Benzynowy silnik 1.2 PureTech bez problemu jest w stanie pokonać 200 tysięcy kilometrów i więcej będąc w jednych rękach. Takie wnioski można wyciągnąć analizując rynek samochodów używanych.
Po serii publikacji o silnikach 1.2 PureTech wśród komentarzy pojawiły się głosy mówiące o tym, że jednostki te są w stanie bez problemu pokonać większe przebiegi. I rzeczywiście, rekordzista którego znaleźliśmy w Krakowie, mający od nowości 5-letnim Peugeot 308 z 1.2 110 KM przejechał 370 tysięcy kilometrów kursując głównie po Polsce, ale nie zamierza się auta pozbywać, bowiem jest z niego zadowolony. Samochód serwisowany w ASO, wymiana oleju co 15.000 kilometrów, wszystkie naprawy robione na bieżąco. Postanowiliśmy sprawdzić czy jest to rodzynek czy może znajdziemy więcej takich aut. Kryterium? pierwszy właściciel i serwis w ASO.
200.000 kilometrów? Żaden problem
Okazuje się, że bez trudu można w ogłoszeniach znaleźć auta z przebiegiem 200 tysięcy km+, które są w jednym rękach. Jak choćby ten Citroën Berlingo z roku 2019, przebieg 197 tysięcy km, silnik 1.2 130 KM, skrzynia automat (link do ogłoszenia). Jest choćby Peugeot 208 z silnikiem 1.2 PureTech 110 KM i przebiegiem 198 tysięcy km (link do ogłoszenia).
To może 340.000 kilometrów? Oczywiście!
Ale to małe przebiegi gdy usuniemy kryterium pierwszy właściciel i poszukamy aut z którejś tam już ręki. Prawie 350 tysięcy kilometrów pokonał ten Peugeot 308, silnik 1.2 130 KM, rocznik 2015. Ale co tam, mamy też Peugeota 3008 z silnikiem 130 KM, który pokonał 221 tysięcy km i raźno zmierza dalej – link do ogłoszenia.
Jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale…
Można by powiedzieć, że jedna jaskółka nie czyni wiosny, ale z drugiej strony znając bolączki tego silnika, warto docenić też jego plusy: bardzo nisko położony maksymalny moment obrotowy, przyjemny dźwięk i niewielkie spalanie to cechy, które ma pomimo problemów z paskiem. Recepta na długowieczność 1.2 PureTech jest dość prosta – zmiana oleju co 10.000 kilometrów, unikanie ostrej jazdy na nierozgrzanym silniku oraz zmiana paska na najnowszą wersję, odporną na benzynę w oleju. Warto też pamiętać o dodatku do paliwa i stosowaniu benzyny PB98 – tak zaleca producent w swoich najnowszych specyfikacjach.
Dość paradoksalnie te silniki wolą długie trasy niż krótkie miejskie przejażdżki – takie po prostu są. Ale też nie ma co demonizować 1.2 PureTech, jak widać mogą osiągać większe przebiegi wbrew głosom tych wszystkich internetowych wróżów, wiedźminów i czarodziei od katastroficznych komentarzy.
Najnowsze komentarze