OS7: Hermeskeil / Gusenburg – 11,34 km
Krótki odcinek specjalny na rozgrzewkę drugiego dnia zapisał na swoje konto Sebastien Loeb. Walkę z utytułowanym Francuzem nawiązał tylko Dani Sordo, który oddał zespołowemu koledze tylko pół sekundy, ale systematycznie poprawiał swoje czasy na kolejnych splitach. Może gdyby próba była dłuższa, Sordo pokonałby Loeba? ;-)
Odcinkowe podium uzupełnił Petter Solberg, załamany wczorajszymi kapciami. Mr Hollywood rozważał nawet w piątkowy wieczór wycofanie się z rajdu, ale po kontakcie z jednym ze sponsorów podjął walkę. Cóż – lepiej zdobyć jakieś punkty, niż nie zdobyć ich wcale! Trudno mi sobie wyobrazić, by Petter nie mógł wbić się do czołowej szóstki. Owszem – to wynik poniżej jego ambicji i oczekiwań, ale zawsze to kilka oczek do punktacji całego sezonu.
Zaraz za fabrycznymi Citroënami i Petterem Solbergiem w prywatnym C4 WRC finiszował Sebastien Ogier. Młody Francuz zbliżył się w efekcie na 4,6 sekundy do Jari-Mattiego Latvali i szykował się do ataku na trzecie miejsce klasyfikacji generalnej.
Latvala, Duval i Hirvonen wyprzedzili ósmego w wynikach Räikkönena, który odzyskał 4,3 sekundy w stosunku do Matthew Wilsona.
OS8: St. Wendeler Land – 16,95 km
Na drugim dzisiejszym odcinku stało się to, o czym pisałem powyżej – dłuższy dystans pozwolił Daniemu Sordo na uzyskanie lepszych międzyczasów (poza pierwszym), niż wyniki Sebastiena Loeba i w konsekwencji to Hiszpan wygrał tę próbę z przewagą 2,7 sekundy. Petter Solberg, trzeci w wynikach, zanotował już 9,3 sekundy straty do Sordo.
Sebastien Ogier tym razem uległ zarówno fabrycznym Fordom, jak i Duvalowi, który przedzieli Latvalę i Hirvonena. Junior Citroëna finiszował więc z siódmym czasem (+12,1).
Kimi wreszcie dogonił Wilsona, a nawet awansował w generalce na siódme miejsce z nieco ponad jednosekundową przewagą.
OS9: Freisen / Westrich – 17,50 km
Sebastienowi Loebowi najwyraźniej naprawdę zależy na utrzymaniu passy nieprzerwanych zwycięstw w Niemczech, bo wspinał się na wyżyny swoich umiejętności balansując jednocześnie na granicy możliwości samochodu, by wygrać kolejny odcinek i nie pozwolić, by Dani Sordo zbliżył się do niego za bardzo. Trzecią dzisiejszą próbę zapisał więc na swoje konto Francuz uzyskując przewagę 3,5 sekundy nad Hiszpanem.
W trójce zmieścił się też Latvala, który okazał się o sekundę szybszy od Sebastiena Ogiera. Junior Citroëna musi jeszcze zaczekać z atakiem na najniższy stopień podium.
Petter Solberg finiszował tym razem dopiero jako szósty, pokonany jeszcze przez Duvala, ale sukcesywnie zbliżał się do ósmego miejsca generalki.
Wilson okazał się tym razem szybszy od Räikkönena i to aż o 11,3 sekundy, w efekcie czego zrzucił Icemana z siódmej pozycji w łącznej klasyfikacji.
OS10: Arena Panzerplatte – 48,00 km
Przed najdłuższym w całym Rajdzie Niemiec, rozgrywanym na poligonie Baumholder, załogi udały się na krótki serwis, po czym przystąpiły do walki na morderczym i zdradliwym terenie ćwiczebnych dla czołgów Bundeswehry.
Tych 48 kilometrów najszybciej przejechał Sebastien Loeb. Jako jedyny uzyskał czas poniżej 28 minut (27:55,8) i wyprzedził Pettera Solberga o 8,2 sekundy i Daniego Sordo o 12,2 sekundy. Ponieważ próba była duża i wolniejsze załogi nie były w stanie uzyskać specjalnie rewelacyjnych czasów, Petter Solberg awansował aż o dwie pozycję w górę, na miejsce siódme, przeskakując jednocześnie Räikkönena i Wilsona!
Czwarty czas na tym odcinku wywalczył ambitny Sebastien Ogier, który dzięki słabszej formie Latvali przeskoczył go w generalce. W efekcie przed południową przerwą mamy na czele Rajdu Niemiec trzy Citroëny!!!
Duval, Hirvonen i Latvala zajęli miejsca od piątego do siódmego, a ósmą pozycję na mecie wywalczył Kimi Räikkönen. Niestety wypracował tylko 6,4-sekundową przewagę nad Wilsonem i od ósmego miejsca w generalce dzieło Icemana jeszcze 3,7 sekundy.
KG
zdjęcie: Citroën Racing
Najnowsze komentarze