Zakład w Sevel (Włochy) przyczynia się do osiągnięcia pozycji lidera na rynku pojazdów użytkowych w UE-30, rozwijając ofertę FIAT Professional, Citroën, Peugeot, Opel i Vauxhall. Jak wynika z planu strategicznego Dare Forward 2030, Stellantis planuje podwoić obroty w segmencie lekkich samochodów dostawczych, także poprzez sprzedaż ich pod marką Toyota.
Stellantis po 40 latach działalności, świętuje montaż swojego siedmiomilionowego pojazdu w fabryce Sevel w Atessie we Włoszech, największym europejskim zakładzie produkcyjnym lekkich pojazdów użytkowych (LCV). Zakład w Sevel montuje furgony i podwozia do samochodów kempingowych Fiat Professional Ducato, Citroën Jumper, Peugeot Boxer i Opel/Vauxhall Movano.
„Zespół Sevela każdego dnia przyczynia się do realizacji naszego celu, jakim jest bycie niekwestionowanym liderem w segmencie lekkich pojazdów użytkowych, zarówno pod względem udziału w rynku, jak i rentowności” – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis, Enlarged Europe. „Zakład w Sevel ma długą historię wytwarzania produktów, których chcą i potrzebują nasi klienci biznesowi, i nadal będzie odgrywał kluczową rolę w osiągnięciu 40-procentowego miksu sprzedaży pojazdów akumulatorowo-elektrycznych dla pojazdów użytkowych do 2030 roku. Gratulujemy całej ekipie dzisiejszego osiągnięcia.
W ramach planu strategicznego Dare Forward 2030, Stellantis zamierza podwoić swoje przychody z pojazdów użytkowych do 2030 roku dzięki 26 nowym premierom, w tym ofercie elektrycznej we wszystkich segmentach. W pierwszej połowie 2022 roku Stellantis był liderem rynku w UE30[2] i Ameryce Południowej, z udziałem w rynku odpowiednio 33,2% i 30,7%. Firma jest również liderem sprzedaży elektrycznych pojazdów użytkowych z napędem akumulatorowym w UE30 z udziałem w rynku na poziomie prawie 50% w pierwszej połowie 2022 roku.
Firmy Stellantis i Toyota Motor Europe (TME) ogłosiły niedawno, że Stellantis dostarczy nowy, wielkogabarytowy samochód dostawczy do Toyoty, która wprowadzi go na rynek europejski pod swoją marką. Nowy pojazd, w którym znajdzie się również wersja bateryjno-elektryczna, będzie produkowany w zakładach produkcyjnych Stellantis w Gliwicach (Polska) i Atessie (Włochy).
Zakład produkcyjny Sevel (Société Européenne de Véhicules Légers) powstał w 1978 roku jako wspólne przedsięwzięcie FCA i PSA-Peugeot Citroën. Otwarty w 1981 roku zakład w Sevel ma powierzchnię ponad 1,2 miliona metrów kwadratowych i może zmontować do 1.200 pojazdów dziennie. Jest to nie tylko największy zakład produkcyjny lekkich samochodów dostawczych w Europie, ale również najbardziej elastyczny, z możliwością produkcji pojazdów w wielu różnych konfiguracjach.
Samochody dostawcze Toyota są produkowane przez fabryki FCA i PSA-Peugeot Citroën.
Najnowsze komentarze