Wczorajszy dzień Seba zakończył zwycięstwem na Panzerplatte 2 i powiększeniem przewagi nad Grönholmem do prawie 38 sekund. Jednak to nie skromny Alzatczyk był bohaterem dzisiejszego rajdowego dnia. Na to miano jak najbardziej, zasłużył sobie były partner Loeba z zespołu Citroëna, Francois Duval. Dudu był dziś bardzo zdeterminowany, a zarazem opanowany. Jaki był tego skutek? Dowiecie się w dalszej części naszej relacji.
Zacznijmy od początku. Kierowcy mieli dziś do przejechania pięć odcinków specjalnych, o łącznej długości niewiele ponad 70 km. Znajdował się wśród nich superoes w mieście Trier, które jest także bazą całego rajdu. Odcinek Dhrontal 1, to krótka próba o długości 11 km. Sennie rozpoczął dzień Sebastien Loeb, który uzyskał dopiero siódmy czas. Toni Gardemeister uciekał swoją Xsarą Janowi Kopecky’emu – piąty czas na oesie, 3,3 sekundy przed Czechem, co pozwoliło Finowi wrócić na piątą pozycję w klasyfikacji rajdu. Najlepszy czas uzyskał Francois Duval, który po tym odcinku zbliżył się do Grönholma na 10 sekund.
OS Moselwein 1, to znów relaksacyjna jazda Loeba, który był na mecie trzeci. Swą przewagę nad Kopeckim powiększył Toni Gardemeister, piąty na tej próbie. Popisowo jechał nadal Dudu, który odniósł drugie oesowe zwycięstwo tego dnia. Do Groszka pozostało niewiele ponad 9 sekund.
Kolejna próba to Superoes w Trierze. Loeb kontynuował kontrolowanie sytuacji i dowożenie pierwszego miejsca do mety, natomiast Gardemeister stracił czas i na mecie narzekał na pracę silnika Xsary oraz na brak koncentracji – w efekcie ósme miejsce ze stratą 5,4 sekundy. Zwycięską oesową passę kontynuował Duval, szybszy o pół sekundy od Grönholma. Żeby nie było tak pięknie, na drugim przejeździe Dhrontal, pech dopadł po raz kolejny Toniego Gardemeistera. Na jednym z nawrotów, pokonywanych na hamulcu ręcznym, pękła jedna z opon. Fin ukończył oes na obręczy, jednak poniósł spore straty, w efekcie czego spadł aż na siódme miejsce za Kopecky’ego i Petera Solberga. Sebastien Loeb był trzeci i oddał kolejne 7,6 sekundy ze swojej przewagi. Próbę wygrał szalejący od rana Duval, urywając Grönholmowi kolejne 3,6 sekundy.
Moselwein 2 dostarczył nam wielu emocji. Byliśmy ciekawi dalszej postawy Duvala oraz czekaliśmy z niecierpliwością na kolejny rajdowy sukces Sebastiena Loeba. Meta oesu dostarczyła wielu miłych wrażeń. Seba, zajmując trzecie miejsce na tym odcinku, mógł się cieszyć z szóstego z rzędu zwycięstwa w Rajdzie Niemiec. Czwarte miejsce zajął na oesie Toni Gardemeister, jednak po przygodzie z oponą nie zdołał poprawić swojej siódmej pozycji. Przygodę miał Grönholm. Podobno omijał krowę i wypadł z trasy. Stracił prawie półtorej minuty i w wynikach spadł za Hirvonena. To otworzyło szansę przed Duvalem. Dudu sprostał pokładanym w nim nadziejom, wygrał wszystkie odcinki dzisiejszego dnia i wskoczył na drugie miejsce w rajdzie!
Tym samym dwa pierwsze miejsca zajęli kierowcy Citroënów – C4 i Xsary. Po raz kolejny rajdu nie ukończył Dani Sordo, który jechał do momentu awarii bardzo dobry rajd. Grönholm tymczasem, rozbitym Focusem, musi dojechać jeszcze na metę rajdu poprzedzoną regroupingiem. Nie mamy nic przeciwko temu żeby mu się nie udało…
Sebastien Loeb, według prowizorycznych wyników, traci do Groszka 9 punktów. Do rozegrania pozostało jeszcze sześć eliminacji Światowego Czempionatu, w tym 3 asfaltowe. Trzymamy kciuki, za Sebę i wierzymy, że uda mu się powtórzyć sukces Tomiego Makkinena i zostać Mistrzem Świata cztery razy z rzędu.
Rajd Niemiec był jednocześnie kolejną rundą Mistrzostw Świata Juniorów. Tu także mamy dla Was dobre wieści. Niemiecką rundę JRC wygrał Martin Prokop jadący Citroënem C2 Super 1600. Trzecie miejsce zajął również kierowca takiego auta – Conrad Rautenbach, a czwarty był, jadący także małą Cytrynką, Nicolai Burkard.
Poniżej prezentujemy wyniki klasyfikacji generalnej rajdu:
1. Sebastien Loeb-Daniel Elena (Francja-Monako/Citroën C4) 3:27.27,5
2. Francois Duval-Patrick Pivato (Belgia-Francja/Citroën Xsara) + 20,3
3. Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen (Finlandia/Ford Focus) +1.19,1
4. Marcus Grönholm-Timo Rautiainen (Finlandia/Ford Focus) +1.36,5
5. Jan Kopecky-Filip Schovanek (Czechy/Skoda Fabia) +3.07,1
6. Petter Solberg-Philip Mills (Norwegia-W.Brytania/Subaru Impreza) +3.14,7
7. Toni Gardemeister-Jakke Honkanen (Finlandia/Citroën Xsara) +3.37,5
8. Jari-Matti Latvala-Miikka Anttila (Finlandia/Ford Focus) +5.29,3
9. Matthew Wilson-Michael Orr (W.Brytania/Ford Focus) +11.04,2
10. Guy Wilks-Phil Pugh (W.Brytania/Ford Focus) +19.47,8
Grzegorz Różycki
Najnowsze komentarze