Toyota Yaris Hybrid będzie miała potężnego konkurenta. Nadchodzi hybrydowe Renault Clio e-Tech

24 74

Nowe Renault Clio, które zaprezentowano pod koniec stycznia, będzie miało wersję hybrydową. I chociaż nadwozie jest estetyczną ewolucją, to już wnętrze i mechanika zmienia się znacząco. W szczególności w zakresie napędu. Do tej pory jedynym samochodem hybrydowym w tej klasie była Toyota Yaris, jednak teraz za sprawą Clio e-Tech się to zmienia.

Nowe hybrydowe Clio ma się pojawić w salonach na początku 2020 roku. Pod maskę trafi najprawdopodobniej silnik 1.6 SCe, połączony z blokiem elektrycznym. Samochód będzie oferował trzy tryby jazdy – mieszany, spalinowy oraz czysto elektryczny. Zasięg przy tym ostatnim wyniesie około 5 kilometrów, czyli ponad dwa razy więcej niż w Toyocie.

Zamontowana bateria będzie miała 1,2 kWh pojemności. To niedużo, ale pojemność wynika wprost z wymiarów Clio – większej baterii nie ma gdzie po prostu zmieścić, bez zabierania przestrzeni pasażerom. Napęd hybrydowy ma pozwolić zmniejszyć zużycie paliwa w mieście, bo w dłuższych trasach ten efekt nie jest odczuwalny. Elektryk będzie też wspierał dynamikę samochodu.

Nowa Toyota Yaris Hybrid kosztuje w polskim cenniku 68.900 złotych w najtańszej wersji Active. Spodziewamy się, że cena Clio e-Tech na polskim rynku będzie nieco niższa.

 

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
7 Wątki komentarzy
17 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
22 Autorzy komentarzy
KamilJatMateuszStachWojtek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Karol
Gość
Karol

5 km zasięgu??

Sławek
Gość
Sławek

To hybryda, a nie samochód elektryczny. Tak mała bateria nie pozwala na większy zasięg.

South-PL
Gość
South-PL

5 km :) To 2 razy więcej od Yarisa… Niezły jeżeli chodzi o ekologię :) jak masz do pracy 2 km – to super – chociaż na takim dystansie lepszy jest rower. A jak ktoś ma do pracy 10km to już na prądzie nie pojedzie. Zastanawiam się kto będzie kupował takie Clio? Muszę zapytać w Toyocie – ktoś chyba kupuje Yarisa z hybrydą :) Bo na sprzedaż flotową to się taka hybryda nie nadaje za bardzo – już widzę rachunki za paliwo repsów z autostrady :) Zoe da radę. Dalej się będzie sprzedawał świetnie. Ciekawe czy Clio z hybrydą mu… Czytaj więcej »

Slawo
Gość
Slawo

Wszystko zaleźy od ceny, Hybrid Assist Renault był drogi i okazał się całkowitą porażką właśnie przez cenę i znikome korzyści dla klienta.

Tomek
Gość
Tomek

Blisko 8 lat po Toyocie. To jest przepaść.

Marcin_
Gość
Marcin_

No może niezupełnie. Renówka ma kilka modeli elektrycznych i ogólnie we Francji trwały projekty wynajmowanych aut elektrycznych. I do tego technologię Nissana.

alessandro
Gość
alessandro

najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Europie jest Renault, więc ossocho?

test
Gość
test

Nissan Leaf. Renault Zoe jest na drugim miejscu.

Stach
Gość
Stach

Jeden i drugi to Renault :)

Adrian
Gość
Adrian

Jak by to było 10-20km mozna mówić ze jest super bo większość ludzi tyle ma do pracy. A zasięg 5km spadający w zimę do 1km to bardziej nabijanie się z klienta.

Mikołaj
Gość
Mikołaj

Toyota Prius Pług-in 1 generacji, ma zasięg ok 25 km

Wojtek
Gość
Wojtek

Gościu, a kto powiedział ze clio tez będzie pług-in?

Mateusz
Gość
Mateusz

chyba nie za bardzo wiesz jak działa hybryda… Mam yarisa z tym napędem elektrycznego silnika używam głównie w korkach. A dzięki układowi mam spalanie 4,8l, co jest bardzo dobrym wynikiem

Bart
Gość
Bart

Renault nie jest i chyba nigdy nie da rady być konkurencją dla toyoty. Nawet używanej.

cindar
Gość
cindar

To prawda, Toyota była i będzie symbolem nudnego, niewygodnego samochodu z fatalnym zawieszeniem i ponadprzeciętnymi kosztami serwisu.

qwerty
Gość
qwerty

Lepszy nudny i trwały niż ładny i awaryjny

cindar
Gość
cindar

Toyota już dawno przestała być trwała, patrz historie najnowszego Accorda albo Aurisa, od wkurzających drobiazgów typu padające czujniki parkowania po usterki układu hybrydowego / znany komunikat „odwiedź serwis”, albo słynne awarie silników diesla. Także ten…

Tomek
Gość
Tomek

Od kiedy Accord to Toyota?

Dawid
Gość
Dawid

A co jest teraz trwałe?

Mikołaj
Gość
Mikołaj

Na pewno Prius drugiej generacji, trzecia generacja po 2012

Jat
Gość
Jat

Hybrydy toyot są trwałe, priusy drugiej generacji jeżdżą nadal na fabrycznej baterii

Kamon
Gość
Kamon

Konkurencja dobra sprawa. Ale ja mimo to przy wyborze hybrydy i tak postawiłbym na toyotę, ta marka jednak od lat zajmuje się tym napędem, a doświadczenie ważna sprawa

Lu
Gość
Lu

Konkurencja dla yarisa hybrid może i dobra ale dla Clio dci żadna.

Kamil
Gość
Kamil

nie wydaje mi się żeby w technologii hybrydowej był ktoś lepszy niż toyota, która już od ponad 20 lat pracuje nad tym napędem.