Przedsiębiorca Astara NIP Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), że w samochodach marki Nissan Ariya (FE0) wyprodukowanych w Japonii od 12.05.2022 r. do 21.06.2023 r. podczas procesu montażu silnika trakcyjnego pierścienie typu „o-ring” wewnątrz silnika mogły ulec uszkodzeniu w trakcie instalacji górnego i dolnego łożyska, powodując wyciek oleju prowadzący do nieprawidłowej rezystancji izolacji. Może to spowodować przejście samochodu w tryb awaryjny i ograniczenie mocy. Dla użytkownika pojazdu zostanie wyświetlone ostrzeżenie dotyczące systemu EV i po wyłączeniu ponowne uruchomienie pojazdu nie będzie możliwe.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 9 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami pojazdów objętych akcją, w celu wymiany silników trakcyjnych.
Informacji związanych z kampanią udziela Astara NIP Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Cybernetyki 10, 02-677 Warszawa; tel.: 801 647 726).
UOKiK nie jest właściwy do informowania konsumentów odnośnie szczegółów akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).
Organem nadzoru rynku w Polsce, odpowiedzialnym m.in. za monitorowanie kampanii naprawczych i kontrolę spełniania wymagań przez pojazdy silnikowe i ich wyposażenie, zgodnie z art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 14 kwietnia 2023 r. o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia (Dz. U. poz. 919), jest Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego.
źródło: UOKiK; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze