Takie zmiany w obrotach branży samochodowej były związane z polityką handlową, mającą na celu zmniejszenie zapasów samochodów u koncesjonerów. Niezmienne korzyści zapewniła w tym okresie Grupie zróżnicowana oferta oraz polityka cenowa.
Liczba sprzedanych samochodów nowych Grupy Renault zwiększyła się w stosunku do pierwszego kwartału 2004 o 2,4% i wyniosła 637 093 sztuk. Przyczynił się do tego wysoki poziom sprzedaży w krajach pozaeuropejskich.
Na rynku w Europie Zachodniej, który odnotowuje tendencję zniżkową o 1,7%, Renault zwiększył swój udział w rynku z 10,5% do 10,6%. Renault nadal zajmuje pierwsze miejsce na rynku samochodów osobowych i dostawczych dzięki znaczącemu wzrostowi sprzedaży w tym sektorze.
Poza Europą Grupa odnotowała znaczny wzrost sprzedaży (+ 20,3%). Z wyjątkiem Turcji sprzedaż Grupy zwiększyła się znacznie na wszystkich obszarach jej działalności, przede wszystkim zaś w Rosji (+ 53%), Afryce i na Bliskim Wschodzie (+ 23%). W tym samym okresie podwoiła się sprzedaż Dacii (+95,4%) w związku z coraz większym popytem na Dacię Logan. Renault Samsung Motors poprawia wyniki o 34,3%, dzięki sukcesowi, jaki odniosły wyprodukowane przez niego nowe modele SM7 i SM5.
Udział sektora finansowania sprzedaży w obrotach wynosi 459 mln euro, czyli jest porównywalny z sytuacją w pierwszym kwartale 2004 r. Dzięki obniżce stawek procentowych nadal zwiększa się ilość udzielanych kredytów.
Wyniki za pierwszą połowę roku 2005 Renault opublikuje 27 lipca tego roku.
Najnowsze komentarze