Grupa Renault ma mieszane uczucia po podsumowaniu listopadowej sprzedaży na francuskim rynku. Powody do zadowolenia przynosi Dacia, której sprzedaż wzrosła w stosunku do listopada roku ubiegłego. Spadki dotknęły markę Renault, również w odniesieniu do ubiegłorocznego listopada. Na szczęście lepiej wyglądają wyniki skumulowane – rok 2014 jest zauważalnie lepszy od 2013.
Francuski rynek wciąż notuje spadki sprzedaży (rejestracji) nowych samochodów. W stosunku do listopada’2013 zmniejszył się o 2,3% w zakresie aut osobowych i o 0,9% w gamie lekkich aut użytkowych. W listopadzie bieżącego roku zarejestrowano nad Sekwaną odpowiednio 135.070 i 29.477 takich aut.
Grupa Renault wykroiła dla siebie odpowiedni kawałek tego tortu – 22,9% w segmencie samochodów osobowych (30.956; -5%) oraz 31,5% w autach użytkowych (9.284; -4,1%). Po uwzględnieniu spadków całego rynku oznacza to, że udziały Grupy Renault w sprzedaży nowych aut we Francji spadły w stosunku do listopada’2013 odpowiednio o 0,6 oraz o 1,0 punktu procentowego.
Jeśli chodzi o samą markę Renault, to w listopadzie bieżącego roku zarejestrowano nad Sekwaną 23.476 nowe auta tej marki (spadek o 7,1% w stosunku do listopada’2013) oraz 8.998 aut dostawczych z rombem na masce (spadek o 4,6& w stosunku do listopada’2013). W efekcie udziały we francuskim rynku przypadające na Renault wyniosły odpowiednio 17,4% (-0,9 punktu procentowego) i 30,5% (-1,2 punktu procentowego).
Lepiej radziła sobie Dacia. W ubiegłym miesiącu na francuskie drogi wyjechało 7.480 nowych osobowych Dacii (+2,7% w stosunku do listopada’2013) i 286 Dacii dostawczych (+14,9%). Dzięki temu udział Dacii we francuskim rynku sięgnął w listopadzie 5,5% w gamie osobówek (+0,3 punktu procentowego) i 1,0%wśród dostawczaków (+0,1 punktu procentowego).
Lepiej wygląda ujęcie sprzedaży narastającej od początku roku. Na rynku, który wchłonął w ciągu 11 miesięcy 1.967.842 nowych aut (w tym 1.632.534 auta osobowe), co oznacza jednoprocentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku 2013, Grupa Renault może się pochwalić większym, bo 6-sześciprocentowym wzrostem.
414.855 samochodów, to osobówki Grupy Renault, których do listopada włącznie sprzedano o 7,6% więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W przypadku aut dostawczych było to 107.862 samochody, czyli o 0,3% więcej, niż rok wcześniej. Udział w rynku aut osobowych wzrósł więc o 1,5 punktu procentowego, do 25,4%, zaś w dostawczych zmalał o 0,1 punktu procentowego i wynosi teraz 32,2%.
Marka Renault zanotowała sprzedaż za jedenaście miesięcy na poziomie 425.203 samochodów, z czego 320.489 aut, to pojazdy osobowe (+4,8%; wzrost udziału w rynku w stosunku do ubiegłego roku o 0,7 punktu procentowego wynosi teraz 19,6%), a 104.714, to dostawczaki (+0,7%; udział w rynku taki sam, jak przed rokiem).
Dacia sprzedała 97.514 samochodów, w tym 94.366 aut osobowych (+18,2%; udział w rynku większy, niż przed rokiem o 0,8 punktu procentowego, wynosi teraz 5,8%) oraz 3.148 pojazdów użytkowych (-12,7%; spadek udziału w rynku o 0,1 punktu procentowego – teraz wynosi 0,9%).
KG
Najnowsze komentarze