Sezon transferowy w Stellantis trwa w najlepsze. Dotyka stanowisk i ludzi w różnych krajach, w tym także u naszych zachodnich sąsiadów. Oto garść szczegółów tym, co dzieje się w Niemczech.
Patrick Dinger 1. listopada przejmie zarządzanie marką Opel w Niemczech i będzie w związku z tym odpowiedzialny za działania sprzedażowe i marketingowe tradycyjnej niemieckiej marki na rodzimym rynku. 41-latek był ostatnio dyrektorem zarządzającym marki Citroën w Niemczech w Stellantis Germany GmbH. Na nowym stanowisku zastąpi Mario Köhlera (45 l.), który odszedł z firmy.
Jednocześnie Thomas Goldboom (42 l.), który wcześniej zarządzał działem samochodów używanych Stellantis w Niemczech, obejmie stanowisko dyrektora zarządzającego Citroën Deutschland GmbH.
Następcą Thomasa Goldbooma na stanowisku dyrektora ds. pojazdów używanych od 1. listopada będzie Gabriele La Corte (52 l.), ostatnio starszy menedżer ds. lekkich pojazdów użytkowych w firmach Opel i Vauxhall.
„Opel odpowiada za ponad połowę sprzedaży Stellantis w Niemczech i jako jedyna niemiecka marka w grupie cieszy się szczególnym znaczeniem i uwagą na rynku krajowym” – mówi Lars Bialkowski, szef Stellantis w Niemczech. – „Patrick Dinger na ostatnich stanowiskach udowodnił, że potrafi dalej rozwijać markę, szczególnie w obszarze elektromobilności. Wykorzysta tę wiedzę do realizacji spójnego planu elektryfikacji Opla”.
Marka Citroën odgrywa również ważną rolę w ogólnej strategii Stellantis, między innymi dzięki nowej strategii cenowej w Niemczech i nadchodzącemu nowemu C3, dzięki któremu marka sygnowana szewronami jeszcze mocniej wprowadzi elektromobilność w centrum uwagi społeczeństwa w Niemczech. „Wraz z Thomasem Goldboomem chcemy kontynuować transformację, którą rozpoczęliśmy, stając się marką ë i stopniowo wzmacniać pozycję rynkową Citroëna w Niemczech” – mówi Lars Bialkowski, szef Stellantis Germany, opisując zadania na nadchodzące miesiące.
„Gabriele La Corte zdobył rozległą wiedzę na temat sprzedaży i obsługi posprzedażnej na swoich poprzednich stanowiskach zawodowych. Skupiał się zarówno na samochodach osobowych, jak i lekkich pojazdach użytkowych. Dzięki swojej wiedzy będzie nadal skutecznie zwiększał obecność i znaczenie marki samochodów używanych Stellantis Spoticar” – mówi Lars Bialkowski.
Patrick Dinger (na zdjęciu tytułowym) posiada tytuł magistra zarządzania międzynarodowego uzyskany w SH Berlin, a karierę w branży motoryzacyjnej rozpoczął w 2008 roku w Mercedes-AMG w dziale marketingu i rozwoju sieci dealerskiej. W 2014 roku Dinger przejął zarządzanie rozwojem sieci dealerskiej w regionie DACH dla Maserati, zanim w sierpniu 2016 roku został szefem DS Automobiles w Niemczech. Od października 2019 roku do końca 2022 roku Patrick Dinger był odpowiedzialny za austriacki biznes Citroëna.
Thomas Goldboom studiował administrację biznesową na Uniwersytecie w Rostocku i rozpoczął karierę motoryzacyjną w 2007 roku w obszarach remarketingu i rozwoju sieci dealerskiej w Skoda Auto Deutschland, a następnie w 2010 roku przeniósł się do Hyundai Motor Deutschland GmbH, gdzie pracował jako remarketing i menadżer floty. Zanim Goldboom dołączył do niemieckiej organizacji Stellantis jako dyrektor sprzedaży Citroën w maju 2022 roku, towarzyszył marce LEVC jako dyrektor operacyjny na Europę Zachodnią.
Gabriele La Corte studiował inżynierię mechaniczną w Rzymie i uzyskał tytuł magistra administracji biznesowej na Uniwersytecie SDA Bocconi w Mediolanie. La Corte rozpoczął karierę samochodową w Iveco w Turynie. Po kilku stanowiskach w General Motors przeniósł się do Groupe PSA Italy, gdzie był odpowiedzialny za wszystkie marki PSA we Włoszech jako dyrektor ds. obsługi klienta i sprzedaży detalicznej w firmie Opel, a później jako dyrektor ds. części i usług. Ostatnio La Corte pracował w firmie Opel Automobile GmbH jako starszy menedżer ds. lekkich pojazdów użytkowych zajmujących się pojazdami użytkowymi Opla i Vauxhalla.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Stellantis
Najnowsze komentarze