Najnowsze
Renault Clio lepsze niż Volkswagen Golf. Nowy lider w Europie!

Test: Renault Clio TCe 130 EDC RS Line – hatchback w sportowym stylu

2019-12-31
Peugeot e-208

Samochód roku 2020 – Peugeot 208 – oraz nowa Dacia Sandero w czołówce sprzedaży w Europie

2021-02-24

Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!

2021-02-24
Citroen e-Berlingo

Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny

2021-02-24
Renault Kadjar

Nowy Renault Kadjar testowany w śnieżnej scenerii

2021-02-24
CItroen C5

Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach

2021-02-24

Światowy Zlot Citroëna 2CV w Szwajcarii odwołany!

2021-02-24
Citroen 2CV

Stellantis mógł powstać już wcześniej. Mariaż z Fiatem, kulisy porozumienia Peugeot – Citroën – Chrysler z 1978 roku

2021-02-24
Renault 5

Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”

2021-02-24

Elektryczne Peugeoty e-208 dla włoskiej policji finansowej. Marka wygrała duży przetarg

2021-02-24

Najtańszy luksusowy samochód elektryczny w Polsce: DS 3 Crossback w promocyjnej cenie!

2021-02-24
środa, 24 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: Renault Clio TCe 130 EDC RS Line – hatchback w sportowym stylu

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2019-12-31
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania8min
159 5
5
Renault Clio lepsze niż Volkswagen Golf. Nowy lider w Europie!
172
UDOSTĘPNIEŃ
469
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Citroën CX 25 TRD Turbo 2 kontra Audi 100 CC, Fiat Croma i Mercedes 300D W124

Test: Nowy Opel Crossland – twarz Mokki i wyjątkowo przestronne wnętrze (pierwsza jazda)

Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu

W górnej części cennika nowego Renault Clio odnajdziemy wersję RS Line, która ma budzić skojarzenia ze sportowymi samochodami. Model, który wyposażono w jednostkę TCe o mocy 130 KM oraz automatyczną skrzynię EDC nie zawiódł nas ani osiągami, ani poziomem komfortu.

Być może się powtarzam, ale muszę przyznać, że V generacja Renault Clio zrobiła na mnie duże wrażenie, po pierwsze pod względem ilości zmian w porównaniu z poprzednim modelem, a po drugie jakością wykonania. Do tej pory miałam okazję prowadzić samochód napędzany 1-litrową jednostką TCe o mocy 100 KM w bogatej, aczkolwiek nie najbogatszej wersji Intens. Kolejne podejście do Renault Clio obejmuje już najbardziej przekonujący pod względem wizualnym i wyposażeniowym wariant RS Line, który cieszy tym bardziej, że pod maską znajdziemy najmocniejszy oferowany dla tego modelu silnik benzynowy. „RS Line” ma jeszcze jedną, dla niektórych całkiem istotną zaletę, a mianowicie z założenia ma sprawić, że siedząc za kierownicą miejskiego hatchbacka poczujemy się jak w sportowym samochodzie, co przynajmniej w niewielkiej części się udaje.

Wstrzymując wszelkie zapędy miłośników szybkiej jazdy od razu dodam, że RS Line nie będzie nam w stanie zastąpić prawdziwego Clio RS, ale dajmy mu chociaż szansę i sprawdźmy co oferuje ;-)  a oferuje świetny wygląd, sporo komfortu podczas jazdy i sportowy klimat  na pokładzie.

Jak radzi sobie Renault Clio na trasie?

Model posłużył mi do pokonania trasy z Warszawy do Gdańska a następnie na południe Polski, aż wreszcie powrócił do punktu wyjścia, czyli parku prasowego Renault w Warszawie. Łącznie dodaliśmy 1400 km do przebiegu pojazdu i z chęcią zjeździlibyśmy tym modelem cały kraj wzdłuż i wszerz, bo w moim odczuciu Clio doskonale sprawdza się nie tylko w mieście, ale również na długich dystansach. 130-konna jednostka TCe pozwala na dynamiczne zachowanie na drodze i komfortowe wyprzedzanie innych pojazdów. Samochód jest nawet bardziej wrażliwy na naciśnięcie (aluminiowego, a jakże ;-)) pedału gazu niż początkowo oczekiwaliśmy.

Samochód z 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 1332 cm3 łatwo nabiera prędkości i aby ujrzeć pierwsze 100 km na liczniku potrzebuje tylko 9 sekund. Automatyczna 7-biegowa przekładnia EDC, z którą współpracuje benzynowy motor płynnie zmienia przełożenia i dokonuje sprawnej redukcji, gdy w danej chwili potrzebujemy gwałtowniejszego przyspieszenia. Jeśli jednak zależy nam na własnej interpretacji zachowań pojazdu lub jeszcze większej dynamice, możemy skorzystać z łopatek do zmiany przełożenia umieszczonych pod palcami kierowcy.

Komfort prowadzenia w Renault Clio psuł właściwie tylko jeden element a mianowicie ospale działający system Stop&Start, który początkowo tylko lekko przeszkadzał, ale gdy dopadła mnie seria czerwonych świateł, zaczął wręcz irytować. Funkcję można oczywiście wyłączyć, ale musimy pamiętać, że przy każdym ponownym uruchomieniu samochodu, Stop&Start zostaje aktywowany tak, jakby za wszystkim stał mały chochlik za wszelką cenę próbujący nam zrobić na złość.

RS Line – sportowe fotele i kolorowe wstawki

Renault Clio RS Line różni się od wersji Intens znajdującej się niżej w konfiguratorze m.in. sportowo wyprofilowanym fotelem, który znakomicie trzyma ciało podczas gwałtowniejszych manewrów. Pozycja jest niska, fotel wygodny a moje plecy nie odważyły się skarżyć na niewygody nawet po długich godzinach spędzonych za kółkiem. Kabina charakteryzuje się dobrą izolacją akustyczną, odgłosy z zewnątrz nie przeszkadzały w słuchaniu radia. Dźwięki płynęły do moich uszu z przyjemnie brzmiącego systemu Bose wyposażonego w 9 głośników, które jest oferowane za dopłatą wraz z pakietem multimediów.

Wnętrze Renault Clio zdobi czarna tapicerka z elementami skóry ekologicznej a niektóre elementy deski rozdzielczej mogą kojarzyć się z włóknem węglowym, co jest kolejnym ukłonem w kierunku aut sportowych. Projektanci Renault skomponowali ciemne elementy z czerwoną linią biegnąca wzdłuż deski rozdzielczej, czerwonymi akcentami na pasach bezpieczeństwa oraz szwami – również w czerwieni. Jeśli potrzebujemy więcej barw możemy wybrać klimatyczne podświetlenie kabiny spośród ośmiu wersji. Materiały wykończenia pojazdu są miękkie i dokładnie do siebie przylegają. Całość prezentuje się estetycznie, elegancko i wpada w oko już po uchyleniu drzwi do pojazdu. Wersję RS Line na zewnątrz oraz we wnętrzu zdobią oznaczenia, które mają budzić skojarzenia z pojazdami, które wyszły spod skrzydeł Renault Sport. Charakteru dodaje także grill o strukturze plastra miodu oraz 17-calowe obręcze aluminiowe.

Multimedialna kabina

V generacja Renault Clio została zaprojektowana z myślą o ergonomii i zapewnia łatwy dostęp do większości funkcji. Francuski producent mógł jedynie pomyśleć o wygodniejszej regulacji głośności. W centrum dowodzenia znajduje się pionowy, 9,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Easy Link. Wyświetlacz ma ładny, praktyczny interfejs i działa z zadowalającą szybkością. Cieszymy się, że nie wszystko jest sterowane tylko za pomocą ekranu, w kabinie znalazło się sporo przycisków manualnych, w tym obsługa klimatyzacji.

W obecnych czasach mało kto może obejść się bez urządzeń mobilnych, dlatego przydatnym elementem w samochodzie jest wydzielona przestrzeń dla telefonu. W nowym Renault Clio większy smartfon zmieści się bez problemu i nie będzie wędrował po kabinie podczas gwałtownego hamowania lub skrętów. Opcjonalnie możemy zamówić ładowarkę indukcyjną w cenie 300 zł. W zasięgu ręki kierowcy znalazły się również dwa gniazda USB, wejście AUX oraz gniazdko zapalniczki. Na drobne przedmioty przeznaczono schowek po stronie pasażera, wnęki w boczkach drzwi oraz schowki w podłokietniku i po stronie pasażera. Do dyspozycji mamy również dwie podstawki na kubek z kawą lub herbatą i malutkie, urocze wgłębienie na kartę Hands-Free.

Renault odmieniło panel wskaźników pojazdu, ale gdy zobaczyłam cyfrowe zegary w nowym Renault Zoe z chęcią wsadziłabym je również do Clio. Są większe, nowocześniejsze i bardziej pasują do V generacji najlepiej sprzedającego się modelu marki. Czy naprawdę nie dało się zastosować podobnego rozwiązania w Clio? Wielka szkoda.

Nowe Clio służyło przede wszystkim do podróży autostradą, drogami ekspresowymi i pozamiejskimi z jedną osobą na pokładzie oraz wypełnioną po brzegi walizką w bagażniku. Komputer na sam koniec testu poinformował o średnim spalaniu na poziomie 6,5 l/100 km. Zgodnie z cyklem WLTP pojazd spala 5,8 l/100 km i przy bardziej ekonomicznej powinniśmy bez problemu zejść do tego pułapu a nawet niżej.

Renault Clio RS Line kosztuje…

Renault Clio RS Line jest najwyższą wersją wyposażeniową, dlatego aby znaleźć się w jej posiadaniu trzeba przeznaczyć przynajmniej 67.900 zł. 130-konny wariant kosztuje 78.900 zł a jeśli dodamy w konfiguratorze kilka opcji, w które wyposażono nasz testowy egzemplarz, cena pojazdu wzrośnie do 86.100 zł. Czy warto? Nowe Renault Clio wygląda świetnie, oferuje nowoczesną, elegancko wykończoną kabinę i sporo komfortu podczas jazdy. Jeśli zależy nam na sportowym klimacie, odpowiednią opcję o nazwie RS Line również w cenniku znajdziemy i cieszymy się, że Renault daje nam taki wybór. Clio w tej wersji jest propozycją, na którą warto zwrócić uwagę podczas poszukiwań samochodu segmentu B zarówno ze względu na wygląd, komfort i przyjemność z jazdy a zwłaszcza z silnikiem o mocy 130 KM.

Renault Clio RS Line – wyposażenie dodatkowe:

  • EASY LINK 9,3″ z nawigacją i systemem nagłośnienia BOSE – 1.500 zł
  • Easy Park Assist+kamera360º+MULTI SENSE+system kontroli martwego pola – 3.000 zł
  • Automatyczny hamulec postojowy, podłokietnik 1.000 zł
  • Fotele przednie podgrzewane – 1.000 zł
  • Ładowarka indukcyjna – 300 zł
  • Koło zapasowe – 400 zł

 

Małgorzata Kozikowska

Galeria

Renault ClioRenault ClioRenault Clio lepsze niż Volkswagen Golf. Nowy lider w Europie!

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: ClioRenault
Udostepnij87Tweet35Udostepnij10
Poprzedni

Były prezes Renault uciekł z Japonii! Carlos Ghosn jest w Libanie

Następny

Dacia Duster jedzie do najzimniejszego miejsca na świecie

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Dacia Duster

Dacia Duster jedzie do najzimniejszego miejsca na świecie

Citroen ma nowy salon dealerski w Swarzędzu

Testy WLTP – producenci zapłacą kary za emisję CO2

Ważny ubezpieczyciel opuści Polskę, a OC podrożeje?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Marek o Czy koncern PSA ma problemy z dostępnością części zamiennych w Polsce?
    • Sławomir o Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach
    • Aq o Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny
    • tomek o Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 2021 – wyciekły zdjęcia modelu produkcyjnego?
    • Piotr001 o Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!
    • Piotr001 o Nowy Citroën C5 2021 – wyciekły zdjęcia modelu produkcyjnego?


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Samochód roku 2020 – Peugeot 208 – oraz nowa Dacia Sandero w czołówce sprzedaży w Europie
    • Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!
    • Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny
    • Nowy Renault Kadjar testowany w śnieżnej scenerii
    • Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach
    • Światowy Zlot Citroëna 2CV w Szwajcarii odwołany!
    • Stellantis mógł powstać już wcześniej. Mariaż z Fiatem, kulisy porozumienia Peugeot – Citroën – Chrysler z 1978 roku
    • Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”
    • Elektryczne Peugeoty e-208 dla włoskiej policji finansowej. Marka wygrała duży przetarg
    • Najtańszy luksusowy samochód elektryczny w Polsce: DS 3 Crossback w promocyjnej cenie!


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    5
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.