Po wczorajszych czterech, dziś przyszedł czas na sześć odcinków specjalnych Rajdu Monte Carlo. Ich łączny dystans, to 132,5 km, czyli odrobinkę mniej, niż było do przejechania wczoraj, ale i tak było bardzo ciekawie. Załogi fabrycznych Citroënów radziły sobie generalnie dobrze, choć nie było łatwo, dzień ukończyły jednak w pierwszej piątce, na wszystkich pozycjach nieparzystych ;-)
A ponieważ kończy się już czwartkowy etap Rajdu Monte Carlo, zapraszam Was do prześledzenia tego, co działo się w jakże malowniczych okolicach południowej Francji.
OS5 – Labatie d’Andaure – Lalouvesc (19,08 km)
Sebastien Ogier, podobnie, jak wczoraj, wygrał inaugurację dnia, odrabiając 5,4 sekundy do trzeciego w wynikach Sebastiena Loeba, zaś dwóch Francuzów przedzielił znakomicie dziś jadący Jewgienij Nowikow.
Dani Sordo finiszował z czwartym czasem (+10,6), który zbliżył się w łącznych wynikach na 4,2 sekundy do trzeciego w generalce Mikko Hirvonena. Fin zaś osiągnął metę z dopiero ósmym wynikiem (+20,9), ustępując o 2,7 sekundy Bryanowi Bouffierowi. Zarówno Bryan, jak i Sebastien bardzo chwalili ten odcinek twierdząc, że jazda po tak zaśnieżonych drogach daje im mnóstwo radości.
Zapału tego nie podzielał Mikko Hirvonen, który narzekał na siebie, w żadnym wypadku nie na samochód. Fin był niezadowolony ze swojej jazdy głównie na wąskich partiach.
OS6 – St Bonnet (25,45 km)
Wspomniałem o dobrej jeździe Nowikowi, co wyraźnie widać było na mroźnym i wietrznym drugim odcinku dzisiejszego etapu – Rosjanin wygrał tę próbę, a czołowa trójka była trochę zaskakująca, bo odcinkowe podium uzupełnili Mads Østberg i Juho Hänninen. Latvala błysnął czwartym czasem (+9,7), ale z pewnością nie było to to, czego kierowca Volkswagena oczekiwał.
Najlepszą załogą w Citroënie była ekipa z Hiszpanii: Sordo i del Barrio. Nie punktujący tym razem dla teamu z Wersalu kierowca wbił się do czołowej piątki ze stratą 14,4 sekundy do Nowikowi, a dzięki pokonaniu o 9,2 sekundy siódmego na mecie Hirvonena, Sordo wskoczył na trzecie miejsce generalki.
Szósty czas wypracowali Sebastien Loeb i Daniel Elena, którzy dzięki sporej przewadze nad resztą stawki nie musieli podejmować zbędnego ryzyka. Inna sprawa, że jechało im się niełatwo, bo padał śnieg i francusko-monakijska załoga musiała przecierać trasę.
Bryan Bouffier i Xavier Panseri finiszowali z dziewiątym czasem (+54,6) straciwszy nieco podczas pirueta na jednym z zakrętów.
OS7 – Lamastre – Gilhoc – Alboussière (21,72 km)
Nowikow wpisał się na listę zwycięzców o raz drugi na kończącym przedpołudniową pętlę odcinku Lamastre – Gilhoc – Alboussière. Na blisko 22 kilometrach Loeb – czwarty w wynikach – stracił do Rosjanina tylko 2,4 sekundy. Francuz stwierdził na mecie, że pod koniec pojechał być może nieco zbyt zachowawczo, ale wynik był dobry, a przewaga nad resztą stawki wciąż wysoka.
Dani Sordo czuł się coraz pewniej, ale ta próba niespecjalnie mu się podobała. Na mecie Hiszpan był szóstym kierowcą, ze stratą niemal 20 sekund do Nowikowi.
Więcej – 26,4 sekundy – stracił do Rosjanina Mikko Hirvonen, który finiszował jako ósmy i oddał młodzikowi z Moskwy czwarte miejsce w łącznych wynikach.
Bryan Bouffier uzyskał dziewiąty czas (+35,0), ale tracił czas do Østberga i miał już tylko niecałe 18,5 sekundy przewagi nad Norwegiem w generalce.
OS8 – Labatie d’Andaure – Lalouvesc (19,08 km)
Po serwisowej przerwie załogi powróciły na odcinek Labatie d’Andaure – Lalouvesc i Sebastien Loeb, który już nie musiał przecierać trasy, zapisał tę próbę na swoje konto. Powiększył przy okazji swoją przewagę nad trzecim w wynikach Sebastienem Ogierem o 8,4 sekundy, a imienników przedzielił jeszcze Dani Sordo (+2,8) umacniając się na trzeciej pozycji w generalce.
Zauważalnie lepiej pojechał też Mikko Hirvonen, czwarty w tabeli wyników, z trzynastosekundową stratą do zwycięskiego kolegi z teamu. W efekcie Fin odrobił część strato do Jewgienija Nowikowi, zbliżając się do Rosjanina na 0,3 sekundy w łącznych wynikach. Nie na długo jednak…
Bryan Bouffier znowu był dziewiąty, z 37-sekundową stratą do Loeba, Francuz ponownie stracił czas względem Juho Hänninena i Madsa Østberga, którzy na ośnieżonych nawierzchniach czują się z pewnością bardziej naturalnie.
OS9 – St Bonnet (25,45 km)
Potwierdziło się to na powtórnym przejeździe St Bonet, gdzie po raz pierwszy w Mistrzostwach Świata wygrał wspomniany Juho Hänninen. Czołową trójkę uzupełnili Nowikow (+6,6) i Loeb (+13,4). Francuz pojechał bardzo ostrożnie nie chcąc wypaść z drogi, a że przewagę nad resztą stawki miał niemałą, mógł sobie pozwolić na dużą dozę rozwagi.
Dani Sordo osiągnął metę z czwartym czasem (+17,0) tracąc ponad 10 sekund z przewagi nad Nowikowem, a rozochocony Rosjanin zapowiadał atak na trzecie miejsce generalki.
Siódmy czas uzyskał Bryan Bouffier, ale znowu – o 5 sekund tym razem – przegrał z Madsem Østbergiem. Spadek Francuza, zwycięzcy Monte sprzed dwóch lat, na dziewiątą pozycję wydawał się nieunikniony.
Tym razem Mikko Hirvonen narzeka na ustawienia samochodu, ale sam kazał takie wprowadzić, więc mógł mieć pretensje tylko do siebie. Fin uskarżał się na nadmierna podsterowność, co zaowocowało dopiero dziewiątym czasem (+33,8)
OS10 – Lamastre – Gilhoc – Alboussière (21,72 km)
Kończący dzisiejsze zmagania odcinek zapisał na swoje konto Sebastien Loeb, szybszy o pół sekundy od Ogiera i o 13,5 od Latvali. Czwarty czas należał do Daniego Sordo (+13,6), który uciekł o 4 sekundy przed Nowikowem.
Hirvonen wbił się do czołowej szóstki (+19,6) i kończył dzień niezadowolony, bo dopiero na piątym miejscu w łącznych wynikach.
Bryan Bouffier finiszował z siódmym czasem i utrzymał za sobą Madsa Østberga kończąc dzień na ósmej pozycji w generalce.
I na koniec, tradycyjnie, podajemy pierwszą dziesiątkę klasyfikacji generalnej:
1. Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC, 3:16:29,1
2. Sebastien Ogier, Volkswagen Polo WRC, +0:01:35,0
3. Dani Sordo, Citroën DS3 WRC, +0:02:38,0
4. Jewgienij Nowikow, Ford Fiesta WRC, +0:02:53,2
5. Mikko Hirvonen, Citroën DS3 WRC, +0:03:22,7
6. Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo WRC, +0:03:43,2
7. Juho Hänninen, Ford Fiesta WRC, +0:04:11,3
8. Bryan Bouffier, Citroën DS3 WRC, +0:05:45,8
9. Mads Østberg, Ford Fiesta WRC, +0:05:49,5
10. Martin Prokop, Ford Fiesta WRC, +0:14:15,6
KG; zdjęcia: Citroën Racing
Najnowsze komentarze