Dzisiejszej nocy (czasu polskiego) załogi zaliczyły pięć odcinków specjalnych o łącznej długości nieco ponad 127,5 km. Wraz z dojazdówkami do pokonania było jednak aż 430,38 km. Jak poszło chłopakom we francuskich samochodach podczas tych pięciu prób?
Pirongia West 1 liczący sobie 18,31 km, to OS1. Sebastien Loeb przegrał go z Marcusem Grönholmem o 7,2 sekundy. Było to efektem niezbyt trafnego doboru opon, w wyniku czego na zbyt miękkich gumach C4-ka pływała. Sebastien nie był zadowolony ze swojej decyzji w tym zakresie. Dani Sordo z kolei, szósty na próbie, narzekał na podsterowność samochodu na wolnych zakrętach. Hiszpan stracił na tym OS-ie 25,6 sekundy do Groszka. Manfred Stohl w Xsarze Kronosa wywalczył dziewiąty czas tracąc do Fina 33,8 sekundy.
Drugi OS (Waitomo 1) również padł łupem Grönholma. Loeb, drugi na mecie, stracił do Fina 7,6 sekundy. Oczywiście opony wciąż były te same, trudno więc było się spodziewać cudów. Dani Sordo ponownie zaliczył szósty czas, ale tym razem strata do Groszka wyniosła aż 34 sekundy. Manfred Stohl ze stratą niemal minuty do Fina, zamknął tym razem dziesiątkę i spadł w klasyfikacji generalnej o jedno oczko wyprzedzony przez Henninga Solberga.
OS3, to powtórny przejazd przez Pirongia West. Loeb na lepszych oponach odegrał się na Groszku, ale odzyskał tylko 0,6 sekundy. Zwycięstwo na odcinku na pewno jednak poprawiło morale Francuza. Sordo finiszował z piątym czasem, choć nie poprawiło to specjalnie jego sytuacji w generalce. Stohl znów był dziewiąty, a dzięki wypadnięciu z trasy Xaviera Ponsa, Austriak awansował w generalce na dziewiątą pozycję.
Niestety na Waitomo 2, czyli OS4, wyleciał z trasy kierowca Xsary. Za nieukończenie odcinka stracił 5 minut i spadł na trzynaste miejsce w generalce. Za to Loeb dopisał do swojej kartoteki kolejne OS-owe zwycięstwo, choć odrobił do Grönholma tylko 0,7 sekundy. Dani Sordo popisał się czwartym czasem tracąc do kolegi z zespołu tylko 17,8 sekundy. Do poprzedzającego go w generalce Latvali zostało już tylko 4,2 sekundy!
Straty tej nie udało się jednak odrobić podczas kończącego pierwszy etap rajdu superOSu Mystery Creek 1. Latvala okazał się szybszy od Sordo o 0,1 sekundy. Za to Loeb wygrał z Grönholmem o kolejne pół sekundy, choć sam przegrał z Chrisem Atkinsonem o pełną sekundę. Stohl nie przejechał odcinka, w wyniku czego stracił kolejne 5 minut.
Po pierwszym etapie Rajdu Nowej Zelandii punktowana ósemka klasyfikacji generalnej przedstawia się następująco:
1. Marcus Grönholm, Ford Focus WRC, 1:27:20,1
2. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, +0:00:13,0
3. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:00:49,2
4. Chris Atkinson, Subaru Impreza WRC, +0:01:21,4
5. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, +0:01:29,2
6. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:01:33,5
7. Petter Solberg, Subaru Impreza WRC, +0:01:48,5
8. Henning Solberg, Ford Focus WRC, +0:02:17,2
Dziś późnym wieczorem czasu polskiego kolejne zmagania. Ich efekt zaprezentujemy Wam w dniu jutrzejszym.
KG
Najnowsze komentarze