Na ostatni etap Rajdu Hiszpanii składało się tylko cztery odcinki specjalne o łącznej długości 92,3 km. Wraz z dojazdówkami trzeba jednak było pokonać sporo więcej – aż prawie 368 km. W dodatku to właśnie dziś rozgrywany był dwukrotnie najdłuższy odcinek rajdu liczący sobie nieco ponad 42 km. Podczas tych prób mogło dojść do różnych zwrotów akcji…
OS13: El Priorat 1 – 42,04 km
Od samego rana atak na drugie miejsce klasyfikacji generalnej przypuścił Dani Sordo. Od drugiej pozycji Hiszpana dzieliło po wczorajszym etapie www.francuskie.pl/wiadomosci/6284 niespełna 17 sekund – sporo, jak na możliwości objechania Pettera Solberga, ale na pewno było to możliwe – wszak Sordo startował na swoim terenie.
I rzeczywiście – pierwszą niedzielną próbę Hiszpan zapisał na swoje konto, ale Petter Solberg nie zamierzał się łatwo poddać – stracił niemal 5 sekund finiszując z trzecim czasem, ale w zapasie zostało jeszcze 12 sekund.
Z najwyższego miejsca podium nie zamierzał dać się zrzucić Sebastien Loeb – z 3-sekundową stratą do zespołowego kolegi pojawił się na mecie z drugim rezultatem.
Sebastien Ogier uzupełnił czołową czwórkę (+8,5) i korzystając z kraksy Frigyesa Turana i swojej dobrej jazdy wbił się do jedenastki w generalce. Od dziesiątego miejsca dzieliło go 71,7 sekundy.
OS14: La Serra d’Almos 1 – 4,11 km
Krótka La Serra d’Almos padła łupem Daniego Sordo. Hiszpan o 0,7 sekundy pokonał Jari-Mattiego Latvalę i o 1,2 sekundy Pettera Solberga. Loeb (+2,9) był czwarty.
Sebastien Ogier uszkodził amortyzator, ale i tak zakończył ten krótki OS na szóstej pozycji.
OS15: El Priorat 2 – 42,04 km
Powtórny przejazd przez El Priorat w zasadzie ustalił ostateczną kolejność. Wygrał go wprawdzie Dani Sordo, ale uzyskał niespełna 6-sekundową przewagę nad Petterem Solbergiem, drugim w wynikach próby. To było za mało, by pokonać Norwega – do odrobienia na krótkim La Serra d’Almos 2 pozostało jeszcze 5,9 sekundy i musiałby się zdarzyć kataklizm, żeby Mr Hollywood oddał pozycję wicelidera.
Sebastien Ogier finiszował z trzecim czasem (+8,9) i czekaliśmy długo na wynik Dennisa Kuipersa jadącego Fiestą S2000, by porównać czasy tych dwóch kierowców i sprawdzić, czy junior Citroëna wbije się do najlepszej dziesiątki. Udało się – Kuipers stracił blisko dwie minuty i spadł w generalce równo 50 sekund za Ogiera.
Sebastien Loeb finiszował dopiero z piątym czasem (+11,9), ale w niczym nie zaszkodziło to jego pozycji – wciąż prowadził z zapasem ponad 38 sekund nad Petterem Solbergiem.
OS16: La Serra d’Almos 2 – 4,11 km
Końcowa próba była tylko przypieczętowaniem tego, z czym mieliśmy do czynienia na koniec OS15. Najlepszy czas uzyskał Petter Solberg przekreślając tym samym szanse Daniego Sordo na zajęcie drugiego miejsca. Drugim czasem błysnął Latvala, który zremisował z Danim – obaj stracili do Pettera po 0,7 sekundy.
Czwarty był Sebastien Ogier, który o pozycję wyższą, niż dziesiąta w generalce, nie miał już szans walczyć, ale wbił się na koniec pierwszej dziesiątki i wywiezie z Hiszpanii punkcik.
Sebastien Loeb pojechał rozważnie nie chcąc roztrwonić swojej przewagi jakimś przypadkowym błędem. Francuz, mający już i tak zapewniony siódmy z rzędu mistrzowski tytuł, uzyskał na ostatniej próbie Rajdu Hiszpanii szósty czas, co i tak w niczym nie zmieniło sytuacji – Loeb wygrał po raz 61. i kolejny raz z rzędu deklasuje rywali z sezonie.
Przedostatnia runda tegorocznych Mistrzostw Świata przechodzi już powoli do historii, a my możemy podać nieoficjalne jeszcze wyniki Rajdu Hiszpanii:
1. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, 3:32:59,7
2. Petter Solberg, Citroën C4 WRC, +0:00:35,3
3. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:00:41,1
4. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, +0:01:19,5
5. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:06:32,9
6. Matthew Wilson, Ford Focus WRC, +0:08:17,6
7. Khalid Al Qassimi, Ford Focus WRC, +0:13:05,7
8. Henning Solberg, Ford Fiesta S2000, +0:13:11,2
9. Ken Block, Ford Focus WRC, +0:16:01,2
10. Sebastien Ogier, Citroën C4 WRC, +0:17:24,1
KG
zdjęcia: Citroën Racing i oficjalna strona Pettera Solberga
Najnowsze komentarze