Używane auto za trzydzieści tysięcy? Wśród polskich kierowców taka kwota jest popularnym wyborem na zakup samochodu. Dysponując tego typu budżetem na zakup rodzinnego środka lokomocji mamy bardzo szeroki wybór, zwłaszcza w segmencie C. Rolę familijnego samochodu z powodzeniem spełni trzecia generacja dwóch modeli Renault: Megane oraz Scenic.
Używany samochód dla rodziny to domena francuskich MPV i kompaktów. Warto rozważyć taki wybór, bo można kupić samochód oszczędny, niedrogi w eksploatacji i bardzo wygodny. Francuzi uwielbiają komfort i robią to doskonale – dużo lepiej niż japońska czy niemiecka konkurencja.
Używany Renault Mégane III
Renault od długich lat przyzwoicie radzi sobie w klasie kompaktowej, Megane może nie osiąga najlepszych wyników w klasie – jednak od lat ma ugruntowaną pozycję. Po pierwszej generacji która rdzewiała na potęgę zastąpiono została zupełnie nową odsłoną, która dla odmiany stała się wzorcem w klasie pod względem ochrony antykorozyjnej.
Od 2008 do 2015 roku w ofercie pozostawała trzecie generacja Megane, skupmy się na praktycznej odmianie kombi, tutaj bagażnik mieści katalogowo 525 litrów zostawiając w tyle wiele modeli klasy wyższej. Nadwozie bogato wyposażonych wersji wciąż potrafi przyciągnąć wzrok. Wnętrze zaprojektowano bez fajerwerków, obsługa jest prosta i intuicyjna – jedynym odstępstwem od rywali jest zastosowanie typowej dla Renault karty zamiast kluczyka.
Użyte materiały są akceptowalnej jakości, ięskzość jest miękka i dobrze spasowana – czego nie można powiedzieć o elementach w dolnej części deski rozdzielczej. Pozycja za kierownicą jest wzorowa, w doborze pomoże szeroki zakres regulacji. Na tylej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby, co nie zdarza się zawsze w segmencie C. Na rynku znajdziemy egzemplarze zarówno bazowe często z flotową przeszłością, jak i egzemplarze z drugiego końca cennika z dwustrefową klimatyzacją, nawigacją, szyberdachem, skórzaną tapicerką, komputerem pokładowym, tempomatem i mnóstwem systemów bezpieczeństwa.
Wybór jednostek napędowych jest ogromny, odpowiednią pozycję znajdą zarówno osoby szukające niskich kosztów eksploatacji oraz kierowcy szukający przy okazji mocniejszych wrażeń. Niekwestionowanym królem oszczędności w gamie jest diesel 1.5 dCi o mocy 85-110 KM, zużycie oleju napędowego w trasie z łatwością spada poniżej 5 litrów na sto kilometrów. W duecie z instalacją gazową silnik 1.6 16V generujący 110 KM także jest doskonałym wyborem, jest trwały i tani w eksploatacji. Na drugim końcu skali jest benzynowy 2.0 Turbo o mocy 180-220 KM. Szczególnie w wersji GT z utwardzonym zawieszeniem potrafi dać wiele radości z jazdy.
Używany Renault Scenic III
Alternatywą dla klasycznego kompaktu jest kompaktowy VAN – Renault Scenic III. Trzecia odsłona Scenica i Grand Scenica produkowana była od 2009 do 2016 roku, wbrew pozorom nie powstała na podstawie Megane III. Trzecia generacja Scenica jest w rzeczywistości II odsłoną poddaną tylko subtelnej modernizacji skupionej na aspektach wizualnych i aktualizacji palety jednostek. Nadwozie nie wzbudza żadnych emocji, tego jednak nikt nie oczekuje od rodzinnego urządzenia do przemieszczania się.
Najważniejszy jest jednak brak problemów z korozją. Wnętrze wykonano z przyzwoitych plastików, niestety bardzo łatwo przyjmują zarysowania w spotkaniu z aktywnymi pociechami eksplorującymi kabinę. Pozycja za kierownicą jest optymalna, wysoka co poprawia widoczność i ułatwia manewrowanie. W drugim rzędzie siedzeń zainstalowano trzy niezależne fotele które możemy przesuwać i składać. W przedłużonej odmianie Grand pod podłogą bagażnika chowane są awaryjne dwa fotele (po ich złożeniu otrzymujemy przestrzeń bagażową o pojemności 678-785 litrów).
W przypadku Scenica III bardzo łatwo o bogato wyposażony egzemplarz, tutaj także serwowano automatyczną klimatyzację, nawigację, pokaźnych rozmiarów szyberdach, skórzaną tapicerkę i szereg innych dodatków znanych także z Megane III. Wśród benzynowych silników wybierać możemy między 1.6 16V 110 KM, 2.0 16V 140 KM (autorstwa Nissana) i 1.4 TCe 130 KM (także doskonale współpracujący z instalacją gazową) – oferowano także 1.2 TCe 115-130 KM. Wśród silników diesla do dyspozycji mamy czterocylindrowe 1.5 dCi 85-110 KM, 1.6 dCi 130 KM, 1.9 dCi 130 KM i bardzo rzadko spotykany 2.0 dCi 160 KM.
Najnowsze komentarze