Rajd Akropolu, siódma runda bieżącego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata WRC – prawdziwy nowoczesny maraton, rozgrywany w tempie sprintu – dobiegł końca w Atenach. Sébastien Loeb i Daniel Elena doprowadzili, pierwsi na mecie w swoim C4, odzyskują prowadzenie w kategorii kierowców w klasyfikacji sezonu. Dani Sordo i Marc Martí, jadący drugim samochodem zespołu Citroën Total, zajęli 5 miejsce i zdobyli 5 punktów, dzięki czemu zespół zmniejszył różnicę dzielącą go od lidera w klasyfikacji konstruktorów do dwóch punktów.
Załogi Urmo Aava/Kuldar Sikk i Conrad Rautenbach/David Senior, startujące Citroënami C4 WRC w barwach zespołu PH-Sport ze wsparciem technicznym Citroën Technologies, zajęły, odpowiednio, 4 i 10 miejsce, uzupełniając w ten sposób komplet osiągnięć tej marki w rajdzie.
Ostatni dzień rajdu, obejmujący w sumie aż 110,74 km odcinków specjalnych, w niczym nie przypominał niedzielnej przechadzki. Zawodnicy mieli do pokonania siedem prób – dwie pętle po trzy odcinki i ostatni przejazd superoesu na lotnisku Tatoi.
Trasy trzeciego etapu okazały się mniej wyniszczające dla samochodów niż sobotnie, bez zmian pozostały natomiast wysokie temperatury i choć na koniec nie zabrakło kilku dramatycznych sytuacji, Sébastien Loeb i Daniel Elena, doskonale wykorzystując zyskaną wcześniej przewagę, wygrali po raz 2. w Grecji, po raz 41. we wspólnej karierze w Mistrzostwach Świata i 5 na siedem dotychczasowych rajdów bieżącego sezonu. Citroën, dzięki swemu 47. zwycięstwu, awansował na czwarte miejsce wśród konstruktorów samochodów startujących w WRC, a od miejsca trzeciego dzielą go tylko dwa kolejne triumfy.
„Od dawna nie zdarzyła się nam tak spokojna niedziela” – mówił na mecie zadowolony Loeb – „Po trudnych doświadczeniach z wczoraj dzisiejszy etap okazał się znacznie łatwiejszy. Jechaliśmy dbając o opony, ale na tyle szybko, by utrzymać właściwą koncentrację i tak dotarliśmy na podium.”
„To ważne zwycięstwo” – dodał obrońca tytułu Mistrza Świata – „Potwierdza nasze postępy na trasach weryfikujących odporność maszyn. Procentuje wysiłek włożony przez członków zespołu Citroën w ustawienie naszych C4 WRC stosownie do specyfiki opon Pirelli we wszystkich możliwych warunkach. Podoba mi się styl, w jakim wygraliśmy rajd rozgrywany w najtrudniejszym terenie całego sezonu. Dzięki temu zwycięstwu wracamy na pozycję liderów w tabeli Kierowców. Rajd jest udany także z punktu widzenia klasyfikacji Konstruktorów. Ogólnie, mamy za sobą świetny weekend, co zawdzięczamy przede wszystkim solidności i konkurencyjności naszych C4, ale także dobremu zachowaniu opon Pirelli.”
„Dzisiaj naszym celem było dotarcie do mety” – mówi Dani Sordo – „Wybraliśmy ostrożne tempo, co nie przeszkodziło nam wspiąć się o dwa miejsca. Wykonaliśmy zadanie. Gdyby nie wczorajsze problemy, zajęlibyśmy prawdopodobnie wyższą pozycję. Jestem jednak zadowolony z wyniku. Przez wszystkie trzy dni jechałem z pełną koncentracją, a na końcu zdobyłem dla Citroëna kilka ważnych punktów.”
„C4 WRC wygrywa w najtrudniejszym terenie rajdowym świata, Sébastien i Daniel wracają na pozycje liderów, a Citroën jest na dobrej drodze do kolejnego tytułu – jak tu nie cieszyć się z wyników?” – podsumowuje Olivier Quesnel. – „Do tego dodać trzeba postawę i świetne czasy Daniego i Marca, 4 miejsce Urmo i 10 Conrada. Powodów do radości mamy dzisiaj wiele: bilans z Grecji jest doskonały. Jedynym, czego można sobie życzyć przed śródsezonową przerwą, jest powtórzenie takich sukcesów za dwa tygodnie w Turcji.”
Klasyfikacja końcowa 55 Rajdu Akropolu*
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3 h 54 min 54,7 s
2. P. Solberg/P. Mills (Subatu Impreza) + 1 min 09,5 s
3. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 1 min 56,1 s
4. U. Aava/K. Sikk (Citroën C4) + 4 min 19,7 s
5. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 4 min 49,7 s
6. M. Wilson/S. Martin (Ford Focus) + 6 min 11,3
7. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 6 min 47,5 s
8. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 9 min 14 s
9. T. Gardemeister/T. Tuominen (Suzuki X4) + 10 min 13,8 s
10. C. Rautenbach/D. Senior (Citroën C4) + 13 min 29,1 s
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Konstruktorów) po rundzie 7/15:*
1. Ford, 81 punktów;
2. Citroën-Total, 79 pkt;
3. Subaru, 50 pkt;
4. Stobart, 37 pkt;
5. Munchi’s, 16 pkt;
6. Suzuki, 10 pkt.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Kierowców) po rundzie 7/15:*
1. S. Loeb, 50 pkt;
2. M. Hirvonen, 49 pkt;
3. C. Atkinson, 31 pkt;
4. JM Latvala, 26 pkt;
5. D. Sordo, 25 pkt;
6. G. Galli, 17 pkt;
7. P. Solberg, 17 pkt;
8. H. Solberg, 12 pkt;
9. M. Wilson, 10 pkt;
10. F. Villagra, 8 pkt;
11. U. Aava, 6 pkt;
12. C. Rautenbach, 5 pkt;
13. F. Duval, 5 pkt;
14. A. Mikkelsen, 4 pkt;
15. JM. Cuoq, 2 pkt;
16. T. Gardemeister, 2 pkt;
17. A. Aigner, 1 pkt;
18. PG. Andersson, 1 pkt;
19. J. Hänninen, 1 pkt;
20. S. Ogier, 1 pkt.
* Klasyfikacja ta będzie oficjalna po opublikowaniu oficjalnych wyników przez FIA.
Źródło: Citroën Polska
Zdjęcia: oficjalna strona Rajdu Akropolu
Najnowsze komentarze